Romek
Risen 2: Mroczne Wody

logo2

Za nami drugi dzień targów IgroMir 2011 odbywających się w Moskwie. Powoli, w sieci pojawiają się relacje z półgodzinnego pokazu Risen 2: Dark Waters. Oczywiście większość z nich pojawia się w rosyjskojęzycznych serwisach, więc po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was tłumaczenie artykułu celem lepszego zrozumienia całości tekstu. Tym razem swoje wrażenia przedstawił redaktor serwisu Gmbox.ru – Andrew Zagudaev.  Zapraszamy do rozwinięcia newsa.

Dyskusja na forum

 

 

loghotip GMbox 800kh450 black2

Na świecie powstało wiele gier z gatunku RPG fantasy. Orkowie, elfy, magiczne runy i niekończące się ukryte jaskinie skrywające unikalne artefakty. Moim zdaniem Piranha Bytes jest zbyt zmęczone by dodać te charakterystyczne dla fantasy rzeczy, a Risen 2 postanowili stworzyć by trochę przypominał dany gatunek.

W pierwszej części Risen – uwaga, spoiler! – było bardzo delikatne podejście do stylu piratów. Muszkiety, szable i inne atrybuty pirackie są stworzone po to aby kontynuować zaczętą historię. Dla firmy, która słynie z sentymentu do tradycji – to naprawdę odważny ruch. Po półgodzinnej prezentacji zdaję sobie sprawę, że najnowszy Risen został zupełnie zmieniony w stosunku do pierwowzoru, jest bardziej intuicyjny oraz przyjazny dla gracza. Wydaje mi się, że Piranha Bytes po raz pierwszy w życiu zaczęło poważnie słuchać potrzeb innych graczy: ze względu na skargi na pierwszą część, deweloperzy zmienili system magii oraz znacznie podrasowali opowiadaną historię.

Oczywiście, Risen 2 naprawdę chce zadowolić wszystkich. PB zostawiła w grze niektóre elementy klasyki gatunku, ale daje się zauważyć, że chcą by ich gra nie była gorsza od innych, droższych i bardziej dopracowanych przedstawicieli gatunku RPG fantasy m. in. od Skyrim, np. pod względem samej grafiki i animacji postaci. Tak więc kontynuacja idzie w stronę klasycznego gatunku dostępnego dla wszystkich, którzy chcą wejść w świat fantasy. Z drugiej strony, ruch w kierunku masowego rynku gier może oznaczać tylko jedno: że sam „Gothic” i jego hardcorowy gameplay może być po prostu niewidoczny, czyli innymi słowy, gra ma być łatwiejsza by przyciągnąć do siebie innych graczy.

Źródło: Gmbox.ru