Produkcja Risen 2: Dark Waters stała się kolejną okazją do rozmów z członkami zespołu PIranha Bytes. Tym razem Bjorn Pankratz odpowiedział na kilka interesujących pytań związanych z procesem produkcji nowej gry. Zapraszamy do lektury wywiadu.
GameStar – GS
Bjorn Pankratz – BP
GS : Risen będzie dalej rozwijać tradycję serii Gothic (wolność, skutki w wyborach itd.), ale z drugiej strony jest wiele zmian. Myślisz, że gra spełni wymagania fanów i jednocześnie wymagania na światowym rynku?
BP : Risen 2 to typowa gra z piranii. Wszystko co się w niej wyróżnia jest obecne. Wolność w eksplorowaniu, ciekawe dialogi, system zadań (w ramach których jedno zadanie rozpoczyna drugie), konsekwencje w wyborach oraz unikalne questy i umiejętności dla każdej frakcji, szkolenie u nauczycieli itd. Wszystko to będzie tu obecne w wygodnych opcjach. Pomoce (minimapy itd.) są opcjonalne. Jeśli nie lubisz pokazywania zadania na mapie, to nie korzystasz z tej funkcji. Dużo graczy chce spotkać wielu NPC’ów, którzy mogą stać się przyjaciółmi, a później częściej się z nimi spotykać. Braliśmy to pod uwagę i dołożyliśmy wszelkich starań tworząc bardziej emocjonalne podejście Głównego Bohatera do NPC’tów
GS : Historia jest nadal kontynuowana a nie zaczęta od początku, co znaczy że decyzje podejmowane w przeszłości będą miały wpływ na kreowaną historię. Czy jesteś pewien, że udało się wam tym razem utożsamić bohatera z tą historią?
BP : Przy Risen 2 spędziliśmy długo czasu na tworzenie głównego wątku fabularnego oraz zadań. Z jednej strony, gracz będzie go prowadził od samego początku. Z drugiej strony im bliżej końca gry, tym bogatsza będzie historia oraz questy. Gracz może być kim chce. Może dowolnie eksplorować świat niezależnie od etapu gry i wykonywanych misji, ale i decyduje w rozmowach oraz dokonaniach kim ma być jego bohater. Oczywiście gra będzie kontynuowana, pojawią się nowe frakcje, które będą miały własne słabości, czy konflikty. Gracz będzie musiał zadecydować po której stronie się odpowie. Jego decyzje będą miały wpływ na otrzymywane umiejętności jakie będzie mógł wybrać po dołączeniu do frakcji, a także na wybór odpowiedniego nauczyciela. Zwiększa to nie tylko „zespolenie” się z bohaterem, ale i samą grywalność gry.
GS : Mike Hooge w ostatnim wywiadzie powiedział, że prawo przejścia marki Gothic, po wydaniu Risen 2, wróci z powrotem do rąk piranii. Planujesz rozwój tej serii, czy raczej odrzucenie nazwę „Gothic” w niepamięć?
BP : Jesteśmy dumni z Risen 2 i czujemy się dobrze w nowym otoczeniu. Możemy sobie wyobrazić w przyszłości co się stanie, pomysłów nam nigdy nie brak. Są już pomysły na temat projektu, który powstanie po Risen 2. Ale nie mogę ujawnić nic więcej.
GS : Czy planujecie wydanie Gothic’owej części Risen lub stworzyć w tej serii multiplayer, czy nawet grę MMO?
BP : Nie.