Doszły do nas wasze głosy, że pierwsza część artykułu nie wyczerpała w wystarczającym stopniu tematu modów, na które warto czekać. W naszej opinii również, dlatego przedstawiamy wam drugą część. Dzięki modom społeczność skupiona wokół gier Piranha Bytes tętni życiem.
THQ Nordic doceniło potencjał tej kultowej gry i zapowiedziało pełnoprawny Remake pierwszej części. Jako nasz skromny hołd dla twórców modów, którzy nieustannie pracują nad swoimi produkcjami, postanowiliśmy kontynuować temat i pokazać wam kolejne perełki.
W tym wpisie zaprezentujemy wam trzy kolejne mody do Gothica II, które z pewnością was zaciekawią. Każdy z nich jest tworzony na silniku Gothica II i oferuje zupełnie nowe doznania. Na świeczniku wylądowała duża produkcja rozszerzająca podstawową Noc Kruka oraz dwie typu total-conversion. Zapraszamy do lektury.
Gothic II Edycja rozszerzona
Mod ma być bezpośrednią kontynuacją słynnej już Edycji Rozszerzonej + do Gothica I. Modyfikację tworzy Edycja Rozszerzona Team składający się z doświadczonych twórców takich jak: Reflide, Adamtech oraz Krypson. Najważniejszym założeniem tego moda jest naprawa i poszerzenie Gothica II Classic, który słynie ze sporej niespójności z pierwszą częścią, a także dziurawej i generycznej fabuły. Plany twórców są bardzo ambitne i nie wiadomo ile jeszcze przyjdzie nam na tego moda czekać.
Najważniejsze cechy modyfikacji
- Znacząco rozbudowany świat gry. Zdaniem twórców Khorinis nie do końca przypominało miasto portowe, a zabitą dechami dziurę. Kanały również zostaną rozbudowane i będą osobnym zenem.
- Około 100 nowych zadań (w pierwszej wersji).
- Nowe modele i tekstury.
- Nowe przedmioty z każdej kategorii, włączając bronie i pancerze.
- Nowe czary ofensywne, defensywne itd.
- Gotowanie, kowalstwo, łuczarstwo i wytwarzanie amunicji, alchemia i tworzenie zwoi.
- Przywrócone tereny za palisadą oraz arena orków w Górniczej Dolinie.
- Całkiem nowy zen do eksploracji.
- Możliwość zostania Magiem Wody.
- Zadbanie o spójność fabularną z Edycją Rozszerzoną + do Gothica I.
- Przebudowanie gry, by sprawiała wrażenie bardziej immersyjnej.
Zachęcamy do dołączania do oficjalnego Discorda modyfikacji w celu zgłaszania własnych pomysłów i wyrażania opinii odnośnie regularnie ujawnianych postępów z prac.
Edycja Rozszerzona na Discordzie
Kanał YouTube Reflide
Edycja Rozszerzona na Facebooku
gothic ii historia neka
O modyfikacji tej mieliśmy już przyjemność pisać w lutym 2023 roku, jednak od tamtego czasu projekt poważnie się rozwinął i wypada pochylić się nad nim po raz kolejny.
Tak jak wskazuje tytuł, mod będzie skupiony na postaci imieniem Nek. Wzmianki o postaci pojawiły już się w Gothicu I. Jego znalezienie jest jednym z zadań pomagających Bezimiennemu bohaterowi awansować na cienia. Fabuła moda ma rozpoczynać się dwa lata przed wrzuceniem Bezimiennego do Kolonii Karnej i dzielić się na cztery rozdziały.
Modyfikacja swoją długością ma przebić pierwszą część przygód Bezimiennego. Zespół tworzący moda, Silver Ore Team nadal prowadzi nabór. Na ten moment największe zapotrzebowanie jest na grafików 3D. Każdy kto chce pomóc przy tworzeniu moda może wysyłać swoje zgłoszenie poprzez formularz przygotowany przez twórców.
Najważniejsze cechy modyfikacji
- Dojrzała i przemyślana fabuła zgodna z LORE gry, gdzie wybory będą nieść zauważalne konsekwencje. Przewiedziono dużo zadań pobocznych, które mają stanowić integralną całość. Modyfikacja ma mieć również kilka możliwych zakończeń.
- W pełni immersyjny świat, wypełnionymi NPCami z „krwi i kości”. W modzie pojawią się postacie znane z Gothica I jak i zupełnie nowe.
- Pełny polski dubbing.
- Autorska ścieżka dźwiękowa, bazująca na muzyce skomponowanej przez Kaia Rosenkranza oraz zupełnie nowe utwory zachowujące ducha „gothicowości”.
- Nowe mechaniki, takie jak wolne celowanie, mini gry (np. kościany poker).
- Nowe ZENy w postaci opuszczonej kopalni z Gothica I jak i wiele więcej.
- Nowy plan zagospodarowania mapy znanej nam z podstawowej gry, która wydaje się wyjątkowo uboga i niedopracowana patrząc na nią z współczesnej perspektywy.
- Nowe tekstury przedmiotów codziennego użytku, broni, pancerzy, roślinności, budynków, a także poprawienie tych z oryginalnej gry.
Zachęcamy do obserwowania na bieżąco socjal mediów modyfikacji, ponieważ za jakiś czas ma zostać opublikowany update z prac, gdzie podana zostanie kolejna porcja oficjalnych informacji.
Historia Neka na Discordzie
Kanał YouTube Historii Neka
Historia Neka na Facebooku
Gothic Ii: Arkona
Arkona to modyfikacja total-conversion, której akcja dzieje się po wydarzeniach z Gothic II: Noc Kruka. Rozgrywka rozpoczyna się po wylądowaniu głównego bohatera na wyspie o nazwie takiej jak w tytule, po ucieczce z Khorinis po inwazji orków. Wydana zostanie w języku angielskim, z dubbingiem, podzielona na 3 rozdziały i oferująca ponad 8 godzin rozgrywki. Głównymi autorami są czescy modderzy Triber i BadamB. W pracach biorą też udział osoby z Polski – Damianut, Risepolak, testerzy z Czech Darkenius i Merry Dolphin, swój wkład też mają Auronen, Fawkes i F0rtuno.
Opis modyfikacji
Naszym bohaterem jest Gerrin, zwykły obywatel Khorinis.
Wydarzenia w Arkonie mają miejsce po tym, jak Bezimienny odpływa z wyspy, a Khorinis zostaje powoli opanowane przez hordy orków. Miasto staje się ostatnim bastionem, jednak orkowie mają znaczną przewagę liczebną.
Gerrin widzi to i wie, że nie pozostało mu wiele do wyboru. Może zginąć w bitwie, ale nie jest doświadczonym wojownikiem. Najbardziej prawdopodobny przypadek jest taki, że wpadłby w niewolę orków. Mając to na uwadze, postanawia uciec z wyspy na małej łodzi rybackiej.
„Lepiej umrzeć na morzu, niż być niewolnikiem tych obrzydliwych stworzeń” – pomyślał.Wyczerpany i odwodniony dociera wreszcie do lądu, ale to nie jest kontynent, jak miał nadzieję. Zamiast tego znalazł się na wyspie, o której nigdy wcześniej nie słyszał. I tam zaczyna się nasza historia.
Jakie sekrety czają się w korytarzach starej świątyni głęboko w ciemnym lesie?
~Gothic Polska
Czego lub kogo szukają milicjanci i bandyci?
Dlaczego niektórzy ludzie z kontynentu w ogóle celowo udali się w to miejsce?
W trakcie odkrywania nowego świata przygrywać nam będzie autorska ścieżka dźwiękowa. Każdy napotkany NPC ma być unikatowy i niepowtarzalny. Arkona zostanie w pełni zdubbingowana w języku angielskim.
Data premiery nie została jeszcze podana, choć autorzy spodziewają się dostarczyć nam grywalną wersję w 2024 roku.
Arkona na Discordzie
Kanał YouTube Arkony
zakończenie
Jeśli podobają wam się treści zamieszczane na naszej stronie to serdecznie zapraszamy na oficjalnego Discorda Gothic Up, gdzie tworzymy społeczność ludzi, którzy tak samo jak my nie wyobrażają sobie bez niej życia.