THQ Nordic opublikowało czwarty odcinek z serii Gothic Remake Podcast. Odcinek nosi tytuł „Art & World Design” choć zapewne fanów zainteresują dwie inne wiadomości.
Po ponad półrocznej przerwie otrzymaliśmy czwarty odcinek z prawdopodobnie sześciu. Tematem przewodnim filmu jest „Sztuka i projektowanie świata”. Dowiadujemy się, skąd twórcy czerpią inspirację dla swoich projektów i jakimi wytycznymi się kierują. Poznaliśmy również kilka ciekawostek technicznych wykorzystywanych przy budowie całej gry.
Gothic Remake Podcast #4 w skrócie
Czwarta część podcastu to prawie 30 minut materiału. My postaramy się podsumować całość:
- Krajobraz rozciągający się z wieży Starego Obozu nie jest jeszcze ukończony.
- W grze występują „tysiące” NPC.
- Przy tworzeniu unikalnych postaci pomaga firma „Gate 21”, która specjalizuje się w tych zadaniach.
- „Jeśli chodzi o styl, to powiedziałbym, że celujemy z „podkręcony realizm” – coś, co wygląda wiarygodnie i jest nasycone szczegółami, ale niekoniecznie fotorealistyczne. Choć zdaje się namacalne.”
- Biomy w różnych regionach doliny różnią się od siebie, ale dalej tworzą spójną całość.
- System pogodowy został już zaimplementowany i w kolejnych miesiącach planowane są dalsze poprawki.
- Postacie w czasie deszczu uciekają do swoich chat lub szukają suchego miejsca. Komentują również warunki pogodowe.
- W czasie Podcastu prowadzący użyli runy teleportacyjnej, która przeniosła ich do Starej Kopalni. Czy to oznacza nowy teleport dostępny w grze? Czy Stara kopalnia dalej będzie osobną mapą ładowaną przy wejściu?
- 12:50 Możemy usłyszeć, jak brzmi walka mieczem i dźwięki wydawane przez pełzacze.
- Dzięki przenosinom na Unreal Engine 5 twórcy mogą korzystać z globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym dzięki technice „Lumen” (ciekawe jak to wpłynie na wymagania sprzętowe?).
- Alkima Interactive stara się wykorzystywać różne sztuczki przy tworzeniu poziomów, przykładowo Stara Kopalnia zbudowana jest z siedmiu różnych rodzajów skał i dziesięciu różnych zestawów drewnianych konstrukcji. Wszystko odpowiednio poobracane i przeskalowane. Dzięki czemu zaoszczędzono sporo zasobów komputera (może jednak optymalizacja nie będzie taka zła?).
- Chodzenie po drabinach jest bezpieczne i działa bez zarzutu.
- Wspinanie się po skałach nie będzie wykorzystywane w Starej Kopalni, ale w otwartych górskich terenach będziemy mogli się wspinać po stromych skalnych ścianach.
- Nowy Obóz został ukończony. Możliwe są drobne poprawki w oświetleniu.
- „Podkręcony realizm” nie ogranicza swobody przy implementowaniu elementów magicznych, bogów i fantastyki.
- Wykorzystano technologię „Mutable”, która pozwala na tworzenie modułowych postaci. Stworzono 600 unikalnych twarzy, sporo fryzur, zarostu i tysiące pojedynczych elementów zbroi i ubrań
- Ponad 100 postaci wykonano ręcznie – są to postacie, które odgrywają sporą rolę w fabule.
- Do animacji wykorzystano różne metody. Ręczne tworzenie klatek, proceduralne animacje, motion capture czy nawet uczenie maszynowe (sztuczna inteligencja). Jest cala masa postaci, potworów, środowisk i interakcji, które wymagają animacji.
- Zakładane pierścienie i amulety nie będą widoczne na postaci (są przykryte ubraniem/pancerzem) jednak większe przedmioty powinny być widoczne.
- Gameplay zostanie pokazany na THQ Nordic Showcase 2024, który odbędzie się 2 sierpnia o 21:00.
- Rozpoczęcie rozmowy z NPC będzie płynne i naturalne (w przeciwieństwie do ELEXa). Nie ma jednej sztywnej sceny rozmowy, ale zmienia się oświetlenie i ruch kamery, zapewniając uchwycenie emocji i wyglądu postaci.
- Gameplay zostanie pokazany na THQ Nordic Showcase 2024, który odbędzie się 2 sierpnia o 21:00.
- Dziennik będzie prowadzony na zasadzie notatek na wzór G1 i G2, a nie jak w Gothicu 3 gdzie był tylko zapis rozmowy.
- Gameplay zostanie pokazany na THQ Nordic Showcase 2024, który odbędzie się 2 sierpnia o 21:00.
- 28:14 zaprezentowano nową muzykę z gry.
Tak, trzy razy powtórzono informację, że Gameplay zostanie pokazany na THQ Nordic Showcase 2024, który odbędzie się 2 sierpnia o 21:00. THQ Nordic Showcase to cykliczne wydarzenie, na którym otrzymujemy nowe informacje o grach wydawanych pod marką THQ Nordic. W poprzednich dwóch edycjach otrzymaliśmy trailer Starej Kopalni i Starego Obozu.
Cały podcast możecie obejrzeć poniżej. Rozmowa prowadzona jest w języku angielskim, ale twórcy przygotowali polskie napisy, więc nie będzie problemu z zrozumieniem całości.
Podcast dostępny jest również w serwisie Spotify: https://thqn.net/g1r-pod01
Grafikę na planszy czwartego odcinka możecie znaleźć w naszej Galerii z Gothic Remake.