Podczas targów GamesCom 2010, serwis PC Games Hardware otrzymał do przetestowania bardzo zaawansowaną wersję Arcania: Gothic 4. Technicznie sprawiała ona bardzo dobre wrażenie. CM JoWood, Reinhard Pollice stwierdził, że obecnie gra jest w fazie eliminowania błędów oraz wprowadzania kosmetycznych zmian. Wrażenia testerów PC Games Hardware znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Arcania: Gothic 4 tworzona przez Spellbound opiera się o silnik firmy Trinigy – Vision 7. Render DirectX 9 został znacznie rozszerzony i zmieniony.
Arcania: Gothic 4 w „ruchu” wygląda fantastycznie, szczególnie, jeśli chodzi o tekstury. Obraz rozciąga się daleko po horyzont, cienie nie wywołują żadnych artefaktów, tylko niekiedy widoczne są przejścia pomiędzy dwoma innymi rozdzielczościami cieniowania mapy. Jednak gra światła i cieni podczas walki to prawdziwy spektakl: kula ognia rozświetla wszystko dookoła, tworząc przy tym dynamiczne cienie, a po trafieniu we wroga rozbija się na imponująco wyglądającą chmurę płomieni. Ogień jest niewątpliwie jednym z atutów silnika Vision 7, zaraz obok efektów atmosferycznych. Podczas opadów z łatwością można dostrzec pojedyncze krople deszczu, chociaż z drugiej strony, bohater biegnąc przez kałużę nie wywołuje jakichkolwiek efektów rozbryzgującej się wody.
Animacja roślinności jeszcze w lipcu była trochę „drewniana” , sporadycznie można było spotkać niepasujące do otoczenia pojedyncze grudy ziemi czy kępy trawy. Teraz wygląda to lepiej. Bohater i jego przeciwnicy poruszają się płynnie, a roślinność w sposób charakterystyczny „ustępuje” pod wpływem biegu postaci. Niestety, od czasu do czasu pojawia się migotanie powierzchni ziemi, jednak według Megalomaniaca problem jest zlokalizowany i zostanie naprawiony.
Podsumowując, silnik Vision 7 tworzy imponujące wrażenie. Pod względem graficznym, Arcania: Gothic 4 będzie aspirowała do najpiękniejszych RPG’ów 2010 roku.
Do premiery Arcania: Gothic 4 coraz bliżej, A tuż po niej będziecie mogli znaleźć w naszym serwisie masę poradników, które ułatwią wam przejście gry.