Na platformę Nintendo Switch właśnie trafił następny patch do Gothic 2: Complete Classic. Aktualizacja o oznaczeniu 1.0.3 przynosi poprawki i usprawnienia, eliminuje istniejące błędy i podnosi ogólną jakość rozgrywki.
Jest to już druga oficjalna łatka (nie licząc pierwszego patcha wydanego w dniu premiery) mająca na celu ujarzmienie portu gry, wydanego w listopadzie 2023.
Niestety nadal nie doczekaliśmy się poprawek dla błędów występujących w polskiej wersji gry, związanych z wyświetlaniem (a raczej brakiem wyświetlania) niektórych polskich znaków. Dla zainteresowanych temat został przez nas poruszony podczas recenzowania tytułu. Natomiast pełna lista poprawek prezentuje się następująco:
Poprawki w patchu 1.0.3
- Mnożenie broni przy wykorzystywaniu systemu stackowania, nie będzie już możliwe.
- Bezimienny bohater będzie już mógł przejść do trybu walki bez broni, gdy trzyma pochodnię.
- Użytkownik może wyświetlać ruchy w menu sterowania.
- Krąg wyboru zaklęcia nie jest już wyświetlany przy postaciach niezależnych.
- Skróty klawiszowe nie są już wyświetlane w kręgu wyboru zaklęcia.
- Naprawiono błąd, przez który przedmioty tworzyły stosy w zależności od tego, jak zostały zdobyte.
- Ubrania w magazynie straży miejskiej nie będą już układać się w stosy.
- Naprawiono błąd, w którym niektórych przedmiotów w stosach nie można było wyrzucić ani sprzedać pojedynczo.
- Naprawiono przedmioty w ekwipunku Bezimiennego mające nieprawidłowe wartości.
- Jeśli sprzedajesz w przyrostach 10/100, otrzymasz złoto za wszystkie przedmioty.
- Jeśli kupujesz/sprzedajesz przedmioty w przyrostach 100, nie otrzymasz już 101 przedmiotów.
- Opcja transferu może również sprzedawać przedmioty po prawej stronie początkowego przedmiotu po transferze.
- Skupienie na walce będzie wyświetlane podczas walki bez broni.
- Bezimienny bohater nie będzie się już „świecić” podczas wczytywania zapisu z eliksirem szybkości w menu szybkich slotów.
- Interfejs łupów nie będzie wyświetlany, gdy podczas plądrowania uruchamiany jest dialog.
- Umiejętności broni nie będą już zwiększane na stałe, gdy zostanie się pokonanym, dzierżąc broń ze zwiększoną umiejętnością.
- Naprawiono nieprawidłowe wyświetlanie paska many w trybie TV.
- Animacje w ekwipunku będą już wyświetlane poprawnie.
- MessageBox jest teraz szerszy.
- Naprawiono błąd związany z piciem mikstur podczas otrzymywania obrażeń. Prawidłowo zmniejszy się ilość mikstur po wypiciu.
- Naprawiono przedmioty z zerową ilością.
- Podczas sprawdzania powalonego wroga dźwięk i tekst nie będą wyświetlane wielokrotnie.
- Poprawka trybu łuku.
- Naprawiono skradanie się.
- Naprawiono sterowanie ruchem.
- Ulepszenia ruchu.
- Poprawka rysowania broni (problem z zapisywaniem/wczytywaniem gry).
- Skok do tyłu jest teraz domyślny po naciśnięciu lewego drążka lub strzałki do tyłu.
- Wygodniejszy prawy drążek.
- Zaimplementowano animację paradejumpb.
- Aktualizacja rzucania zaklęć.
- Podczas wyciągania łuku w określonych warunkach nie będzie on już używany jako broń do walki wręcz.
- Poprawa animacji wyciągania broni podczas biegu.
- Postacie niezależne nie będą już miały problemów z odkładaniem broni po tym, jak Bezimienny wyjął broń i odłożył ją z powrotem.
- Poprawione wygładzanie.
- Usunięcie błędu shadow acne.
- Poprawka migotania nieba.
- Naprawiono problem, w którym rogi i kolce Czarnego Trolla nie zmniejszały się, gdy bohater użył na nim zaklęcia Zmniejszenie potwora.
- Optymalizacja cząsteczek.
- Naprawiono błąd, w którym woda morska wydawała się wypływać z plaży podczas obserwacji obozu piratów w Jarkendarze.
- Usunięto renderowanie słońca pod wodą i zmieniono kolor wody.
- Tytuł nie będzie się już zawieszać używania potężnej runy obszarowej w pobliżu Darona w Khorinis.
- Naprawiono awarię po przełączeniu JD <=> ProController.
- Naprawiono losowe awarie, gdy postacie wypowiadały określoną frazę.
- Naprawiono awarię podczas przechodzenia do Jarkendaru.
- Naprawiono błąd podczas nauki tworzenia run od Miltena.
- Naprawiono różne losowe awarie.
- Naprawiono zawieszanie się ekwipunku.
- Nie można już wykorzystywać run paladynów do zabijania postaci niezależnych.
- Diego poprawnie używa łuku podczas atakowania wrogów na odległość w Rozdziale 2.
- Poprawka oceniająca cichy dźwięk podczas skakania, chodzenia do tyłu lub na boki.
- Poprawka dotycząca braku dźwięku podczas odskakiwania.
- Poprawiono zbyt głośne dźwięki otoczenia.
- Poprawiono opcjonalny brak Rhademesa po dotarciu do ostatniego pomieszczenia z pułapką w świątyni Adanosa.
- Naprawiono błąd „Nie masz pieniędzy” związany z handlem.
- Pedro nie będzie już stał przed klasztorem po kradzieży Oka Innosa.
Na koniec warto wspomnieć, że wydawca nadal prosi o bieżące zgłaszanie napotkanych błędów za pomocą następujących linków:
Zgłoszenia dla Gothic Classic
Zgłoszenia dla Gothic 2: Complete Classic