Romek
Gothic 2: Noc Kruka Wiadomości

Na platformę Nintendo Switch właśnie trafił następny patch do Gothic 2: Complete Classic. Aktualizacja o oznaczeniu 1.0.3 przynosi poprawki i usprawnienia, eliminuje istniejące błędy i podnosi ogólną jakość rozgrywki.

Jest to już druga oficjalna łatka (nie licząc pierwszego patcha wydanego w dniu premiery) mająca na celu ujarzmienie portu gry, wydanego w listopadzie 2023.

Niestety nadal nie doczekaliśmy się poprawek dla błędów występujących w polskiej wersji gry, związanych z wyświetlaniem (a raczej brakiem wyświetlania) niektórych polskich znaków. Dla zainteresowanych temat został przez nas poruszony podczas recenzowania tytułu. Natomiast pełna lista poprawek prezentuje się następująco:

Poprawki w patchu 1.0.3

  • Mnożenie broni przy wykorzystywaniu systemu stackowania, nie będzie już możliwe.
  • Bezimienny bohater będzie już mógł przejść do trybu walki bez broni, gdy trzyma pochodnię.
  • Użytkownik może wyświetlać ruchy w menu sterowania.
  • Krąg wyboru zaklęcia nie jest już wyświetlany przy postaciach niezależnych.
  • Skróty klawiszowe nie są już wyświetlane w kręgu wyboru zaklęcia.
  • Naprawiono błąd, przez który przedmioty tworzyły stosy w zależności od tego, jak zostały zdobyte.
  • Ubrania w magazynie straży miejskiej nie będą już układać się w stosy.
  • Naprawiono błąd, w którym niektórych przedmiotów w stosach nie można było wyrzucić ani sprzedać pojedynczo.
  • Naprawiono przedmioty w ekwipunku Bezimiennego mające nieprawidłowe wartości.
  • Jeśli sprzedajesz w przyrostach 10/100, otrzymasz złoto za wszystkie przedmioty.
  • Jeśli kupujesz/sprzedajesz przedmioty w przyrostach 100, nie otrzymasz już 101 przedmiotów.
  • Opcja transferu może również sprzedawać przedmioty po prawej stronie początkowego przedmiotu po transferze.
  • Skupienie na walce będzie wyświetlane podczas walki bez broni.
  • Bezimienny bohater nie będzie się już „świecić” podczas wczytywania zapisu z eliksirem szybkości w menu szybkich slotów.
  • Interfejs łupów nie będzie wyświetlany, gdy podczas plądrowania uruchamiany jest dialog.
  • Umiejętności broni nie będą już zwiększane na stałe, gdy zostanie się pokonanym, dzierżąc broń ze zwiększoną umiejętnością.
  • Naprawiono nieprawidłowe wyświetlanie paska many w trybie TV.
  • Animacje w ekwipunku będą już wyświetlane poprawnie.
  • MessageBox jest teraz szerszy.
  • Naprawiono błąd związany z piciem mikstur podczas otrzymywania obrażeń. Prawidłowo zmniejszy się ilość mikstur po wypiciu.
  • Naprawiono przedmioty z zerową ilością.
  • Podczas sprawdzania powalonego wroga dźwięk i tekst nie będą wyświetlane wielokrotnie.
  • Poprawka trybu łuku.
  • Naprawiono skradanie się.
  • Naprawiono sterowanie ruchem.
  • Ulepszenia ruchu.
  • Poprawka rysowania broni (problem z zapisywaniem/wczytywaniem gry).
  • Skok do tyłu jest teraz domyślny po naciśnięciu lewego drążka lub strzałki do tyłu.
  • Wygodniejszy prawy drążek.
  • Zaimplementowano animację paradejumpb.
  • Aktualizacja rzucania zaklęć.
  • Podczas wyciągania łuku w określonych warunkach nie będzie on już używany jako broń do walki wręcz.
  • Poprawa animacji wyciągania broni podczas biegu.
  • Postacie niezależne nie będą już miały problemów z odkładaniem broni po tym, jak Bezimienny wyjął broń i odłożył ją z powrotem.
  • Poprawione wygładzanie.
  • Usunięcie błędu shadow acne.
  • Poprawka migotania nieba.
  • Naprawiono problem, w którym rogi i kolce Czarnego Trolla nie zmniejszały się, gdy bohater użył na nim zaklęcia Zmniejszenie potwora.
  • Optymalizacja cząsteczek.
  • Naprawiono błąd, w którym woda morska wydawała się wypływać z plaży podczas obserwacji obozu piratów w Jarkendarze.
  • Usunięto renderowanie słońca pod wodą i zmieniono kolor wody.
  • Tytuł nie będzie się już zawieszać używania potężnej runy obszarowej w pobliżu Darona w Khorinis.
  • Naprawiono awarię po przełączeniu JD <=> ProController.
  • Naprawiono losowe awarie, gdy postacie wypowiadały określoną frazę.
  • Naprawiono awarię podczas przechodzenia do Jarkendaru.
  • Naprawiono błąd podczas nauki tworzenia run od Miltena.
  • Naprawiono różne losowe awarie.
  • Naprawiono zawieszanie się ekwipunku.
  • Nie można już wykorzystywać run paladynów do zabijania postaci niezależnych.
  • Diego poprawnie używa łuku podczas atakowania wrogów na odległość w Rozdziale 2.
  • Poprawka oceniająca cichy dźwięk podczas skakania, chodzenia do tyłu lub na boki.
  • Poprawka dotycząca braku dźwięku podczas odskakiwania.
  • Poprawiono zbyt głośne dźwięki otoczenia.
  • Poprawiono opcjonalny brak Rhademesa po dotarciu do ostatniego pomieszczenia z pułapką w świątyni Adanosa.
  • Naprawiono błąd „Nie masz pieniędzy” związany z handlem.
  • Pedro nie będzie już stał przed klasztorem po kradzieży Oka Innosa.

Na koniec warto wspomnieć, że wydawca nadal prosi o bieżące zgłaszanie napotkanych błędów za pomocą następujących linków:

Zgłoszenia dla Gothic Classic
Zgłoszenia dla Gothic 2: Complete Classic

Powiązane Wpisy