
Aby używać magii w Gothic Remake mamy do wyboru dwie drogi. Zostać pełnoprawnym magiem i posługiwać się runami lub podążyć inną ścieżką i wspierać się zwojami. Jednak każda opcja ma swoje wady i zalety. Oprócz czarów typowo ofensywnych w grze dostępne są też czary wspomagające (np. Światło) lub ułatwiające przemieszczanie się (teleportacja).
Runy
Jeśli postawimy na ścieżkę maga to wraz z rozwojem kręgów magii, będziemy mogli używać coraz to mocniejszych run. Główną zaletą run jest ich niewyczerpana moc. Jeśli tylko posiadamy odpowiednią ilość many, możemy wielokrotnie rzucać zaklęcia. Zaklęcia dostępne z run mają różną charakterystykę, w Gothic Remake występują runy wspomagające jak Światło i Leczenie, runy ofensywne jak Kula ognia i Fala lodu oraz runy wspomagające wędrówkę jak teleportacja.
Nazwa: | Miniaturka: |
Światło | ![]() |
Uzdrowienie | ![]() |
Sen | ![]() |
Telekineza | ![]() |
Urok | ![]() |
Kontrola | ![]() |
Pyrokineza | ![]() |
Ognista strzała | ![]() |
Kula ognia | ![]() |
Deszcz ognia | ![]() |
Ognista burza | ![]() |
Lodowa strzała | ![]() |
Bryla lodu | ![]() |
Lodowa fala | ![]() |
Uderzenie wiatru | ![]() |
Uderzenie burzy | ![]() |
Piorun kulisty | ![]() |
Grom | ![]() |
Śmierć ożywieńcom | ![]() |
Tchnienie śmierci | ![]() |
Fala śmierci Uriziela | ![]() |
Teleportacja do Magów Ognia | ![]() |
Teleportacja do Magów Wody | ![]() |
Teleportacja do obozu na bagnie | ![]() |
Teleportacja do Nekromanty | ![]() |
Zwoje
W przeciwieństwie do run zwoje są jednorazowe. Raz użyte tracą swoje właściwości i w celu rzucenia czaru potrzebujemy kolejnego egzemplarza. Zaletą jest jednak ich łatwość w użyciu – nie potrzebujemy znać kręgów magii, aby użyć zwoju. Zwoje w Gothic Remake są również bardziej zróżnicowane i przykładowo możemy wykorzystać zwój do przemiany w potwora, gdy runy nie dają nam takich efektów.
Nazwa: | Miniaturka: |
Światło | ![]() |
Uzdrowienie | ![]() |
Sen | ![]() |
Telekineza | ![]() |
Urok | ![]() |
Kontrola | ![]() |
Strach | ![]() |
Zmniejszenie potwora | ![]() |
Pirokineza | ![]() |
Ognista strzała | ![]() |
Kula ognia | ![]() |
Deszcz ognia | ![]() |
Ognista burza | ![]() |
InnosPray | ![]() |
Lodowa strzała | ![]() |
Bryla lodu | ![]() |
Lodowa fala | ![]() |
Uderzenie wiatru | ![]() |
Uderzenie burzy | ![]() |
Piorun kulisty | ![]() |
Grom | ![]() |
Śmierć Ożywieńcom | ![]() |
Przyzwanie Szkieletów | ![]() |
Armia ciemności | ![]() |
Przyzwanie Golema | ![]() |
Przyzwanie Demona | ![]() |
Przemiana w Chrząszcza | ![]() |
Przemiana w Kretoszczura | ![]() |
Przemiana w Krwiopijce | ![]() |
Przemiana w Harpie | ![]() |
Przemiana w Błotnego węża | ![]() |
Przemiana w Ścierwojada | ![]() |
Przemiana w Kąsacza | ![]() |
Przemiana w Zębacza | ![]() |
Przemiana w Brzytwiaka | ![]() |
Przemiana w Ogara | ![]() |
Przemiana w Cieniostwora | ![]() |
Przemiana w Jaszczura | ![]() |
Przemiana w Ognistego jaszczura | ![]() |
Przemiana w wilka | ![]() |
Przemiana w Orkowego psa | ![]() |
Przemiana w Topielca | ![]() |
Przemiana w Pełzacza | ![]() |
Teleportacja do Magów Wody | ![]() |
Orkowe zaklęcie teleportacji | ![]() |
Teleportacja do Świątyni Śniącego | ![]() |
Wszystkie grafiki i nazwy, wyżej przedstawionej biżuterii, pochodzą z Gothic 1 Remake – Demo (Nyras Prologue), dlatego ich wygląd i specyfikacja mogą się różnić w ostatecznej wersji gry.