Reinhard Pollice, nowy Community Manager JoWooD, znany jako Megalomaniac. To on od listopada odpowiada na pytania fanów Gothica na większych Europejskich forach internetowych. Od niego otrzymaliśmy ostanie screenshoty z Arcania: A Gothic Tale. Jeden z najlepiej poinformowanych ludzi o tym, co dzieje się wokół produkcji czwartej części Gothica.
arcania.gamona.de (AG:)
Witaj Reinhard. Proszę, przedstaw się i opowiedz pokrótce za co jesteś odpowiedzialny w JoWooD.
Reinhard Pollice (RP)
Nie ma sprawy. Nazywam Reinhard Pollice i aktualnie jestem CM JoWooD. Prócz aktywnego uczestniczenia na największych stronach zajmujących się Gothicem, moimi zadaniami są również administracja strony Arcania: A Gothic Tale i promowanie gry.
AG:
Co w twojej pracy daje ci najwięcej przyjemności?
RP:
Sama praca daje mi dużo zabawy. Ale najwięcej radości daje mi realizowanie coraz to nowszych celów i zadań.
AG:
Jakie tytuły zalegają na twoich półkach? Jaki typ gier lubisz najbardziej?
RP:
W tym momencie na swoją kolej czeka Risen, BattleForge i Dragon Age. Ogólnie jestem fanem większości gatunków.
AG:
Risen i Dragon Age to bez wątpienia obecnie najlepsze gry RPG. Uważasz, że mogą stanowić bezpośrednią konkurencję dla Arcani?
RP:
Dostrzegamy w tych tytułach swoistych „rywali”. Niemniej jednak analizujemy ich pozytywne i negatywne strony, co ma posłużyć nam do stworzenia lepszej gry.
AG:
Co szczególnie skłoniło cię do zagłębienia się w społeczność Gothica? Jak intensywnie włączasz się w ogólnie pojętą prące nad Arcania: A Gothic Tale?
RP:
Kiedy wyszedł Gothic 2, chciałem zgłębić tajniki moddingu. Dlatego zawitałem na forum JoWood. Od tego czasu piąłem się w hierarchii, aż doszedłem do obecnego stanu rzeczy, czyli zostałem zatrudniony przez JoWood.
AG:
Miałeś pewne przygody z portalami informacyjnymi. Co skłoniło cię do skierowania się w stronę gier?
RP:
Po prostu, gry są moją pasją. Ciągle przybywają nowe. Ludzie w tej branży są bardziej otwarci i milsi niż ma to miejsce gdzie indziej.
AG:
Co najbardziej podoba ci się w Arcania: A Gothic Tale? Możesz porównać ją ze starszymi grami?
RP:
Najbardziej podoba mi się klimat gry, który da się poczuć już w obecnej wersji Arcani – to jest niesamowite! Co do starszych gier, trudno porównać te tytuły do obecnych.
AG:
Czego oczekujesz po nowym roku? Nie chodzi mi tylko o samą grę, ale także o społeczność graczy.
RP:
Mam nadzieję, że ta pozytywna aura, jaka towarzyszy mi od początku mojej pracy, będzie dalej trwała. A fanom Gothica życzę, by ich marzenia spełniły się.
AG:
Chcesz coś dodać?
RP:
Pragnę zapewnić, że wszystko jest na dobrej drodze. Dzięki za wywiad.