Czas na kolejny wpis już nadszedł. Czy będzie w nim wiele nowości? Raczej nie…
Jednak zawsze to coś, co pomoże niektórym zasnąć, a dla innych będzie powodem do dalszych rozważań i dysputy.
Podczas prac nad aktualizacją powstała myśl, by poprawić jeszcze więcej tekstur, by gra wyglądała jeszcze lepiej, by gracze mieli jeszcze więcej powodów, by jeszcze raz zagrać w Gothic 3! (to się nazywa Masło Maślane!!! 😀 )
Nie przedstawię obrazków ukazujących ostatnie zmiany (tak, tak… to tajemnica…), ale mogę pokazać kilka starszych w wysokiej rozdzielczości. Ich miniatury znajdziecie poniżej.
Według mnie, te mini zmiany wnoszą sobą do gry coś, co poprawia nastrój. Lepszy, uwydatniony efekt cieniowania sprawia, że oręż, czy pancerze prezentują się o sporo lepiej. Tego typu zmiany możemy również zaobserwować na niektórych teksturach drewna czy skał (czyt. otoczenia).
Wracając do samych prac, to nikt nie śpi. Obecnie trwają prace nad rosyjską czcionką – tam oryginalna sprawiała mnóstwo problemów z wydajnością gry (ale ten problem jest ogólnie znany). Polska czcionka, pomimo iż jest bazowana na tej oryginalnej, jest znacznie mniejsza w rozmiarze, co minimalizuje ryzyko lagów z jej winy.
W dalszej kolejności wprowadzane są ostatnie poprawki skryptów na podstawie zgłoszeń typu „NPC o imieniu X umiera zbyt szybko…”, czy „X posiada tylko 1 miecz (a jest asasynem)”, albo też „Y ma „zbroję-cień””. Dodatkowo wprowadzane są ostatnie poprawki w tekstach angielskich, niemieckich i hiszpańskich – tu mowa głównie o literówkach. Mogę nadmienić, iż polskie teksty są już zamknięte (mam nadzieję, że błędów nie ma), a dodatkowo 🙂 mogę uchylić rąbka tajemnicy: wszystkie przedmioty mają teraz opisy! Jak widać są to zmiany raczej kosmetyczne – w zasadzie wszystkie większe i wielkie zmiany są już zaimplementowane, sprawdzone i zatwierdzone.