Romek
Wiadomości

Nowy patch sygnowany numerem 1.75.14 przeznaczony do gry Gothic 3, już dostępny do pobrania ze strony CDProjekt. Patch zawiera ponad sto poprawek w stosunku do poprzedniej wersji patch’a 1.74, m.in. zawiera długo oczekiwany przez fanów moddingu edytor gry. Dzięki temu można będzie tworzyć własne przygody w tym bogatym universum. Patch pobierzecie klikając w obrazek 🙂

g3cpt

Poniżej prezentujemy listę zmian zawartych w patchu:

 

Patch 1.75.14 do gry „Gothic 3”. Lista zmian poniżej.
Legenda
„+”: Dodana funkcjonalność lub usprawnienie.
„-„: Naprawiony błąd, zmiana lub usunięta pozycja.
XIV. Community Patch v1.75.14
+ Poprawki wydajności.
+ Dołączono Modkit, jako osobny instalator wraz z uproszczoną instrukcją & „CPT tools”.
– Poprawiono obliczenia efektów świetlnych związanych z roślinnością.
– Poprawiono efekty odbicia światła ścian w niektórych ruinach.
+ Szerokość menu w grze zależna jest od proporcji rozdzielczości ekranu (można przełączyć parametrem GUI.AutoAspect z poziomu ge3.ini).
+ Zaimplementowano gradientację kolorów.
– Błąd związany z NVIDIA 3D Vision – występują problemy z głębią nieba (można przełączyć parametrem Render.Nvidia3DVisionFix z poziomu ge3.ini).
– Przywrócono „Pancerz orka”.
+ Automatyczne zdobywanie łupu ze skrzyń za pomocą PPM może być wyłączone poprzez zmianę parametru QuickLoot z poziomu ge3.ini.
– Błędy związane z wyświetlaniem GUI w rozdzielczościach o proporcjach 5:4
– Błędy związane z obiektami w Mora Sul

Środowisko
+ Pamięć podręczna zasobów nie może być zmieniana ręcznie, zamiast tego jest automatycznie wyliczana.
+ Ulepszone automatyczne wykrywanie odpowiednich ustawień graficznych.
+ Za pierwszym uruchomieniem gry używana jest aktualna rozdzielczość ekranu.
+ Usunięto ograniczenie dla formatu obrazu.
+ Usunięto ograniczenie dla częstotliwości odświeżania.
+ Możliwość włączenia napisów przeniesiona do menu dźwięku.
+ Parametr „Render.DisableFocusNames” w ge3.ini wyłącza również wszystkie przewijane komunikaty w grze.
+ Styl czcionki w grze może być teraz ustalony w ge3.ini.
+ Zaktualizowano bibliotekę fmodex.dll do nowszej wersji.
+ Dynamiczne buforowanie shaderów, w celu redukcji przycięć.
– Naprawiono problem z timingami na wielordzeniowych procesorach (możliwa jest regulacja tego w ge3.ini, parametr Timer.ThreadSafe).
+ Jeśli gra nie odnajdzie plików dźwiękowych, wyświetlane są napisy, nawet jeśli w opcjach są one wyłączone.
– Naprawiono błąd z mgłą występujący podczas walki wręcz.
– Naprawiono błąd podczas przeglądania przepisów bez ResultItem.
– Gdy bohater otrzyma tyle doświadczenia, że awansuje na więcej niż następny poziom, ten awans faktycznie się odbędzie.
+ Dla modderów: wspieranych jest wiele typów nowych freepointów. Możesz przypisać pliki info do tych „ghostów”.
Grafika
– Naprawiony problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i lepszych.
+ Zwiększona jakość shaderów.
+ Dynamiczne cienie znikają po pewnej odległości.
+ Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość „bardzo wysoką”).
+ Dodano cieniowanie do obliczeń oświetlenia.
– Usunięto wsparcie dla technologii Shader 1.1 oraz 2.0.
+ Poświata, miękka woda i miękkie cząstki nie mogą być wyłączone.
+ Zaimplementowano efekty poświaty oraz subsurface scatteringu dla BN.
+ Dodano chromatyczną dyspersję dla wody.
– Woda nie będzie unosić się pionowo do góry, gdy uderzy w nią broń.
– Usunięto większość dziur pomiędzy głowami a ciałami BN.
+ Zmieniono tryb obliczeń dla specular light z Blinn-Phong na Phong.
+ Ulepszono wiele shaderów.
– Usunięto exploit związany z piorunami po użyciu zwoju przemiany w zwierzę.
+ Ulepszone szumienie.
+ Ulepszony Bloom/HDR.
– Rozwiązano problem głębia pola i miękkich cząstek, który występował na powierzchni wody.
+ Zaimplementowano FXAA, usunięto wygładzanie krawędzi.
+ Poprawiono, udoskonalono i wprowadzono wiele tekstur.
Animacje
– Poprawiona animacja gargulców i bagiennych topielców.
– Zwierzęta i potwory „padają”, gdy bohater użyje na nich „morderstwa”.
– Zmniejszono stopień obcinania tarcz podczas trzymania ich w ręce
Dialogi
+ Ulepszono losowość rozmów BN.
– BN nie rozpoczną rozmowy z bohaterem, gdy jest on w trakcie skoku.
+ Pan Pomocny (Story Helper) oferuje możliwość uspokojenia członków negatywnie nastawionej enklawy (tzw. czerwonych BN) – z wyłączeniem Gothy i Adrei – oraz opcje dialogowe związane z redukcją liczby wyzwolonych miast. Wykorzystanie wiąże się z ryzykiem!
+ Instrukcje reżyserskie (informacje o ruchach i gestach postaci podczas wymawiania konkretnej kwestii) zostały przeniesione z tablicy tekstów (stringtable) do plików info.
+ Dla modderów: InfoType=7 zaadaptowane ze Zmierzchu Bogów.
+ Dla modderów: Dodano nowy parametr dla plików info – „SuppressLog”.
+ Dla modderów: Nowe komendy informacyjne – „Humanize”, „GiveAll”, „FailQuest”, „JoinPlayer”.
+ Dla modderów: Nowy warunek „CondPlayerPartyMember”.
Zadania
+ Dla modderów: Nowy typ zadań „13” (zadania z czarami) zaadaptowane z Zmierzchu Bogów.
Interfejs wewnątrz gry
– Poprawione obliczanie wysokości w oknie dziennika zadań.
+ Dla modderów: Dodano możliwość wstawiania opisów zadań (QuestDescription).
Elementy powiązane z ekwipunkiem (handel, łupy, itd.)
+ Liczba pieniędzy u handlarzy nieznacznie wzrosła.
+ Dla modderów: Dodano możliwość nielosowych ekwipunków u handlarzy (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
+ Dla modderów: Handlarze mogą teraz sprzedawać przedmioty z zadań.
Ekwipunek
+ Bohater nie odkłada kostura czy pochodni gdy je owoc, mięso, rybę lub chleb.
Przedmioty
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy „ShowGameMessage” i „AddQuestLog” dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
+ Dla modderów: Nowa własność „FullBody” zawarta w Item_PS.
Rozmieszczenie BN
– BN nie stoją już wewnątrz innych BN podczas rozmowy.
Poruszanie się BN
– Bohater nie może już wpłynąć pod lilię wodną.
– Usunięto niewidzialne barykady ze schodów wieży nad Faring.
– Usunięto wiele możliwych przyczyn ślizgania się BN.
Walka
– Towarzysze bohatera nie będą otrzymywali obrażeń od jego czarów obszarowych.
+ Wojownicy z areny odzyskują przytomność nieco szybciej niż pozostali BN.
– Naprawiono błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta wezwane zaklęciem „przywołanie zwierząt”.
– Lodowe golemy mogą używać „lodowej lancy” przy dużej odległości od celu.
– Martwi BN nie mogą być reanimowani przez użycie „Attack” w plikach info.
+ Mumie zadają ciosy nieco wcześniej, szybciej i częściej.
– Zniwelowanie „spamu ataków” od ogrów i strażników świątynnych.
+ BN oglądający walki mogą je komentować także, gdy bohater zadaje ciosy przeciwnikowi.
Nieprzytomność i śmierć
– Poprawiony efekt komend „Kill” i „Defeat” z konsoli stosowanych na zwierzętach i potworach.
– Podpaleni lub zatruci BN zginą tylko wtedy, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.
Zachowanie BN
+ Jeśli bohater otwiera skrzynię kluczem, a nie wytrychem, BN nie oskarżają go o kradzież.
– BN z PAL_Pirate reagują na wrogo nastawione zwierzęta i potwory.
Towarzysze
– Zwierzęcy towarzysze nie biorą udziału w walkach innych BN.
– Towarzysz nie będzie już lewitował i ślizgał się w chwili oczekiwania po jego zwolnieniu.
Więcej informacji dostępnych po instalacji aktualizacji.

 

 

 

 

Powiązane wpisy