Alkima Interactive, twórcy powstającego Gothic Remake, nie zatrzymują się po zaprezentowaniu graczom Gothic Playable Teaser, kilku grafik oraz trailera. Tym razem stworzyli dla oczekujących fanów podcast, w którym to Reinhard Pollice (menedżer THQ i Alkima Interactive) wraz z Kai Rosenkranzem (kompozytor i projektant dźwięku) będą opowiadali o postępach w pracy nad odświeżonym Gothiciem oraz zmianach jakie w nim wystąpią.
Pierwsza część podcastu, „Remaking A Classic” to ponad 20 minut materiału. My postaramy się podsumować całość:
- Reinhard Pollice jest głównym pomysłodawcą Gothic Remake. To on podsunął pomysł stworzenia owej części THQ Nordic i założenia studia Alkima (w której pracuje 40 osób).
- Potwierdzili, że pojawi się nowy kontent w remake’u. Twórcy chcą zapełnić dziury fabularne, otwarte wątki oraz niewykorzystany kontent. Biorąc pod uwagę rzeczy jakie fani znaleźli przez te lata, może być tego bardzo dużo.
- Historia, postacie i świat pozostaną bez zmian – wszystko pod czujnym okiem Reinharda Pollice.
- Świat jest gotowy w 50% nie licząc mniejszych lokacji.
- Playable Teaser miał nigdy nie ujrzeć światłą dziennego, lecz THQ chcieli pokazać fanom co jest dla nich przygotowywane.
- Całość będzie działać w oparciu o Unreal Engine 5.
- Powstała ponad godzina nowego soundtracku (nie wspominając o oryginalnym dźwięku).
- Zasada trzech składowych w kwestii muzyki, czyli – zremasterowana oryginalna ścieżka dźwiękowa 1/3, przearanżowane motywy głównych miejsc w kolonii 2/3, całkowicie nowa muzyka w miejscach gdzie jej brakowało w oryginale 3/3.
- Twórca remake’a kładzie nacisk na postacie niezależne i ich rutyny, by skutkiem tego świat wyglądał żywo jak za czasów oryginału.
Timestampy poszczególnych części nowych utworów
15:11 – 15:22 – odgłosy ścierwojada i kretoszczura
16:34 – 17:24 – Muzyka na strasie z miejsca wymiany do Starego Obozu
18:20 – 20:02 – Muzyka „Noc w Starym Obozie”
24:16 – 24:29 – Można usłyszeć zremasterowaną wersję muzyki z koncertu jaki odbywał się w oryginale.