W najnowszej odsłonie serii streamów „Find your next Game”1 GameStar zaserwował fanom głęboki wgląd w Gothic Remake. Podczas rozmowy w studiu, producent gry Reinhard Pollice zdradził oglądającym szereg interesujących faktów oraz szczegółów dotyczących procesu tworzenia tej oczekiwanej produkcji. W trakcie prezentacji zaprezentowano porównania graficzne, ukazujące fragmenty z oryginału w zestawieniu z nowymi wizjami tej samej scenerii w remake’u. Zróżnicowane lokacje Górniczej Doliny były szczególnie wyróżnione, ukazując jaki rozwój graficzny przeszedł Gothic Remake w porównaniu do klasycznego Gothica.
Cała transmisja jest dostępna na YouTube w języku niemieckim. W dalszej części artykułu przedstawiamy informacje, które udało nam się wyłapać na streamie oraz kilka grafik przedstawiających lokacje w nowej formie.
Czego dowiedzieliśmy się z materiału od Gamestar?
Wiele informacji, które przedstawił Reinhard było już znane w społeczności, niemniej jednak pojawiło się kilka nowych. W rozmowie zostały poruszone takie tematy jak m.in. rozwinięty wątek orków, zmiany w podróżowaniu czy większa różnorodność potworów występujących w Górniczej Dolinie.
Rozwinięcie wątku orków w Gothic Remake
W trakcie przygody w Górniczej Dolinie, dotarcie Bezimiennego do miasta orków było ściśle powiązane z serią zadań od orkowego szamana, Ur-Shaka. W oryginalnej grze interakcje z orkami były ograniczone, co sprawiało, że ich obecność była dosyć enigmatyczna. Jednak w remaku twórcy postanowili poszerzyć tę perspektywę, oferując nam znacznie więcej informacji o ich kulturze i historii, które mogliśmy śledzić w kolejnych częściach gry.
Orkowie w Remake’u mają swoje własne miasto, a także bronią świątyni Śniącego, walcząc z ludźmi. To, co chciałoby się zobaczyć, to maksymalnie realistyczne oddanie ich świata. Na przykład zdobycie Ulumulu, sprawia, że orkowie akceptują nas w swojej społeczności. Tylko dlaczego tak się dzieje? W pierwowzorze nie dostaliśmy zbyt wielu informacji na ten temat. Wątek ten zostanie rozbudowany.
Twórcy mieli wiele pomysłów na to, jak wprowadzić więcej interakcji z orkami, aby mogli funkcjonować jako odrębny obóz. Jednak wprowadzenie gracza do obozu orków jako człowieka, bez wcześniejszego zdobycia ich zaufania, wydawało się zbyt mało immersyjne i niezgodne z duchem uniwersum. Nawet gdyby orkowie mieli działać jako oddzielny obóz, wciąż trzeba byłoby zdobyć reputację wśród kilku kluczowych postaci, co przypominałoby mechanikę z innych obozów.
Ostatecznie zdecydowano się nie wprowadzać koncepcji „obozu” w tradycyjnym sensie. Zamiast tego, gracze mają możliwość zgłębić kulturę orków. Istnieje wiele dróg jej odkrywania, a poznawanie ich świata może być niezwykle satysfakcjonujące. Obóz orków w Gothic Remake zyska odpowiednią ilość realizmu, a wielka brama z posterunkami obserwacyjnymi nad nią stanowić będzie jego imponującą wizytówkę. W ten sposób gracze będą mogli zanurzyć się w bogatej i zróżnicowanej kulturze orków, odkrywając ich tajemnice i historie.
Zmiany w systemie teleportacji?
Reinhard zapytany przez prowadzącego o zmiany w systemie teleportacji zaznacza, że runy teleportacyjne, które były dostępne w późniejszych etapach gry zostaną na swoim miejscu, tzn. będą działać w ten sam sposób jak w klasycznym Gothicu. Jednak dopuszcza możliwość wprowadzenia dodatkowych opcji teleportacji w konkretnych sytuacjach.
Reinhard Pollice, szef studia Alkimia Interactive, poruszył również temat umiejętności akrobatyki w nadchodzącym Gothic Remake. Zasugerował, że być może w grze pojawi się nowa mechanika, która umożliwi postaci szybsze przemieszczanie się, choć nie będzie to klasyczna forma akrobatyki, którą pamiętamy z wcześniejszych odsłon. Akrobatyka, jak zauważa Reinhard, ma swoją specyfikę, która mogła wydawać się nieco dziwna w kontekście gry.
Interesujące jest również jego odniesienie do decyzji o niewprowadzeniu akrobatyki w Gothic 2. Choć w oryginalnej grze nie mieliśmy możliwości jej nauczenia się, to w dodatku „Noc Kruka” wystarczyło zdobyć 90 punktów zręczności, by Bezimienny mógł opanować tę umiejętność. To sprawia, że temat akrobatyki w serii Gothic jest bardziej złożony, a jej ewolucja w kolejnych grach budzi ciekawość i może mieć znaczący wpływ na rozgrywkę w nowym wydaniu. Jak więc akrobatyka zostanie zaimplementowana w Remake’u?
Większe różnice między potworami tego samego gatunku
Jednym z istotnych wyzwań, przed którymi stanęli twórcy Remake’u, było odnowienie i przedstawienie potworów, które są nieodłącznym elementem tego uniwersum. Choć kwestia stworzeń takich jak wilki była stosunkowo prosta, o tyle projektowanie oryginalnych potworów, które występują wyłącznie w tym świecie, okazało się znacznie bardziej skomplikowane.
Reinhard Pollice, w trakcie rozmowy, przytoczył przykład ścierwojadów, aby zilustrować, jak w nadchodzącej produkcji zostaną przedstawione te stwory. W pierwszych częściach serii różnice między młodym a dorosłym ścierwojadem były jedynie kwestią przeskalowania modelu. W Remake’u zmiany te mają być znacznie bardziej wyraźne i zauważalne.
Młody ścierwojad nie tylko będzie mniejszy, ale również zyska bardziej zróżnicowany wygląd oraz różnice w anatomii, które podkreślą jego młodszy wiek. Takie podejście ma na celu nie tylko lepsze odwzorowanie hierarchii wśród potworów, ale także wprowadzenie większej głębi do ich charakterystyki, co z pewnością wzbogaci doświadczenie gracza.
Prace nadal trwają
Pomimo wykonania większości prac, Gothic Remake wymaga kolejnych poprawek w kilku kwestiach. Przykładowo twórcy dalej pracują na kucykiem Bezimiennego, który powinien lepiej naśladować ruchy głowy. Jak wspomniano wyżej prace nad potworami typu wilka są proste ale potwory jak topielec czy kąsacz potrzebują więcej szlifów. Wiemy również, że twórcy mają do poprawienia różnego rodzaju animacje postaci.
Dużo nowych screenów prosto z gry
W materiale, który został udostępniony przez GameStar.de, dostaliśmy sporą dawkę nowych ujęć prosto z gry, które przedstawiają dotychczas niepublikowane ujęcia miejsc takich jak biblioteka w Wieży Xardasa czy Cmentarzystko Orków.
Porównanie graficzne
Podczas rozmowy na ekranie wyświetlane były porównania graficzne, które ilustrowały ewolucję różnych lokacji w Górniczej Dolinie w nadchodzącym Gothic Remake. Materiał, trwający ponad osiem minut, ukazuje, jak zmiany w grafice i designie przyczyniają się do nowego oblicza tego kultowego świata. Jeśli chcecie zobaczyć te zestawienia, są one dostępne na stronie GameStar.de
- Find your next game – Program na żywo ↩︎