Ubiegły tydzień upłynął w polskim community Gothica pod znakiem Remake na PGA 2024. Z najnowszej zapowiedzi dowiedzieliśmy się, że Nyras Demo otrzymało polski dubbing. W ten sam dzień mogliśmy obejrzeć polską wersję trailera, który otrzymaliśmy przed Gamescom 2024. Wersję, która jak się okazało, nie różniła się wyłącznie dodanym dubbingiem w wykonaniu Adama Baumana.
Dzięki uprzejmości autora kanału Szczurkowski jak i korzystając z materiałów z innych źródeł, przedstawimy Wam na ile poszerzyła się nasza wiedza na temat Gothic Remake przez ubiegły tydzień.
Polski dubbing zmienia odbiór
Rodzimy język w kwestiach mówionych zdecydowanie ociepla wizerunek gry. Przyjemny głos pana Adama Baumana w roli Diego wita nas już na samym początku gry, a Michał Klawiter (głos Marvina z Kronik Myrtany) jako Nyras to świetny wybór ze strony producentów. Poniżej przedstawiamy pełną obsadę aktorów głosowych biorących udział w Nyras Demo:
Gothic Remake
Nyras – MIchał Klawiter
Diego – Adam Bauman
Świstak – Mirosław Zbrojewicz
Orry – Janusz Zadura
Ratford – Robert Tondera
Drax – Janusz Wituch
Kirgo – Paweł Szczesny
Gothic Classic
Nyras – Jacek Sołtysiak
Diego – Adam Bauman
Świstak – Adam Bauman
Orry – Marek Obertyn
Ratford – Robert Tondera
Drax – Marek Obertyn
Kirgo – Paweł Szczesny
Jak można zauważyć, obsada została wzbogacona i teraz każdą postać ożywia inny aktor. Firma Albion, odpowiedzialna za produkcję dubbingu, najwyraźniej chce dodać grze jeszcze więcej charakteru poprzez więcej unikalnych głosów dla postaci występujących w Gothic Remake. Już po samej prezentacji Nyras Demo widać, że poziom wykonania znacząco przewyższa pierwowzór.
Alkimia poprawia bugi
Niespodziewanie, polska wersja trailera z Gamescom 2024, którą opublikowaliśmy już we wtorek, otrzymała poprawki błędów, na które uwagę zwracali gracze tuż go jego premierze. Ponownie, jak w sierpniu, przenalizujemy trailer, tym razem porównując obie wersje. Skorzystamy w tym celu z nagrania autorstwa Cyrus Reznik, który połączył dwie wersje, zachowując polski dubbing:
- drzewa przy orkach nie wyglądają już, jakby oddychały, a sama scena jest nagrana z innej perspektywy | (0:29)
- kopacze nie mają już drugiego kilofa na plecach w trakcie kopania | (0:40)
- przewracanie kartki przez maga – od teraz widzimy początek tej samej animacji, jak książka jest dopiero otwierana | (1:59)
- scena z Draxem została nagrana z innej perspektywy – prawdopodobnie tylko dlatego, by pokazać dialog w polskim tłumaczeniu | (2:33)
PGA 2024
Już od piątku, do niedzieli, mieliśmy okazję zagrać w Nyras Demo na PGA 2024. Oprócz tego odbył się koncert muzyki z Gothic jak i panel z kierownikiem studia Alkimia Interactive Reinhardem Pollice oraz reżyserem dubbingu Kronik Myrtany Mateuszem Pawłowskim. Mogliśmy też obejrzeć 5-minutową prezentację, w trakcie której porównane zostały lokacje, postacie i potwory z oryginalnego Gothic 1 oraz Gothic Remake.
Wasze opinie na temat Gothic Remake
Szczurkowski na PGA
Nasz człowiek Szczurkowski w ramach udziału w PGA 2024 zapytał fanów o wrażenia z Gothic Remake – prezentujemy ich wypowiedzi:
Eryk
Zuzia
Marcin
Piotr
Darek
Oprócz osób przepytanych przez Szczurkowskiego, swoją opinię dostarczył nam Kedart, członek zespołu Złote Wrota, pracującego nad drugą częścią modyfikacji do G2NK o tym samym tytule.
Kedart
Ogrywałem Remake na PGA i powiem wam drewno większe niż pierwowzór. Klimat ma super, choć może niektórym przeszkadzać mocne wejście w wulgaryzmy. To już nie pierwszy Goticzek, gdzie „cholera” była najostrzejszym wyrazem emocji, tu nas zwyzywają od p*zd i nie będą się gryźć w język.
Graficznie jest w miarę ok, na grę AA w sam raz – ale nie za czytelnie. Mój ziomek np. nie potrafił znaleźć miecza, ja to bardziej na pamięć znalazłem, bo całkiem dobrze odwzorowali lokacje, miecz w szkielecie jest tam gdzie w pierwowzorze. Podejrzewam, że będzie słabo zoptymalizowany. Demo miało bardzo niską rozdzielczość na wolumetryce, a sprzęty z takich wydarzeń to kombajny, więc musieli mieć problemy z wydajnością, że obniżyli tak jakość.
Niektóre rzeczy się dłużą, bo wolniej się otwierają niż w klasyku. Deptanie chrząszczy przyjemne, ale będzie upierdliwe gdy będzie ich wiele do zdeptania.
Poruszanie się to duża męka, postać biega z opóźnionym zapłonem. Na sprincie z taką prędkością jaką oczekiwałbym od normalnego biegu. Wydaje mi się że chcieli realistyczniej podejść do tego, ale realizm nie jest gameplayowo fajny. Nie chcę maratończyka co truchta.
To na moje, była okrojona wersja. Bo np. nurkować nie mogłem, a pamiętam, że na pokazie w Kolonii nurkowali. Walka to na początku będzie męka (nie było odskoku), rozumiem, że postać jest zerem skillowym, ale poruszanie się po prostu boli. AI przeciwników to po prostu chodzenie w naszym kierunku by uderzyć. Mam nadzieje że to poprawią.
Można bić pochodnią, ale np. sprintować z nią już nie. Mam nadzieję, że będzie można trzymać ją w ręce, jak postać będzie lepiej doświadczona. Bo to nie była za fajna mechanika w pierwowzorze, z wyrzucaniem pochodni do walki szczególnie, że tak samo sztywno stoi. 😄Myślę że warto będzie ograć, na pewno będzie miała pewien powiew świeżości względem innych gier. Ale niektóre rzeczy mogą być uciążliwe i będą łatane w modach.
No i sterowanie jest tragicznie na klawiaturze. Zrezygnowali z systemu a’la Kingdom Come (wybór kierunku ataku myszką). Więc rozłożyli to na 4 klawisze…
- LPM (atak z lewej)
- PPM (atak z prawej)
- Q (z góry)
- E (z dołu)
Blok nieintuicyjnie na CTRL(nie jednorazowy blok, bo go trzyma jak gardę). 1.5h stania w kolejce, ale fajnie było móc zagrać.