Gothic Das Wappen
Damianut
Wiadomości Modyfikacje

Projekt modyfikacji Das Wappen (pl. Insygnia) do Gothic 2: Noc Kruka jest znany wśród polskich graczy z prologu wydanego jeszcze w 2014 roku, a przetłumaczonego rok później. Logiem modyfikacji są tytułowe insygnia. Od premiery polskiego tłumaczenia minęło już 9 lat, a prace nad pełną modyfikacją cały czas trwają. To już 16 lat pracy wykonywanej przez jedną osobę – Aebo.

Autor w ubiegłym roku podzielił się z graczami materiałami filmowymi, a w najnowszym z nich satysfakcją poinformował, że zakończenie prac jest już na horyzoncie. Artykuł pokaże, czym Insygnia były i czym się stały; zobaczycie też najnowsze zrzuty ekranu z produkcji modyfikacji, zrobione specjalnie na potrzeby artykułu. A także najnowsze trailery, które również z okazji publikacji otrzymały polskie napisy.

Prolog

Historia rozpoczyna się na farmie, na której główny bohater żyje wraz z ojcem. Odwiedzają ich dwaj nieznajomi. Ojciec, nie chcąc wyjść na złego gospodarza, wysyła syna po wodę. Gdy ten wraca, widzi, jak ojciec pada martwy, a jeden z nieznajomych teleportuje się. Zabija drugiego, który nie zdążył uciec i znajduje przy nim runę teleportacyjną, jak i tytułowe insygnia. Nie znajdując żadnej innej poszlaki, korzysta ze znalezionej runy, by dopaść drugiego z morderców swojego ojca.

Naturalnie w dopełnieniu zemsty, konieczne będzie wyjaśnienie pochodzenia insygniów. Po przeteleportowaniu się, nieznany z imienia bohater, trafia w okolice kamiennego kręgu w – jak się potem okaże – dolinie Ostagard. To ona jest centrum wydarzeń prologu, a zdobycie zaufania miejscowych w szczególności z miasteczka Utschar, pozwoli na dalszą pogoń za mordercą. Wymaga ona dostania się za przełęcz, co dla bohatera staje się tymczasowo głównym celem.

das wappen sep 1
Droga na przełęcz – dostaniemy się nią do stolicy królestwa.

Pełna wersja

Prolog ten jest wycinkiem tego, czego doświadczymy w pełnej wersji. I to dosłownie – dolinę Ostagardu od reszty królestwa oddzielają wzniesienia, które da się pokonać przełęczą. Zawartość prologu nie zostanie jednak po prostu przeniesiona do pełnej wersji – znajdzie się w niej cały świat, aczkolwiek zmieniony oraz niektóre z zadań.1

Pełna modyfikacja ma oferować:

  • do 100 godzin rozgrywki
  • 6 całkowicie nowych światów
  • niezliczone nowe postacie z rozbudowanymi dialogami
  • trzy ścieżki rozwoju bohatera (Wojownik/Mag/Myśliwy)
  • kompletny dubbing (niemiecki)
  • intro i extro
  • Easter eggi

Aebo zdołał w ciągu 6 lat – choć z dużą przerwą w międzyczasie2 – stworzyć prolog, który zapewnia aż do 20 godzin rozgrywki. Mając na uwadze zdobyte przez niego doświadczenie, deklaracja co do cech modyfikacji jest wiarygodna. W uzyskaniu wyobrażenia na temat obecnego stanu modyfikacji, zdecydowanie mogą pomóc materiały filmowe – dwa trailery opublikowane w ubiegłym roku. A także najnowsze ujęcia ze świata gry – utworzone na potrzeby artykułu.

Trailer 1

W pierwszym materiale, autor skupia się na dodanych funkcjach, animacjach, frakcjach i wstępnej prezentacji wizualnej świata.

Trailer 2

Druga część jest pokazem świata gry, ogólnych cech modyfikacji i podziękowaniem dla fanów za wsparcie.

Najnowsze ujęcia

Komentarz

Niezależnie od tego, kiedy autor opublikuje modyfikację, zagranie w polską, ręcznie przetłumaczoną wersję językową będzie wymagało kolejnych miesięcy czekania. Szybkie, automatyczne tłumaczenie dla wielu słusznie nie będzie wystarczające, dlatego w oczekiwaniu na premierę, proponuję zagrać w prolog. Jest on kompletny i faktycznie zapewnia do 20 godzin rozgrywki – o ile nie korzysta się z przyspieszenia.

Czuć w nim surowy klimat jak w Kolonii – zarówno pod względem estetyki, jak i poziomu trudności. Poziom ten jest zaskakująco satysfakcjonujący. Prolog zawiera wiele nawiązań do dwóch pierwszych części serii Gothic. Jeśli szukasz modyfikacji, która wynagrodzi Twoją ciekawość – to są nią Insygnia. Postanowisz eksplorować najniebezpieczniejsze skraje wzniesień – zostaniesz wynagrodzony.

Jeśli chcesz zagrać, zapraszam Cię do artykułu: Insygnia. Poniżej zaś znajdziesz kontakt do autora i więcej informacji.

Dalsze linki

  1. Post autora w temacie o modyfikacji na forum World of Gothic [Dostęp: 23-06-2024] ↩︎
  2. Post autora o wydaniu prologu na forum World of Gothic [Dostęp: 23-06-2024] ↩︎
Powiązane wpisy