Już dosyć dawno nie słychać nic o fanowskiej modyfikacji, a raczej rozszerzeniu do Gothic 3 – Community Story Project. Postanowiliśmy to zmienić. Na pewno wielu z Was stara się na bieżąco śledzić informacje związane z tym projektem, dlatego też przedstawiamy Wam zbiór pytań i odpowiedzi dotyczących CSP. Poruszana jest m.in sprawa systemu reputacji w Gothic 3 jak i samej lokalizacji modyfikacji. Zapraszamy do rozwinięcia newsa!
Pytanie: Co słychać u Community Story Team?
GaHero: Wszystko jest w najlepszym porządku.
Czy prace nad fanowskim rozszerzeniem (Gothic 3) Community Story Project trwają dalej? Jakie zmiany zaszły przez ostatni rok, czy pojawiło się coś nowego?
Ciągle jest wiele do zrobienia. Nie jesteśmy tak szybcy jakbyśmy sobie tego życzyli ale krótko mówiąc, zakończyliśmy sporo zadań i 3 pierwsze rozdziały są gotowe do gry.
Trochę głupie pytanie: Są jakiekolwiek materiały video w ważnych momentach w grze, dla przykładu, wspaniały pokaz slajdów składający się z obrazków artystycznych?
Pokazane jest to w naszym materiale z Wielkanocy, w którym pokazujemy do czego są zdolni nasi skrypterzy.
Wyjaśnijmy sobie pewne sprawy.
Nie możecie czegoś dodać, ponieważ barierą jest animacja: nowych modeli zbroi, łuków i kusz, budynków, żyjących stworzeń czy systemu walki.
Potraficie zmodyfikować: nowe modele hełmów, broni, wszystkie typy tekstur, zadań, systemu reputacji itp.
Nowe budynki nie wymagają żadnej nowej animacji, prawda? Problem polega na tym, że NPC po prostu ignorują je i przechodzą przez ich ściany. Pomijając to, reszta jest poprawna.
Dodajcie punkty do listy z poprzedniego pytania, które mogłem pominąć.
Ponadto, możemy stworzyć modele nowych NPC ( bazując na starych siatkach) Możemy również usuwać siatki (tzw. mesh) z gry takie jak bariery.
Czy wykorzystujecie w CSP pomysły z innych gier, np. Wiedźmin 1-2, Skyrim?
Czerpiemy naszą inspirację z wielu różnych gier, równie często z filmów, książek, oraz rzeczy zwanej prawdziwym życiem.
Czy możecie ingerować w modele przedmiotów z Risen czy Zmierzchu Bogów i dodawać je do Waszego projektu? Czy jest możliwe pożyczenie stamtąd modeli, czy też także tutaj występują problemy z animacją?
Możemy dodawać zbroje i potwory ze Zmierzchu Bogów bez żadnych problemów. Jednak nie jest to na razie możliwe jeśli chodzi o Risen.
Co powiecie na temat nowej muzyki, szczególnie podczas walki. Czy są jakieś ruchy w tej sprawie?
Pracujemy nad nową muzyką. Czy będą wśród niej nowe motywy bitewne? Kto wie.
Czy stworzycie coś na kształt Przewodnika, który dokładnie poinformuje mnie „Co mam dalej zrobić w fabule” , jeśli pogubię się w olbrzymim świecie?
Pojawi się dziennik taki jak w poprzednich dwóch częściach.
Czy wojownik będzie miał tylko dostęp do magicznych zwojów, czy też będzie miał możliwość nauczenia się niektórych czarów?
Odkąd zmieniamy system frakcji na znany Wam z poprzednich części, nie będziesz w stanie nauczyć się każdej umiejętności czy czaru. Na przykładzie Łowcy Smoków z G2, tak Najemnik Orków będzie miał tylko dostęp do magicznych zwojów.
Czy przedmioty u kupców będą się automatycznie zmieniać po każdym nowym rozdziale?
To oznaczałoby dużo pracy
Czy wprowadzicie logiczną ciągłość zadań z Gothic 1-2. Na przykład, Zemsta Generała Lee?
To jest dokładnie to, czym ten projekt jest, nieprawdaż?
Możemy stwierdzić, że zmieniliście interfejs gracza na styl Gothic 1 i 2 – nie pojawia się już Wytrzymałość. Możecie nam udzielić w tym temacie więcej informacji?
Zrzuty ekranu pokazują tylko wersję gry jednego z naszych developerów. Nie chcemy zmieniać interfejsu gracza.
Czy jakieś potwory będą posiadać odporność na określone typy broni? Dla przykładu, Czarny Troll będzie odporny na bełty i strzały.
To nie jest możliwe w Gothic 3
Co jeśli chodzi o smoki?
Jeśli chcesz smoków, pograj w Gothic 2
Powiedz nam, jak działa system punktów negatywnej reputacji?
To nie jest wcale takie skomplikowane. Podpadnij w jakikolwiek sposób jednej z frakcji a zwiększysz swój poziom negatywnej reputacji. Dla przykładu, zabijanie Orków w Nordmarze przysporzy Ci +10 sławy u Barbarzyńców, ale u Orków już -10.
Czy możemy spodziewać się poważnych prac nad detalami i prawdziwą atmosferą Skandynawii?
Pojawi się wiele drobnych rzeczy, które zwiększą atmosferę w grze. Na każdym etapie gry.
Czy będzie kilka długich zadań, w których zamieszanych jest kilka miast i sporo NPC ?
Nie tylko „kilka” ale „mnóstwo”
Co jeśli chodzi o respawn potworów co rozdział?
Również wiązałoby się to z ogromną pracą, podobnie jak z ekwipunkiem kupców.
Swojego czasu pokazaliście Vengard bez magicznej bariery na tym video, nieprawdaż?
{youtube}FlHXBX7ixOM{/youtube}
Pewnie, możemy usuwać siatki ze świata. Również moglibyśmy usuwać całe miasta, jeślibyśmy chcieli. Ale nie chcemy ^^
Co z datą premiery? Czy możemy być pewni tego roku czy też mamy spodziewać się kolejnego Adwentowego Kalendarza?
Jak zawsze „Kiedy będzie skończona”. Możemy tylko prosić Was o trochę więcej cierpliwości.
Co z lokalizacjami na innej wersje językowe? Czy tłumacze muszą czekać aż ukończycie cały projekt?
Tak. Spowodowane to jest tym, że nasze dialogi nie są jeszcze zakończone i cały czas zachodzą w nich zmiany. Poza tym, o niebo lepiej jest tłumaczyć dialogi już zawarte w grze, niż te niedokończone.
Co mógłbyś życzyć swojemu zespołowi?
Mnóstwo czasu i motywacji.
Specjalne podziękowania dla GaHero, który poświęcił wolny czas na udzielenie odpowiedzi.