Rozgrywka i interfejs – to tematy przewodnie trzeciego dnia z cyklem „Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody”. Dziś dowiecie się nieco więcej o walce, systemie rozwoju postaci i wszelakich „okienkach” (ekwipunek itp.) występujących w grze.
Oprócz tego w rozwinięciu znajdziecie miłą muzyczkę towarzysząca nam podczas poruszania się po menu Risen 2: Mroczne Wody.
ROZGRYWKA
- Piranie chcą nas zaskoczyć nowościami w rzemiośle np. budowanie przedmiotów z surowców.
- Pojawią się mini gry pozwalające na zdobycie pieniędzy
- System rozwoju postaci jest prostszy niż w Risen 1. Występuje 5 głównych gałęzi rozwoju, w których zawiera się około 75 aktywnych i pasywnych umiejętności:
- walka wręcz (umiejętności walki ostrzami, mieczami i szablami)
- broń palna (umiejętności strzelania z pistoletów, muszkietów i strzelb)
- spryt (perswazja, nieczyste zagrywki, podkładanie bomby itd.)
- wytrzymałość (zastraszenie, odporność na ostrza i pociski, odwaga)
- magia (najprawdopodobniej voodoo)
- Nauczyciele są wciąż niezbędnym elementem zdobywania kolejnych umiejętności. Na każdej z wysp znajdą się nauczyciele każdej z 5 gałęzi rozwoju, jednak mentorzy unikatowej umiejętności występują rzadko w świecie Risen 2.
- AI (sztuczna inteligencja) oponentów w walce uległo poprawie.
- System walki uległ zmianie. Jest nieco trudniejszy i dynamiczniejszy niż w Risen 1.
- „Nieczyste zagrywki” to nie do końca fair zagrania, takie jak rzucanie piaskiem w oczy czy wykorzystywanie oswojonej papugi… (bez skojarzeń ;p)
- Codzienne czynności NPC’ów uległy usprawnieniu.
- Bohater wciąż czyta znalezione księgi na głos. Dzięki nim może uzyskać wskazówki dotyczące miejsca położenia legendarnych przedmiotów poprawiających statystyki bohatera.
- Podsłuchiwanie może dostarczyć przydatnych informacji. Dzięki niemu może dowiedzieć się na przykład kiedy straż opuszcza wartę.
- Magia w całości została poświęcona voodoo, które wykorzystuje atrybuty „czarnej magii” takie jak lalki, różdżki i wzywanie duchów. Nie pojawi się zatem np. kula ognia. Magia została zepchnięta do roli dodatku, takie jak „Nieczyste zagrania”.
- Cykl dnia i nocy wpłynie na rozgrywkę.
- Podczas dialogów pojawiają się często różne odpowiedzi do wyboru. Czasami odwołują się one bezpośrednio do umiejętności bohatera, czasami ich znaczenie jest krótkoterminowe, a innym razem długoterminowe.
- Nie będzie wielkich bitew na morzu – to gra RPG a nie symulator żeglugi morskiej.
- Bohater formalnie nie dołączy do żadnej z frakcji, co nie wyklucza wykonywania dla nich zadań. Za to zachowanie i decyzje jakie podejmie wpłyną na dalszy bieg wydarzeń. Jest niemożliwe także zdobycie wszystkich umiejętności.
- Znikną punkty nauki dodawane bohaterowi przy osiąganiu kolejnych poziomów. Zostaną zastąpione przez punkty Chwały, które można wykorzystać na zdobycie umiejętności u nauczycieli.
- Małpa może zostać użyta do podkradania się (?).
- Jeśli na początku gry będziesz współpracował z Inkwizycję, zyskasz dostęp do broni palnej. Jeśli poprzesz tubylców, zgłębisz tajniki voodoo.
INTERFEJS
- Interfejs został przebudowany.
- Nasz plecak jest nadal „bez dna”.
- Bardzo prawdopodobne jest, że zarządzanie naszymi zapasami będzie odbywało się tylko i wyłącznie przy pomocy klawiatury (nie jest ot jednak jeszcze do końca pewne).
- Podczas biegu kamera zachowuje się normalnie, a używając myszy kierujesz bohaterem. Jednak gdy bohater stoi w miejscu, mysz służy do obracania kamery wokół niego (podobnie jak w Wiedźminie).
- W Risen 2 występuje szereg udogodnień (jak zaznaczanie zadań na mapie), jednak większość z nich można wyłączyć.
- Możliwe jest segregowanie ekwipunku ze względu na kategorie oraz porównywanie ze sobą przedmiotów.
- Risen 2: Mroczne Wody jest tworzone na PC, a następnie przenoszone na konsole (zatem wersja PC nie jest wersją Xbox z lepszymi teksturami).
- Interfejs gry jest przyjemny zarówno dla graczy PC jak i dla konsolowców. Ci drudzy nie powinni mieć problemów ze współpracą Risen 2 i joypada, a ci pierwsi poradzą sobie z eksploracją świata gry za pomocą myszki i klawiatury.
- W wersję na PC będzie można grać z controllerem Xbox (podobnie jak w Risen 1).
- Okna dialogowe są obsługiwane także za pomocą klawiatury („W”, „S”, „Esc”).
- Podczas używania broni palnej, prawy przycisk myszy służy do celowania, a lewy do strzelania. Broń palna może być także używania podczas walki za pomocą ostrza.
{youtube}U0VFDI2p4qI{/youtube}
Muzyka w menu głównym