Czas na drugą cześć z cyklu „Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody„. Dzisiaj dowiecie się nieco więcej o fabule i zadaniach jej towarzyszących. Oprócz tego przyjrzymy się bliżej postaciom i frakcjom występującym w grze oraz pokrótce scharakteryzujemy głównego bohatera gry, którym niezmiennie jest Bezimienny.
FABUŁA I ZADANIA
- Fabuła jest gotowa.
- Wciąż występują misje typu – znajdź mordercę… (podobne do śledztwa w klasztorze w Risen 1).
- Rozłożenie ilości zadań pobocznych w poszczególnych rozdziałach jest lepiej zbalansowane niż w Risen 1, gdzie narzekano na brak takowych po drugim rozdziale. W Risen 2: Mroczne Wody najbardziej pracowity będzie trzeci rozdział.
- Jedna z wysp (Tacarigua) jest wciąż w posiadaniu Inkwizycji.
- Fabuła jest bardziej wszechstronna i złożona.
- Początek Risen 2 jest raczej liniowy, to gra prowadzi gracza za rączkę. Jednak w pewnym momencie świat staje się otwarty, a gracz ma coraz większy wpływ na bieg wydarzeń.
- Niektóre zadania mogą być wykonywanie na różne sposoby poprzez podejmowanie różnych decyzji (np. zadanie polegające na odnalezieniu armaty otrzymane w mieście Antigua).
- Niektóre decyzje będą miały wpływ na przebieg dalszych wydarzeń.
- Zadania poboczne będą aktywowane na różne sposoby.
- Risen 2 zaczyna się w małej, portowej wiosce zwanej Caldera.
- Fabuła jest dość mroczna i ponura.
- Początkowo świat gry będzie obejmował jedną wyspę (Tacarigua), jednak z biegiem fabuły dostępne staną się inne wyspy, zapewniając ogromną różnorodność.
- Jednym z początkowych zdań będzie zdobycie zaufania u piratów.
- Bohater ma za zadanie wspinać się po szczeblach hierarchii piratów, by w końcu stać się kapitanem ze swoim własnym statkiem i załogą.
- Statek bohatera jest czymś w rodzaju jego „bazy” , np. może tam wzywać członków załogi, którą wcześniej zrekrutował.
- Początek historii wygląda następująco: Pewien statek rozbija się u plaży wyspy, na której obecnie żyje bohater (Caldera), a jedynym ocalałym z katastrofy jest znana z Risen 1 Patty.
- Przebieg gry zmusza nas do odwiedzenia poszczególnych wysp co najmniej kilkukrotnie, w związku z tym nie doświadczymy sytuacji, w której raz opuszczona wyspa staje się dla nas niedostępna do końca gry.
- Risen 2: Mroczne Wody oferuje prawie 2 razy więcej zadań niż jego poprzednik.
- Cała pierwsza wyspa jest praktycznie samouczkiem (prawie niemożliwe jest zginąć), później poziom trudności powraca do normalności. Sam samouczek może być krótszy w przypadku doświadczonych graczy, dłuższy natomiast dla graczy o małej znajomości gatunku.
- Pierwsze zapowiedziane DLC (Treasure Island – Wyspa Skarbów) będzie dostępne równolegle z premierą gry (darmowe w przypadku preorderów). DLC wniesie do gry dodatkową wyspę i zaoferuje poszukiwanie skarbów ojca Patty, Kapitana Stalobrodego.
BOHATER
- Bohater nie jest „napakowany” (jak miało to miejsce w Gothic 3).
- Bohaterem gry wciąż jest Bezimienny znany z Risen 1, jednak teraz jest osobą załamaną bez perspektyw na przyszłość, która dodatkowo popadła w alkoholizm.
- Pod osłoną na oku ukrywa monokl Inkwizytora.
- Bezimienny pamięta wydarzenia dziejące się w Risen 1.
- Bohater może rekrutować kompanów, zależnie od tego jak dobre stosunki ma z poszczególnymi frakcjami.
POSTACI I FRAKCJE
- Bohater ma więcej przyjaciół.
- Pojawi się więcej opcji dotyczących tych postaci.
- Patty, Komendant Carlos, Ursegor – wciąż są częścią tej historii.
- W grze spotkamy wielu piratów, jednak nie będą oni modelem karaibskich piratów. W Risen 2 piraci będą po prostu bandytami pływającymi po morzach, dlatego nie spodziewajcie się nadmiaru drewnianych nóg i papug.
- Możliwe będzie rozpoznanie siły przeciwnika po jego sposobie zachowywania się (może nawet uciec na nasz widok, jeśli okaże się zbyt słaby).
- Chani, kapłanka voodoo z pierwszego trailera, odgrywa ważną rolę fabule.
- Znane frakcje to: Piraci, Inkwizycja, Gnomy i Tubylcy.
- Nie trzeba już wybierać frakcji, do której chcemy przynależeć. Działania bohatera wpływają raczej na relacje z poszczególnymi obozami.
- W skład załogi jaką bohater może zrekrutować wchodzi wiele silnych i zróżnicowanych postaci. Patty (żegluga i walka wręcz), Chani (zdolności voodoo), Venturo (broń palna) i gnom Jaffar (zbiera nasze łupi oraz ma zdolności lecznice).
- Tylko jeden z kompanów może nam towarzyszyć podczas wykonywania zadań poza statkiem. Pomaga bohaterowi adekwatnie do swoich umiejętności, uczestniczy w dialogach oraz komentuje wydarzenia. Bezimienny może uzdrawiać towarzysza, ale nie ma wpływu na jego wyposażenie i umiejętności.
- Towarzysze są nieśmiertelni (ze względów fabularnych), jednak mogą zostać znokautowani.
- Kompanii nie zdobywają nowych poziomów w ciągu gry oraz nie wezmą czynnego udziału w końcowych wydarzeniach Risen 2.