Dzisiaj już ostatni dzień minicyklu „Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody”. W rozwinięciu newsa przyjrzymy się bliżej naszemu ekwipunkowi. Dowiemy się także, jak wygląda świat Risen 2, zarówno pod względem fizycznym jak i biologicznym.
ŚWIAT, FLORA I FAUNA
- Świat jest w 100% stworzony ręcznie.
- Świat gry jest większy od tego przedstawionego w Risen 1. Rozmiarami przypomina ten z Gothic 3, ale większa cześć obszaru to morza.
- Risen 2 to wciąż świat fantasy z pirackim motywem przewodnim.
- W grze nie spotkamy dzieci.
- Istnieje duże prawdopodobieństwo, że któreś z miast będzie posiadało burdel.
- Natkniemy się na toalety (latryny).
- Świat Risen 2 składa się z kilku wysp (5 – 6?). Żadna z nich nie będzie mniejsza niż 1/3 Farangi (Risen 1), a niektóre mogą dorównywać jej rozmiarami.
- Podróż pomiędzy wyspami odbywa się za pomocą statku, którym jednak nie będzie nam dane sterować.
- Na wyspach występują punkty szybkiego przemieszczania się (coś na styl teleportów), którymi są łódki z wiosłami. Jednak aby skorzystać z pkt. A, który prowadzi do pkt. B, trzeba wcześniej odkryć oba te punkty samodzielnie.
- Potwory są zarówno realnymi zwierzętami, jak i monstrami wymyślonymi przez PB.
- Niektóre z nich są straszne, inne niezwykłe.
- Pojawi się nowy, mały potworek.
- Ponownie spotkamy gnomy, z czego jeden z nich (Jaffar) może zostać zrekrutowano do załogi bohatera.
- Morze pełne jest morskich stworzeń atakujących statki.
- Wszystkie zwierzęta z „otoczenia” mogą być zabite.
- W Risen 2 pojawi się wielkie miasto, które będzie dostępne dopiero pod koniec gry.
- Ponownie spotkamy „żywe” szkielety.
EKWIPUNEK
- Ubrania ochronne są podzielone na trzy kategorie (lekkie, średnie i ciężkie), które są bezpośrednio związane z efektywnością ochrony.
- Pojawią się nowe rodzaje broni dalekiego zasięgu (m. in. broń palna) jak i borni do walki na krótkie dystanse. Jednakowoż zabraknie łuków i kusz.
- W Risen 2 będziemy mogli zdobyć większą ilość unikatowych broni (jak Uriziel w Gothic 1).
- W grze pojawi się broń palna: muszkiety, pistolety itd. Wprowadza one większy asortyment możliwości niż łuki/kusze (np. ilość strzałów). Mogą być ulepszane poprzez specjalną amunicję, a najlepsze sztuki broni są zarezerwowane dla tych, którzy mają świetne stosunki z Inkwizycją.
- Ubrania ochronne składają się z poszczególnych części – buty, rękawice, nakrycia głowy, odzież górna i dolna.
- Bohater nosi broń pojedynczo, u swego boku.
- Znikną statystyki ataku i ochrony. Zostaną zastąpione przez specjalne umiejętności i wyposażenie.
- W grze nie pojawi się ciężka zbroja płytowa, którą mógłby założyć bohater.
- Niektórzy z przeciwników nie posiadają broni palnej (są wyposażeni np. tylko we włócznie).
MUZYKA
- Twórcą muzyki i efektów dźwiękowych jest Bastian Seelbach.
- Muzyka jest gotowa.
- Do soundtracku Risen 2 wykorzystano kilka nowych instrumentów, które nie były używane przy produkcji Risen 1 i Gothic’ów.