Na oficjalnym forum Deep Silver pojawił się spis faktów dotyczących Risen 2: Mroczne Wody. Jest on dosyć obszerny, dlatego podzieliliśmy go na kilka części, które codziennie będą umieszczane na naszym serwisie. Informacje zawarte w tym artykule są aktualne na dzień 25 lutego bieżącego roku.
Dzisiaj wzięliśmy na tapetę ogólne informację dotyczące gry. Oprócz tego odświeżymy sobie kilka faktów dotyczących oprawy wizualnej Risen 2: Mroczne Wody.
O GRZE
- Gra została zapowiedziana na GamesCom w sierpniu 2010 r.
- Nie będzie Mod Kit’a.
- Nastąpi wiele zmian; niektóre z nich będą znaczące. Obejmą każdy obszar gry.
- Pojawi się nowe video z logo Piranha Bytes (pamiętacie krowę ?).
- PB nabyło nowe oprogramowanie do zarządzania projektami w celu zoptymalizowania prac nad Risen 2.
- Zakończono etap tworzenia treści (obiekty, tekstury, animacje, nagrania dźwięków). Zaczęto prace nad udoskonaleniami i optymalizacją.
- Prace nad grą trwają od 2009 roku.
- Gra jest w fazie beta.
- Risen 2 będzie dostępne na PC, Xbox i PS3 (nie koniecznie w tym samym czasie). Za przeniesienie gry na konsole odpowiedzialny jest WizardBox, przy czym przygotowania do całego procesu poczęli eksperci PB. Przeniesie gry na konsole odbywa się w sposób profesjonalny, co nie do końca miało miejsce w przypadku Risen 1.
- Piranha Bytes wyklucza multiplayer mod.
- Premiera gry zapowiedziana jest na 24 kwietnia 2012 w Ameryce i 27 kwietnia 2012 w Europie.
- Zabawa z grą zajmie nam około 50% czasu więcej niż w przypadku Risen 1 (średnio 60 godzin w porównaniu z 40).
- Minimalne wymagania sprzętowe: XP, dual core CPU 2 GHz, 2 Go RAM, 512 Mo Radeon 3870/GeForce 8800 GTX; Zalecane wymagania sprzętowe: XP/Vista/7, dual core CPU 3 GHz, 4 Go RAM, 1024 Mo Radeon 4890/GeForce 260 GTX
- Budżet przeznaczony na Risen 2 nie jest znany, jednak wiemy, że będzie to najdroższa gra w historii Piranha Bytes.
- Polska wersja językowa zawierać będzie polskie napisy jak i polski dubbing (przyp. Red gothic.org.pl)
- Silnik graficzny wykorzystuje wielordzeniowe procesory (nie jest pewne, czy tyczy się to procesorów z większa liczbą niż 4 rdzenie).
- Za zabezpieczenia antypirackie odpowiada platforma STEAM. Przed rozpoczęciem gry konieczne będzie stworzenie konta/zalogowanie się na STEAM.
- Gracz powinien mieć minimum 16 lat wg PEGI lub 12 wg niemieckiego USK.
OPRAWA WIZUALNA
- W porównaniu z Risen 1, sequel zrobi wielki przeskok w grafice i animacji.
- Szczególną troską objęto projekt poprawy wyglądu kobiecego NPC.
- Do tworzenia animacji wykorzystano technologię Motion Capture, a za sam proces odpowiedzialna jest firma-podwykonawca.
- Tekstury są ostrzejsze i bardziej wyraziste.
- Śmierć zwierząt i wrogów jest bardziej realistyczna np. nie będzie już odlatujących wilków po ich uśmierceniu, co miało miejsce w przypadku Risen 1.
- Wszystkie animacje postaci, potworów itd. są całkowicie przebudowane i rozbudowane (np. charakterystyczny dla danej frakcji sposób poruszania się).
- Rendering wody ulegnie poprawie.
- Zostanie dodany rendering mgły.
- Animacje gestykulacji są ulepszone, a podstawowa mimika emocjonalna pojawi się na twarzach PC.
- Efekt światła słonecznego pozostaje utrzymany.
- Po skoku bohatera pojawia się mała animacja imitująca jego lądowanie (bardziej realistyczna niż w Risen 1). Same skoki będą wolniejsze od biegania (odwrotnie niż w Risen 1).
- Pojawia się większa różnorodność jeśli chodzi o twarze NPC, a poszczególne człony ciała stanowią oddzielną teksturę.
- W ustawieniach graficznych istniej możliwość włączenia/wyłączenia synchronizacji pionowej.
- W grze pojawią się HDR (High Dynamic Range) jednak bez nadmiaru jasności.
- W ustawieniach graficznych istnieje opcja „Ultra High”, która ustawia wszystkie suwaki na maksimum.
- Pojawienie się animacji podczas picia mikstur (o ile takowa istnieje) wciąż jest dyskutowane.
- Gra wykorzystuje technikę „mapowania wypukłości”. Na niebie pojawią się realistyczne chmury wyświetlane w czasie rzeczywistym.
- Animacje są gładsze i bardziej szczegółowe.
- Przenoszenie się między wyspami będzie wymagało ich wczytania, jednak na samej wyspie w użyciu będzie strumieniowanie.
- Silnik SpeedTree został użyty do polepszenia renderingu liści.
- Risen 2 wykorzystuje anti-aliasing (AA) w przypadku tubylców.