
Grając w Gothic Remake w czasie naszej podróży po Górniczej Dolinie natkniemy się na wiele osób, w tym postacie mające duży wpływ na całą kolonię.
Czwórka przyjaciół
Czwórka skazańców, którzy zaprzyjaźnili się w czasie wspólnej odsiadki przed zrzuceniem do Koloni Karnej. Ich historię możemy poznać w Gothic Der Comic.

Diego
Cień ze Starego Obozu, człowiek który wprowadza nas w świat kolonii karnej. Jego głównym zadaniem jest witanie nowych skazańców. Jeśli chcemy dołączyć do Starego Obozu i piąć się w jego hierarchii musimy zdobyć jego przychylność.

Milten
Mag Ognia mieszkający na dziedzińcu zamkowym w Starym Obozie. Jest najmłodszy wśród Magów Ognia. Trafił do kolonii jako zwykły skazaniec, dopiero pod barierą wstąpił na drogę maga. To on odbiera od Bezimiennego list adresowany do magów pod barierą.

Lester
Nowicjusz w Obozie na Bagnie. Za dnia stoi w okolicach wejścia do obozu i podobnie do Diega zajmuje się nowymi przybyszami. Może służyć za przewodnika po bagnie oraz podpowie Bezimiennemu jak przekonać do siebie Baal Namiba.

Gorn
Najemnik z Nowego Obozu. Pomaga Bezimiennemu zdobyć chatę i podpowiada jak zostać członkiem Nowego Obozu.
Stary Obóz

Thorus
Dowódca strażników w Starym Obozie. Wieczny strażnik bramy do wewnętrznego zamku. Od jego decyzji zależy czy wejdziemy do zamku a tym samym czy dostaniemy się do Magów Ognia i Gomeza.

Kruk
Magnat, doradca Gomeza i jego prawa ręka. Przed rozmową z Gomezem musimy uzyskać zgodę od Kruka. Po dołączeniu do Starego Obozu to on zleca nam sprawdzenie co się dzieje na bagnach.

Gomez
Przywódca Starego Obozu. Podlegają mu strażnicy i ciebie. Aby dołączyć do Starego obozu musimy udowodnić Gomezowi naszą przydatność dla obozu.

Corristo
Arcymag Ognia. Dowodzi magami znajdującymi się na zamku Starego Obozu. Aby zostać magiem ognia musimy przejść jego test odpowiadając na kilka pytań.
Nowy Obóz

Lares
Przywódca szkodników w Nowym obozie. Po dołączeniu do ich ekipy wysyła Bezimiennego na bagna gdzie ma zbadać sytuację.

Lee
Przywódca Nowego Obozu, dawny Generał Królestwa Myrtany. Zawarł umowę z Magami Wody według, której najemnicy chronią magów i zbierają rudę a magowie opracowują plan usunięcia bariery. Lee może nas przyjąć w szeregi najemników.

Saturas
Arcymag Wody. Wraz z Lee założył Nowy Obóz. Wraz z magami opracował plan zniszczenia magicznej bariery poprzez wysadzenie kopca rudy. Zleca Bezimiennemu zebranie Kamieni Ogniskujących.
Obóz na Bagnie

Cor Kalom
Zaraz po Y’Berionie najważniejszy Guru z sekty. Zajmuje się przyjmowaniem nowicjuszy ale ze względu na brak czasu opiera się na opinii innych Baalów. Na co dzień siedzi w swojej pracowni alchemicznej gdzie tworzy miksturę z wnętrzności pełzaczy pozwalającej otrzymać wizję od Śniącego.

Cor Angar
Przywódca Straży Świątynnej, jeden z trzech najważniejszych ludzi na bagnach. Może przyjąć Bezimiennego na strażnika i zostać jego nauczycielem. Jego zadaniem jest ochrona Y’Beriona.

Y’Berion
Jaśnie Oświecony – Przywódca Obozu na Bagnie. Przeprowadza rytuał przywołania. Jako pierwszy otrzymał wizję od Śniącego i wraz z garstką ludzi nakłada Obóz na Bagnie zwany też Sektą lub Obozem Świrów.
Inni

Xardas
Dawny Arcymag Ognia, obecnie nekromanta mieszkający na ziemiach orków gdzie ma swoją wieżę. Nie utrzymuje kontaktów z innymi ludźmi. Aby do niego się dostać musimy przejść próbę golemów. Na odosobnieniu studiuje księgi szukając sposobu na pozbycie się magicznej bariery. Jego badania prowadzą do Śniącego jak głównego winowajcę ogromnych rozmiarów bariery.



Gothic Remake odwzorowuje oryginał, lecz pewne szczegóły dotyczące postaci mogą się różnić od wyżej podanych.