Wraz z nadejściem Edycji Rozszerzonej w patchu 1.70 do Gothica 3, w menu głównym pojawiła się opcja włączenia Alternatywnego Balansu. Jednak co daje ten Alternatywny Balans?
Alternatywny Balans jak sama nazwa wskazuje to zestaw innych właściwości i zależności jakie działają w świecie gry. Jego głównym zadaniem jest uniknięcie sytuacji, w której nasz bohater jest mistrzem w każdej dziedzinie. Pamiętacie Gothica 2 Noc Kruka i ciągły dylemat na co wydać punkty nauki? W siłę aby unieść lepszy miecz, a może w walkę bronią aby częściej trafiać „krytyki”, czy może w oprawianie zwierząt aby zarobić trochę złota i wykonać dodatkowe zadania? Takich rozmyślań w podstawowym Gothicu 3 nie uświadczymy. Już po wybiciu Ardei na początku rozgrywki mamy klika nowych poziomów, które wystarczą na „pakiet startowy” najpotrzebniejszych umiejętności tj. trochę siły, lepsza walka mieczem i ściąganie skór. Ostatecznie kończyło się to na sytuacji, że „wychodząc” z Myrtany jesteśmy arcymistrzami w walce, a wszystkie kolejne punkty wydamy na pozostałe drzewka rozwoju.
Z tego też powodu Alternatywny Balans wpływa między innymi na:
- statystyki broni;
- ceny przedmiotów;
- ilość otrzymywanego doświadczenia;
- statystyki potworów;
- nowe zależności w drzewku rozwoju bohatera;
- koszt nauki siły, zdolności łowieckich i prastarej wiedzy podwaja się po osiągnięciu pułapu 250 punków.
Tak więc Miecz Paladyna ma podniesione obrażenia o 10 punktów do 90. Dodatkowo dodaje on 5 punktów życia w czasie używania.
Aby nauczyć się ulepszania pancerzy należy najpierw opanować ostrzenie oręża. Wytworzenie wybuchowych strzał wymaga nauczenia się wytwarzania ognistych strzał.
Podsumowując, polecamy granie z WŁĄCZONYM Alternatywnym Balansem, zarówno dla starych wyjadaczy jak i nowych graczy chcących spróbować swoich sił w Gothicu 3.
Poniżej poczytacie o dwóch innych ważnych opcjach w Gothicu.
Co daje Alternatywne S.I.? Nowe S.I. to nic innego jak poprawiona sztuczna inteligencja przeciwników. Objawia się ona głównie lepszym parowaniem ciosów przez humanoidalnych przeciwników. Wpływa on również na zachowanie zwierząt w czasie walki. Jeśli „zalejemy” zwierzęta gradem ciosów włączy się system „wzburzenia”. W tym momencie przeciwnik odpowie nam serią ciosów, jednocześnie ignorując nasze ataki. Oczywiście dalej będziemy zadawać obrażenia ale potwór nie będzie miał animacji otrzymywania obrażeń. Jeśli atak potwora będzie skuteczny, uspokoi się i poczeka na dalsze działania gracza.
Poziom Trudności wpływa głównie na ilość przeciwników atakujących jednocześnie gracza. Tak więc:
– poziom łatwy – jeden atakujący przeciwnik;
– poziom średni – dwóch jednocześnie atakujących przeciwników;
– poziom trudny – trzech jednocześnie atakujących przeciwników.
Pobierz Edycję rozszerzoną (patch 1.75.14) do Gothica 3
Modyfikacje do Gothica 3 (Quest Pack, Content Mod, Update Pack)
Gothic UP na Facebooku