proba ognia
Romek
Gothic 2

Czym jest Próba Ognia?

Próba Ognia jest testem dla nowicjuszy, którzy pragną stać się magami ognia. Jest to bardzo ciężka próba, tylko nieliczni mogą ją ukończyć. W tym teście startuje kilku nowicjuszy naraz, jednak tylko jeden z nich może ją pomyślnie przejść.

Jak dowiedzieć się o Próbie Ognia?

ksiegi klasztor
Bezimienny studiujący klasztorne księgi

Przede wszystkim musimy mieć dostęp do klasztornej biblioteki, a na to trzeba zapracować pomagając magom. Gdy już dostaniemy klucz do owej biblioteki, należy znaleźć w niej księgę o nazwie „Próba ognia” i przeczytać ją. Następnie trzeba porozmawiać z Pyrokarem na temat próby i wziąć zadanie od każdego członka Najwyższej Rady.

Próba Ognia - mapa
Mapa z najważniejszymi punktami Próby Ognia (Naciśnij by powiększyć)

Próba Ognia – Zadania

Ścieżka Wiernych

Zleceniodawca: Pyrokar

Pierwsze zadanie próby ognia zleca sam najwyższy mag, Pyrokar. Polega na znalezieniu pustej runy. Należy wyjść z klasztoru i udać się w stronę Martwej Harpii i dalej iść ścieżką prowadzącą obok myśliwego Dragomira. Można również popłynąć na skróty skacząc z klasztornego mostu. Ostatecznie należy iść cały czas główną scieżką w stronę Czarnego Trolla. Chwilę za miejscem, w którym został pokonany Magiczny Golem przechodzimy przez most, zabijamy bandytę. Trochę dalej będzie stał Ulf, który po rozmowie będzie za nami podążał. To nic, chwilę później się odłączy. Idąc zgodnie z mapką po pewnym czasie dotrzemy w okolice jamy czarnego trolla. Skręcamy przed nią w prawo, przechodzimy przez most i idziemy do niebieskiej kropki zaznaczonej na mapce. Wejście do jaskini jest schowane w winoroślach (jeśli zdjęcie jest za ciemne to trzeba rozjaśnić nieco obraz na monitorze): Gdy już wejdziemy do jaskini skręcamy w prawy korytarz (w lewym są pełzacze). Tam, na platformie spotkamy Agona pilnującego skrzyni. Po krótkiej rozmowie rozpocznie się walka. Po niej przeszukujemy skrzynię, w której jest pusta runa. Zadanie od Pyrokara zostało wykonane. Czas wracać do klasztoru. W drodze powrotnej Ulf będzie chciał nas zabić i przypisać sobie zwycięstwo. Oczywiście należy go zabić.

Tworzenie Runy „Ognista Strzała”

Zleceniodawca: Ulthar

Gdy pusta runa z zadania od Pyrokara będzie już twoim posiadaniu, należy udać się do klasztornej biblioteki, a w niej poprosić o pomoc Hyglasa. Potrzebna będzie pusta runa, siarka i zwój „Ognista Strzała”. Nauka będzie cie kosztowała 5 punktów nauki. Teraz podejdź do stołu runicznego i tam stwórz runę. Następnie udaj się do Najwyższej Rady, runę pokaż Ultharowi, a zadanie zostanie zaliczone.

stol runiczny
Bezimienny tworzy runę Ognistej Strzały – Próba Ognia

Żyjąca Skała

Zleceniodawca: Serpentes

Najpierw trzeba zdobyć Święty młot Innosa. Pilnuje go Garwig w klasztornych piwnicach. Tutaj można albo uśpić strażnika zakęciem snu, które należy kupić u Goraxa lub dostać od Dyriana, w zamian za pewną obietnicę. Można również na „chama” ukraść młot płacąc później 50 złotych monet grzywny. Gdy artefakt jest już w naszym posiadaniu ruszamy w podróż. We wcześniejszej częsci wpisu jest mapa, na której zostały zaznaczone najważniejsze miejsca w całej Próbie Ognia.

swiety mlot
Święty Młot w klasztorze Innosa

Magicznego golema, którego należy zabić za pomocą zdobytego wcześniej młota. Gdy zostanie to już uczynione, zadanie od Serpentesa można uznać za zaliczone. Oczywiście należy wrócić do najwyższej rady i poinformować maga o ukończeniu zadania.

Gratulacje, wykonałeś próbę ognia i możesz zostać magiem.