Romek
Gothic

Bractwo Śniącego (Obóz na Bagnie, Sekta) jest organizacją zrzeszającą ludzi odmiennego wyznania. Porzucili oni swą wiarę w Starych Bogów (Innosa, Adanosa i Beliara) i oddawali cześć Śniącemu, który jak się potem okazało, był potężnym demonem przyzwanym niegdyś przez Orków. Członkowie tego obozu uważani są za ludzi niespełna rozumu, niezrównoważonych i szalonych, dlatego też często są oni nazywani dosyć wulgarnie, Świrami z Sekty.

POŁOŻENIE:

Obóz Bractwa położony jest na bagnach, we wschodniej części Koloni, w pobliżu morza. Miejsce to, rzekomo zostało wskazane przez Śniącego i jest bogate w przeróżne zioła uzdrawiające, oraz bagienne ziele, które mieszkańcy Kolonii namiętnie palą.


RELIGIA

Członkowie Bractwa wyrzekli się wiary w trzech Bogów, wierzą w Śniącego (który okazuje się być demonem). Wierzą, że w wyniku Wielkiego Przyzwania Śniący objawi im się i pomoże im wydostać się z Kolonii. Jedynymi osobami mogącymi kontaktować się ze Śniącym są Baalowie (guru)

HISTORIA

O historii Bractwa wiele możemy dowiedzieć się z opowieści Baal Cadara (podczas zgłębiania kolejnych kręgów magii)

Dawno temu Śniący przybył tutaj i zesłał ludziom proroczą wizję. Jednak wielu z nich nie chciało zobaczyć jego potęgi, nie chciało uwierzyć. Zaślepiała ich chciwość rudy. Tylko Y’Berion wraz z garstką towarzyszy usłuchał głosu Śniącego. Tak powstało Bractwo. W chwili, gdy po raz pierwszy wstąpili na ścieżkę zbawienia, powstał również Pierwszy Krąg. Magia runiczna staje się zrozumiała dla każdego, kto podąża śladem Śniącego. Śniący wskazał Y’Berionowi i jego uczniom miejsce, w którym mieli się osiedlić. Wybrani pracowali bez przerwy, dniem i nocą, nie patrząc na niebezpieczeństwa i zmęczenie. Co chwila przybywali do obozu nowi ludzie, gotowi wysłuchać nauk Śniącego. Wspólnie próbowali przez modlitwę zjednoczyć się duchowo ze Śniącym. Narodził się Drugi Krąg.  Zsyłane przez Śniącego wizje były coraz wyraźniejsze, ale Bractwo nie dysponowało siłą wystarczającą, by nawiązać kontakt. Jeden z guru, alchemik, znalazł rozwiązanie. Przygotował napój sporządzony z wydzieliny z wnętrzności pełzaczy. Bracia wypili go przed rozpoczęciem modłów i ich duchowe siły zjednoczyły się. W tym samym czasie nasi nowicjusze wyruszyli do innych obozów, by głosić tam nauki Śniącego i wyprowadzić niewiernych z błędów pogaństwa. W ten sposób zamknął się Trzeci Krąg.  Długi czas upłynął od chwili założenia obozu. Wiele się tutaj zmieniło. Nasza wiara umocniła się i rozprzestrzeniła. I nie zapomnieliśmy o naszym celu, nie ustaliśmy w naszych wysiłkach, by przyzwać Śniącego. Trwałość i niezmienność naszej wiary symbolizuje Czwarty Krąg

Obóz:
Prawie wszystko w Obozie Bractwa wykonane jest z drewna, z wyjątkiem świątyni. Jest ona wykuta w ogromnym klifie i wszystkie jej elementy wykonane są z kamienia. Niektóre budowle są wznoszone na drzewach i oparte są na drewnianych palach. Nowo przybyłym, poruszanie się po obozie może sprawiać pewne trudności, gdyż jest on dosyć duży, a wszystkie budowle wydają się być takie same, co znacznie utrudnia lokalizację miejsca, w którym się znajdujemy. Z czasem jednak można się do tego przyzwyczaić i nauczyć co gdzie jest.

Najważniejsze miejsca w obozie to:

  • Plac świątynny – To najważniejsze miejsce w całym obozie – znajduje się tu świątynia, w której sekciarze oddają cześć Śniącemu, oraz która jest siedzibą przywódcy sekty, jaśnie oświeconego Y’Beriona. Ponadto na placu przed świątynią guru wygłaszają swoje nauki, jest to także dla wielu miejsce spotkań.
  • Pracownia alchemiczna – Miejsce pracy alchemików, w tym Kor Kaloma, jednej z ważniejszych osób w obozie. Nie można tu niestety zakupić żadnych wywarów, ani zwojów.
  • Plac treningowy – Miejsce, w którym strażnicy świątynni trenują posługiwanie się bronią, pod okiem Cor Angara. Jest położone wysoko nad ziemią, pod nim swoje nauki głosi jeden z Baalów.
BAGIENNE ZIELE

Bagienne ziele jest nieodzownym elementem życia większości mieszkańców Kolonii. Ze względu na swoje właściwości halucynogenne i odprężające, jest bardzo ekskluzywnym towarem, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, iż rośnie ono wyłącznie na bagnach. Nowicjusze zbierają ziele i poddają je odpowiedniej obróbce, po czym wymieniają je z innymi obozami za rudę i towary. Każdy członek bractwa otrzymuje dzienną porcję ziela, jego przydziałem zajmuje się nowicjusz Fortuno. Bagienne ziele, palone w dużych ilościach negatywnie wpływa na umysł i koncentrację, sprawia, że osoba wpada w uzależnienie i jest bardziej podatna na manipulację ze strony innych.

HIERARCHIA W OBOZIE

    1. Y’Berion – przywódcą bractwa, najwyższy z guru
    2. Baalowie (guru) – uczeni, prawiący się magią, alchemią oraz nauczaniem
    3. Strażnicy świątynni – doskonali wojownicy, zaprawieni w walce (szczególnie z pełzaczami) gotowi poświęcić się dla dobra Bractwa
    4. Nowicjusze – stanowią najniższą kastę w Obozie. Są oni nowymi członkami sekty, którzy przechodzą okres przygotowawczy. Pobierają nauki u guru i zajmują się zbieraniem bagiennego ziela.

Ważne postacie

  • Y’Berion – założyciel Bractwa i jego duchowy przywódca, najwyższy z guru, mądry i sprawiedliwy. Ginie podczas rytuału Wielkiego Przyzwania.

    yberion

  • Cor Kalom – prawa ręka Y’Beriona, jeden z Baalów. Doskonały mag i alchemik, potrafi także posługiwać się bronią białą. To on decyduje o przyjmowaniu do obozu nowych członków. Człowiek pazerny, niegodny zaufania, podstępny. Po śmierci Y’Beriona opuszcza Bractwo i na własną rękę rozpoczyna poszukiwania Śniącego.


  • Cor Angar – dowódca strażników świątynnych, doskonały wojownik, człowiek surowy, ale sprawiedliwy. Po śmierci Y’Beriona zostaje przywódcą Bractwa. Doskonale posługuje się bronią, szczególnie mieczem dwuręcznym.


  • Lester – jeden z nowicjuszy, doskonale wie co dzieje się na bagnach(jest w nim od przeszło dwóch lat) i w całej Kolonii. Spotykamy go przy wejściu do Obozu w towarzystwie Baal Namiba, wprowadza nas w zasady panujące w Bractwie.


Baalowie:

  • Baal Namib
  • Baal Cadar
  • Baal Lukor
  • Baal Trondal
  • Baal Orun
  • Baal Tyon
  • Baal Kagan
DALSZE LOSY

Po upadku bariery Bractwo Śniącego uległo rozpadowi. Zapanował chaos, nikt nie wiedział co się dzieje. Ludzie byli otumanieni długoletnim paleniem ziela, ich umysły były podatne na manipulację. Niektórym, którzy zdołali zachować jasny umysł, udało się uciec (Cor Angar, Lester), jednak większość została opętana przez złe moce Beliara i zamieniła się w Poszukiwaczy.
Istnieją także podejrzenia, że niektórzy zamienili się w zombie, szkielety i szkielety – magów (relacja Cor Angara po walce z umarlakami strzegącymi jego amuletu)
W Gothic 2, tereny Bractwa znalazły się za orkową palisadą, za którą były ulokowane główne siły orków.

Korekta: Electric_Dragon