Po ponad miesiącu od premiery pierwszej części, Kai Rosenkranz i Reinhard Pollice udostępnili drugą część podcastu. W dzisiejszym odcinku zatytułowanym „zasady projektowania” udział wziął również Javi Untoria, główny Game Designer w studiu Alkimia Interactive. Materiał ten przeniesie nas oczami wyobraźni do zewnętrznego pierścienia Starego Obozu i będziemy mieli możliwość dowiedzieć się paru nowych ciekawostek z nadchodzącej gry.
W dzisiejszym podcaście
Druga część to 20 minut materiału, a my jak zwykle postaramy się ją dla was streścić w paru punktach:
- Podczas „spaceru” dwóch panów, Kai zapytał Reinharda o wznoszoną scenę w Starym Obozie, jasnym jest więc, że prawdopodobnie odbędzie się na niej jakiś koncert.
- Oświetlenie zostało poprawione w stosunku do ostatnio screenów udostępnianych. Wszystko jest mniej kolorowe, bardziej żywe i utrzymuję „brązową, pylistą aurę Starego Obozu”
- System kowalstwa zostanie rozwinięty w porównaniu do oryginału. Twórcy chcą aby w grze pojawiło się więcej broni możliwych do wykucia.
- Arena w Starym Obozie jest zdecydowanie większa w porównaniu do pierwowzoru. Ponadto ma otrzymać większą rolę w grze. Podobno nawet magnaci z zamku będą tu przychodzić oglądać walki. Ponadto w planach jest więcej misji z nią związanych.
- W walkach na arenie będzie mogło wziąć udział więcej niż dwóch zawodników. Niewykluczone są również walki z potworami.
- Gra nie będzie oferowała samouczka. Wszystkich mechanik gracz będzie musiał nauczyć się sam. To bardzo odważne posunięcie w obecnych czasach.
- Twórcy chcą zachować oryginalny system rozwoju postaci, ale jednocześnie utrudnić graczowi „przedwczesny” dostęp do potężnego sprzętu.
- Następna nowość to możliwość wytwarzania strzał przy warsztacie.
- W grze nie pojawią się hełmy i tarcze.
- Javi Untoria zapewnia, że w grze pojawi się więcej zadań pobocznych, zwłaszcza w późniejszych etapach gry. Ponadto niektóre główne zadania zostaną rozbudowane tak aby zapełnić dziury fabularne.
- Interfejs użytkownika ma zostać podobnie minimalny jak ten w oryginale. W niczym nie będzie przypominać tego z grywalnego teasera.
- Wspinaczka po ścianach ma się pojawić jako jedna z metod eksploracji świata.
- 17:38 od tego momentu w filmie możemy posłuchać nocnej muzyki ze Starego Obozu.
Drugi odcinek jest nazywany drugim rozdziałem. Sugeruje to, że zobaczymy jeszcze cztery podcasty o Gothic Remake.
Podcast posiada polskie napisy więc z łatwością możecie obejrzeć całość poniżej.