Z początku naszą jedyną orężem jest gałąź, a nasz bohater posługuje się nią jak łopatą. Im wyższy poziom wtajemniczenia się w obsługę danej broni tym więcej możliwości walki nią. Twórcy chwalą się systemem walki. Uniki, atak, blok i kombosy są charakterystyczne dla danego uzbrojenia. W grze występują znane nam rodzaje broni – miecze, łuki oraz bron drzewcowa. Nowe zdolności maja także wpływ na aspekt wizualny, ponieważ z czasem będziemy trzymali oręż coraz profesjonalniej. Lecz sama walka przynajmniej w becie jest nudna i monotonna. Unik, kontra i garda – tym da sposobem da się pokonać każdego przeciwnika. Czasem wystarczy sam cios czyli zaklikiwanie przeciwnika na śmierć. Oby zmieniło to się w finalnej wersji.
Magia ma być bardziej rozbudowany niż w poprzednich grach Piranha Bytes. Będziemy mieli większy wpływ na środowisko. Twórcy są zadowoleni z telekinezy, czyli z możliwością poruszania przedmiotami za pomocą siły woli. Chyba nie muszę wspominać o tak podstawowych czarach jak Kula Ognia itd. Na pewno będzie bardzo dużo czarów, lecz dokładną ich liczbę i działanie poznamy dopiero wkrótce.