Gother jest członkiem zespołu Soulfire i jednocześnie pracuje nad swoim modem o nazwie mgła, jego kariera moddingowa zaczęła się kilka lat temu tworząc kilka modyfikacji do gry Morrowind, w tym samym czasie starał się zrobić misje do swojego moda o nazwie „Gother Mod:Mgła”
1:Jak udało ci się zrobić motyw z budowaniem budynków w Gothicu i zbieraniem na nie surowców ?
Motyw z budowaniem. Heh! Śmieszna sprawa. Po prostu zapoznałem się z podstawowymi funkcjami Spacera. W Morrowindzie można było
stworzyć sobie dom od podstaw, pomysł mi się spodobał, gdy zauważyłem możliwości Gothica, od razu się tym zająłem.
2: Kto jest głównym bohaterem i czy znana będzie jego przeszłość ?
Bohaterem przewodnim jest Gother. Przeszłość tego awanturnika nie zostanie dokładnie wyłuszczona, ale można się domyślać kim był. Gracz zaś wciela się w postać Thorna-najemnika. Jest to postać o pozornie jasnej przeszłości, lecz skrywa kilka sekretów, o jakich nie ma pojęcia. Thorn zostaje sprowadzony do Górniczej Doliny i najęty przez lokalnego maga do ważnego zadania. W prologu zaś kierujemy młodym i wyjątkowo niedoświadczonym mieszkańcem miasta Khor-Bastianem.
3: Jaka historia będzie w modyfikacji ?
Po wyczynach bezimiennego bohatera nadchodzą czasy pokoju. Nie na długo jednak. Na kontynencie nagle pojawia się portal przez który przybywa wróg z piekielnych otchłani. Demony pałając rządzą niszczenia tego co żywe, a im niepodobne zmieniają teren wokół portalu
w pustynię i zaczynają zabijać miejscowych. No, ale rdzenni mieszkańcy Myrthany nie takie rzeczy już widzieli. Wojna ludzi z
orkami, zniszczenie bariery, splądrowane miasta i upadek bogów. Organizują szybko odziały zbrojne, które przeciwstawiają
najeźdźcom. Ci z początku dobrze sobie radzą, ale w końcu muszą uznać wyższość przeciwnika. Magowie wpadają na pomysł, że aby
pokonać najeźdźców trzeba przeciwstawić im potęgę spoza tego świata. Na podstawie starożytnych zapisków odtwarzają rytuał, który
sprowadza na ziemię wyjątkowo potężnego bohatera. Przyzwany okazuje się być świetnie wyszkolonym najemnikiem, który za niemałą
sumę decyduje się na pomoc w walce z bestiami. Wieści o pojawieniu się nowych portali spowodowały, że wokół najemnika szybko skupili się co bardziej wpływowi ludzie jak i orkowie. Powstała największa armia świata, która pod przewodnictwem przybysza ruszyła na portal. Zwycięstwo zostało jednak ciężko okupione. Zniszczenie portalu spowodowało wyzwolenie się potężnej energi magicznej, której fala uderzeniowa zmiotła wszystkich wokół. Później zaczęły się trzęsienia ziemi, które odczuł już cały świat. Ziemia w niektórych rejonach gwałtownie wypiętrzyła się, gdzie indziej pochłaniając lasy, jeziora i całe ludzkie osiedla. Na dodatek pojawiły się gęste mgły, które utrudniły podróże i wszelką inną, niemagiczną komunikację. Jakby tego było mało wybuch pochłonął nie tylko demoniczne hordy, ale także wszystkich innych uczestników bitwy. W wyniku takiej sytuacji na drogach zaroiło się od bandytów. Grabieży i rozbojów nie miał kto ukrócić. Na dodatek potężne trzęsienia ziemi odsłoniły to co bardzo dawno temu zostało ukryte przez magów. W pewnej dolinie zaczynają się niepokojące wydarzenia.
4: Co nowego znajdzie się w modzie ?
Będzie dużo nowego. Kiedyś nawet próbowałem skatalogować te nowości, ale zadanie to mnie przerosło.
5: będą jakieś trudne zagadki do rozwiązania ? coś szczególnego będzie ?
Nie, nie będzie żadnych tajemniczych, skomplikowanych mechanizmów nad którymi gracz będzie wielokrotnie załamywał ręcę ze
wściekłości.
6: A czy jakieś opowieści i takie tam będą w modzie tak dla znudzonych ?
Nie wiem czy będą jacyś znudzeni, zwłaszcza, że fabuła jest tak zaplanowana, że trudno znaleźć chwilę wytchnienia pomiędzy
zadaniami. Zawsze trzeba coś zdobyć, komuś przylać, gdzieś się pomodlić i jeszcze szukać sposobów aby dany quest wykonać.
7: czy ty sam pracujesz nad modem czy ktoś ci pomaga ? Bo niektórzy twierdzą że sam pracujesz i że moda nigdy nie wydasz.
Pomaga mi całkiem pokaźne grono znające się na grafice 3D, 2D i skryptach. Mam też kilku doradców do, że się tak wyrażę, spraw
fabularnych.
8: Czy jest planowane kilka zakończeń czy tylko jedno ?
Staram się aby większość questów dało się ukończyć na więcej niż 2 sposoby. Oczywiście, że nie będzie tylko jednego zakończenia.
9: W jednym z pierwszych trailerów były pokazane elementy RTS czy zostaną zachowane w modzie ?
W Prologu już będzie można stworzyć pierwszą konstrukcję i dowodzić małą grupką NPC.