O grze:
• Prace nad Risen 2 zostały oficjalnie ogłoszone na targach GamesCom 18 sierpnia 2010.
• Premiera gry odbyła się 27 kwietnia 2012.
• W grze pojawił się system dokonywania wyborów fabularnych. Nasze decyzje w sposób
istotny wpływają na przebieg zdarzeń w grze.
• Polskim dystrybutorem pozostaje Cenega Poland.
Grafika i animacja
• Kobiece modele NPC zostały udoskonalone.
• Do tworzenia animacji ponownie posłużono się technologią Motion Capture.
• Wygląd materiałów i tkanin ma został ulepszony.
• Poprawa w fizyce odzwierciedlenia śmierci bestii – wyeliminowanie sytuacji tego typu, gdy
np. wilki po zadaniu ostatecznego cisu odlatywały na dalekie odległości.
• Wszelkie animacje potworów, postaci itd. zostały stworzone od nowa.
• Poprawiony wygląd wody.
• Poprawiony efekt mgły.
• Ulepszone animacje twarzy, gestów, wyrażania emocji podczas rozmowy.
• W grze pojawił się efekt promieni słonecznych (god rays).
• Modyfikacja animacji skoków – chwilowe zatrzymanie się bohatera po skoku, dzięki
czemu gracz nie ma złudnego przekonania, że bohater skacząc przemieszcza się szybciej.
• Poprawiona optymalizacja względem gry poprzez wykorzystanie nowych programów.
Fabuła i zadania
• Pojawiły się zadania tego typu jak rozwiązywanie zagadki zabójstwa nowicjusza w
Klasztorze w pierwszej części Risen.
• Podział na rozdziały.
• Przyjaciele bohatera odgrywają ważną role w fabule.
Postacie
• Pojawili się nowi przyjaciele.
• Poprawione AI NPC’ów jak i przeciwników.
• Pojawili się starzy przyjaciele głównego bohatera (Patty, Carlos)
Rozgrywka
• Piranha Bytes zaskoczyło nas czymś nowym jeżeli chodzi o crafting.
• W grze pojawiły się mini gry.
• Ponownie pojawili się nauczyciele umiejętności.
• Wzmocnienie AI przeciwników podczas walki.
• System walki uległ modyfikacji względem Risen 1.
• Pojawiły się bronie na daleki jak i bliski dystans.
• Pojawiły się bronie palne.
Interfejs
• Interfejs został przebudowany.
• Inwentarz ponownie „bez dna”.
• Zbroje dzielą się na części (spodnie, zbroja, hełmy, karwasze itd.).
Świat gry
• Świat jest większy niż w Risen 1. Składa się z kilku wysp.
• W grze nie ujrzymy dzieci.
• System podróżowania pomiędzy wyspami.
Potwory i zwierzęta gospodarskie
• W Risen 2 pojawiają się zarówno potwory rzeczywiste, jak i wymyślone przez Piranie.
• Niektóre bestie są przerażające, a zarazem niezwykłe.
• Pojawiły się nowe stworzenia.
Inne
• Można zabić wszystko co żyje i się rusza.
• W Risen 2 pojawiły się unikalne bronie, jak Uriziel w Gothicu.
• Dostępne „cywilne” ubrania.