Zleceniodawca: Dennis – nadzorca zagrody koło Montery.
Krowy na farmie Dennisa co noc stają się łupem głodnych wilków. Prosi cię on, byś je zabił. Wilki (jest ich 8) przebywają w jaskini, która znajduje się na skrzyżowaniu drogi wychodzącej z południowej bramy Montery. Po wszystkim wróc do Dennisa po nagrodę.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 500 sztuk złota.
Reputacja w Monterze: +4
Zleceniodawca: Bradley – Nadzorca niewolników.
Bradley jest wykończony swoją pracą. Chce byś wymienił kilku zmęczonych niewolników pracujących w wykopaliskach w mieście, na wypoczętych niewolników przebywając na mlecznej farmie. Osko i Bengerd są odpowiednimi kandydatami na odpoczynek na formie. Wyślij jednego i drugiego na zasłużony odpoczynek. W rozmowie z Osko, wypytaj go o Bradley’a. Potem wróć do zleceniodawcy i poinformuj go o wypełnieniu zadania.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 50 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +4
Zleceniodawca: Bradley – Nadzorca niewolników.
Po wypełnieniu zadania „Nowa zmiana w obozie niewolników.„, Bradley wyśle cię do Dennisa – nadzorcy mlecznej farmy, z wiadomością, że potrzebuje nowych niewolników. Idź na farmę i poinformuj Dennsia o prośbie Bradley’a.
Doświadczenie:1000
Reputacja w Monterze: +4
Zleceniodawca: Dennis – nadzorca zagrody koło Montery.
Po wykonaniu zadania „Powiedz Dennsiowi, że Bradley potrzebuje nowych niewolników.„, Dennis wyśle cię do Bradley’a, byś mu powiedział, żeby lepiej traktował swoich niewolników. Udaj się do nadzorcy niewolnikowi porozmawiaj z nim.
Doświadczenie: 750
Nagroda:300 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +4
Zleceniodawca: Bradley – Nadzorca niewolników.
Po wykonaniu zadania „Powiedz Dennsiowi, że Bradley potrzebuje nowych niewolników.„, idź do Leona, który znajduje się na mlecznej farmie, i rozkaż mu by powrócił na wykopaliska. Następnie poinformuj o tym Bradleya.
Doświadczenie: 750
Nagroda: 100 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +2
Zleceniodawca: Kelvin – niewolnik w zagrodzie koło Montery.
Kelvin w zamian za to, że pozwolisz mu zostać na farmie, wyjawi ci miejsce spoczynku skarbu. Wcześniej jednak, musisz poinformować Dennisa o tym, że Kelvin zostaje na farmie. Inaczej nie wyjawi ci tajemnicy skarbu.
Doświadczenie: 500
Nagroda: Wyjawienie przez Kelvina miejsca spoczynku skarbu.
Zleceniodawca:Bradley – Nadzorca niewolników.
Po wykonaniu zadania „Powiedz Dennsiowi, że Bradley potrzebuje nowych niewolników.„, idź do Kelvina, który znajduje się na mlecznej farmie, i rozkaż mu by powrócił na wykopaliska. Następnie poinformuj o tym Bradleya.
Doświadczenie: 750
Nagroda:100 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +2
Zleceniodawca: Elber – Nadzorca farmy koło Montery.
Farmę Belera nękają najazdy złodziei zboża. Zleca ci, byś ich zabił, bo inaczej któregoś dnia obudzi się z podciętym gardłem. Rabusie znajdują się niedaleko na północ od farmy, przy jaskini. Po ich zlikwidowaniu, zgłoś się się do zleceniodawcy po nagrodę.
Doświadczenie: 1250
Nagroda: 1500 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +7
Zleceniodawca: Sanford – nadzorca magazynu.
Sanford prosi cię, byś przyniósł mu 15 worków parzenicy znajdującej się na fermie koło Montery. Znajdziesz tam 10 worków ze zbożem. Resztę ukradli złodzieje. Zdobędziesz je wykonując zadanie „Złodzieje ziarna muszą zaprzestać swojego procederu.„. Gdy będziesz już miał komplet towaru, zanieś go do zleceniodawcy.
Doświadczenie: 750
Nagroda: 50 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +2
Mleko dla opiekuna magazynu.
Zleceniodawca: Sanford – nadzorca magazynu.
Sanford poprosi cię, byś przyniósł mu 5 baryłek mleka z zagrody koło Montery. Baryłki znajdziesz koło chat w zagrodzie. Gdy je zbierzesz, zanieś je zleceniodawcy.
Doświadczenie: 750
Nagroda: 200 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +2
Zleceniodawca: Sobota – Asasyn z Montery.
Sobota chce z powrotem swojego niewolnika, którego zabrał mu Marik i przydzielił go Thorekowi – orkowemu kowalowi. Wystarczy, że pójdziesz do owego niewolnika i zabierzesz go do Soboty. Potem jednak unikaj orkowego kowala jeśli nie chcesz mieć kłopotów. Inaczej będziesz musiał zapłacić mu 1100 sztuk złota lub walczyć z nim.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 1000 sztuk złota.
Reputacja u Asasynów: +1
Zleceniodawca: Ugo – najemnik przy arenie.
Wygraj z Ugo w bezpośredni starciu na arenie.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: Nauka złodziejstwa u Ugo.
Siła: +1
Reputacja w Monterze: +7
Zleceniodawca: Fedor – najemnik przy arenie.
Wygraj z Fedorem w bezpośredniej walce na arenie.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 500 sztuk złota.
Siła: +1
Reputacja w Monterze: +7
Zleceniodawca: Goose – najemnik przy arenie.
Wygraj z Goose’m w bezpośredniej walce na arenie.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 300 sztuk złota.
Siła:+1
Reputacja w Monterze: +7
Zleceniodawca: Dan – najemnik przy arenie.
Pokonaj Dana w bezpośrednim starciu na arenie.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: Niewolnik
Siła: +1
Reputacja w Monterze: +7
Zleceniodawca: Sobota – Asasyn z Montery.
Sobota chce z powrotem swojego niewolnika, którego zabrał mu Marik i przydzielił go Danowi – gladiatorowi w Monterze. Musisz pokonać Dana na arenie. Po walce w nagrodę dostaniesz owego niewolnika, którego potem zabierz do Soboty.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 1000 sztuk złota.
Reputacja u Asasynów: +1
Zleceniodawca: Ashton – mistrz areny w Monterze.
Pokonaj Ashtona w bezpośrednim starciu na arenie.
Doświadczenie: 1250
Nagroda: 1000 sztuk złota ( z czego 500 to wcześniej zapłacone przez ciebie wpisowe)
Siła: +1
Reputacja w Monterze: +10
Zleceniodawca: Marik – szef najemników w Monterze.
Marik chce listę niewolników Bradleya, by upewnić się czy oddaje mu całość złota wyłudzonego od niewolników. Lista znajduje się na stole w domu Bradleya. Musisz ją ukraść ale tak by jej właściciel tego nie zauważył. Potem zanieś ją do Marika.
Doświadczenie: 750
Nagroda: 200 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +4
Zleceniodawca: Marik – szef najemników w Monterze.
Marik prosi cię byś zwrócił listę niewolników Bradleyowi. Ten jest wściekły za to, że ją ukradłeś ale jeśli dobrze z nim porozmawiasz to nie poniesiesz konsekwencji.
Doświadczenie: 750
Reputacja w Monterze: +2
Zleceniodawca: Folleck – ork przebywający w jeden z wież w Monterze.
Folleck nie chce dobrowolnie zgodzić się na powrót na dziedziniec zamkowy. Musisz go do tego przekonać pokonując go w walce.
Doświadczenie: 1000
Siła: +1
Zleceniodawca: Kor – Shach – wysoki rangą ork na dziedzińcu zamkowym.
Kor – Shach ma problemy z orkiem o imieniu Folleck. Miga się on od pracy i ukrywa gdzieś na terenie zamku. Musisz go znaleźć. Znajduje się on na szczycie jeden z wież, które stoją przy murze oddzielającym dziedziniec zamkowy od dolnego miasta. Gdy go znajdziesz nie będzie zadowolony. Tylko silą „namówisz” go do powrotu do swych obowiązków. Po wykonaniu zadania powiadom o tym Kor – Shacha.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 200 sztuk złota
Reputacja u Orków: +1
Zleceniodawca: Basir – Asasyn przebywający w Monterze.
Basir w drodze do Montery został napadnięty i okradziony przez buntowników. Na miejscu tego zdarzenia zgubił jakże cenny i sentymentalny dla niego przedmiot – złotą szkatułę. Znajduje się ona na skrzyżowaniu dróg na zachód od Montery. Leży wśród wraków konwoju Asasynów. Gdy ją zdobędziesz, zanieś mu ją.
Doświadczenie: 500
Nagroda: 1000 sztuk złota
Reputacja u Asasynów: +1
Zleceniodawca: Marik – szef najemników w Monterze.
Po rozmowie z Trano, który przebywa na wzgórzu obok zawalonej wieży na południe od Montery, udaj się do Marika i poinformuj o, że najemnik ucieka od pracy. Marik wścieknie się i każe ci poinformować Trano o ty, że nie dostanie pensji. Zrób to.
Doświadczenie: 750
Reputacja w Monterze: +4
Zleceniodawca: Otis – buntownik przebywający koło skrzyżowania dróg na zachód od Montery.
Miejsce spotkań buntowników – wzgórze przy zawalonej wieży na południe od Montery – jest zajęte przez pewnego najemnika. Przez to nie mogą oni spokojnie spotykać się. Musisz przegonić intruza. Wystarczy, że odpowiednio z nim porozmawiasz. Po wszystkim poinformuj zleceniodawcę o tym, że mogą już bezpiecznie korzystać ze wzgórza.
Doświadczenie: 1000
Reputacja u Buntowników: +1
Zleceniodawca: Rufus – niewolnik na farmie parzenicy obok Montery.
Rufus musi dostać się do Okary. Prosi ciebie o pomoc, gdyż sam nie zdoła uciec. Gdy zgodzisz się na to, niewolnik rozpocznie ucieczkę. Musisz go eskortować do momentu, aż uciekinier zatrzyma się i zacznie z tobą rozmowę.
Doświadczenie: 500
Reputacja u Buntowników: +1
Zleceniodawca: Rufus – uciekinier z farmy parzenicy obok Montery.
Po wykonaniu zadania „Rufus ucieka z farmy.„, niewolnik rozpoczyna z tobą rozmowę, w której wyjawia, że jego celem jest dostanie się do Okary. Zaproponuj mu dalszą eskortę. Po drodze natkniecie się na pokaźną watahę wilków. Możecie rozpocząć walkę, bądź biec dalej, uciekając w ten sposób drapieżnikom. Gdy dotrzecie na miejsce, porozmawiaj z Rufusem, by zakończyć zadanie.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 15 sztuk złota.
Reputacja u buntowników: +1
Zleceniodawca: Arakos – Goniec Leśny znajdujący się w obozie Gońców Leśnych na bezpiecznej drodze między Monterą a Cape Dun.
Arakos opowie cie historię ataku orków na obóz Gońców Leśnych. Pragnie on zemsty. Niedaleko od obozu znajduje się grupka orków. Jeśli zgodzisz się na atak, Arakos zaprowadzi cię do niej. Po dotarciu na miejsce zabij 3 orków.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 3x mikstury lecznicze. 200 sztuk złota.
Reputacja u Gońców Leśnych: +10
Zleceniodawca: Arakos – Goniec Leśny znajdujący się w obozie Gońców Leśnych na bezpiecznej drodze między Monterą a Cape Dun.
Zadanie uaktywnia się po twojej zgodzie na atak orków (patrz. „Złodziejski patrol orków.„). Po zniszczeniu orkowego patrolu porozmawiaj z Arakosem.
Doświadczenie: 500
Nagroda: Nauka walki u Arakosa
Reputacja u Gońców Leśnych: +5
Zleceniodawca: Porgan – Druid znajdujący się w obozie Gońców Leśnych na bezpiecznej drodze między Monterą a Cape Dun.
Porgan stracił swój kamień druidów. Ukradli go orkowie, którzy teraz przebywają niedaleko obozu Gońców Leśnych. Udaj się tam z Arakosem i odbierz im kamień, a potem oddaj go prawowitemu właścicielowi.
Doświadczenie: 750
Reputacja u Gońców Leśnych: +15
Zleceniodawca: Porgan – Druid znajdujący się w obozie Gońców Leśnych na bezpiecznej drodze między Monterą a Cape Dun.
Po oddaniu Porganowi kamienia druidów, okaże się, że jest on rozładowany. By naładować go energią, druid potrzebuje 20 roślin o nazwie kamienne korzenie. Znajdziesz je na brzegu małej zatoki, niedaleko obozu Gońców Leśnych. Gdy zbierzesz wszystkie 20, zanieś je Porganowi.
Doświadczenie: 2000
Nagroda:Druidzki Kamień Rozpruwacza.
Reputacja u Gońców Leśnych: +15
Zleceniodawca: Domenik – Najemnik orków, który nadzoruje farmę na drodze między Cape Dun, a Monterą.
Domenik to podejrzliwy człowiek. W trakcie rozmowy z tobą, każe ci zgłosić się do przywódcy najemników w Monterze, którym jest Marik, w ciągu 3 dni. Udaj się do Montery i porozmawiaj z nim.
Doświadczenie: 500
Reputacja w Monterze: +2
Zleceniodawca: Marik – szef najemników w Monterze.
Marik ma problem z Domenikiem, który nie zapłacił daniny. Prosi ciebie, abyś zajął się tą sprawą. Domenik jest nadzorcą farmy na drodze między Cape Dun, a Monterą. Idź do niego i porozmawiaj z nim. Bez większych problemów odda ci należną kwotę. Udaj się z tym do Marika i poinformuj o załatwieniu sprawy.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 400 sztuk złota
Reputacja w Monterze: +6
Zleceniodawca: Manson – buntownik, znajdujący się niedaleko farmy z krowami obok Montery.
Manson planuje wykończyć najemników głodowo. W tym celu zleca ci zabicie wszystkich 6 krów, które znajdują się na farmie niedaleko obozu buntowników. Zrób to i wróć do buntownika, bo poinformować go o wykonaniu zadania.
Doświadczenie: 750
Nagroda: 400 sztuk złota. Informacja jak dowiedzieć się kto jest szpiegiem buntowników w Monterze.
Reputacja u Buntowników: +1
Zleceniodawca: Marik – szef najemników w Monterze.
Marik chce wiedzieć, kim są jego podwładni i co o nim sadzą. W tym celu porozmawiaj z Ugo, Fedorem, Goorem, Danem, Sanfordem, Tranem, Elberem i Bradleyem. To jednak nie wystarczy. Musisz wykonać zadania – „Powiedz Trano o jego Pensji„, „Nowa zmiana w obozie niewolników„, „Niewolnik Leon znów pracuje w świątyni„, „Niewolnik Kelvin znów pracuje w świątyni„, „Marik chce listę niewolników Bradleya” – by dowiedzieć się czegoś więcej, oraz porozmawiać z Sanforem, po wykonaniu zadania „Zabij krowy„. Po tym wszystkim idź i porozmawiaj z Marikiem.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 2000 sztuk złota.
Reputacja w Monterze: +5
Zleceniodawca: Marik – szef najemników w Monterze.
Kiedy zdemaskujesz Sanforda (wykonując zadanie „Zabij krowy„) i poinformujesz o tym Marika, ten poprosi cię, byś zajął się zdrajcą. Zabij go po cichu, by nikt tego nie zauważył. Po wszystkim udaj się do Marika.
Doświadczenie: 1250
Nagroda: 500 sztuk złota.
Reputacja u Orków: +3
Zleceniodawca: Varek -przywódca orków w Monterze.
Varek nakazuje ci zniszczenie małych grupek buntowników, które są porozrzucane dookoła Montery. Jedna z nich znajduje się obok południowego wyjścia z miasta, druga na drodze z Montery do Tresli, a trzecia obok farmy z krowami. Zabij wszystkich buntowników, którzy znajdują się w owych grupach.
Doświadczenie: 1500
Reputacja u Orków: +3
Zleceniodawca: Sanford – nadzorca magazynu.
Jeśli zdemaskujesz Sanforda (wykonując zadanie „Zabij krowy„), ten poprosi cię, byś zaniósł wiadomość dla Rolanda- dowódcy Okary, gdyż sam nie może ruszać się z Montery. Udaj się do obozu buntowników i porozmawiaj z Rolandem.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 1000 sztuk złota
Reputacja u buntowników: +1
Zleceniodawca: –
Po wykonaniu zadania „Niewolnik Kelvin chce pozostać w zagrodzie„, Kelvin powie ci, że Ashton podkrada złoto i chowa je w kufrze, w krzakach za areną walk w Monterze. Odnajdź kufer i spenetruj go. Przeczytaj list, który tam znajdziesz i udaj się z nim do Marika.
Doświadczenie: 500
Nagroda: 200 sztuk złota.
Zleceniodawca: Deryl – buntownik znajdujący się blisko południowego wyjścia z Montery.
Deryl chce zabić orków pilnujących niewolników. Jednak jest ich zbyt dużo. Jedyny sposób, to pojedyncze ściąganie ich do obozu buntowników. I tu wkraczasz ty – musisz sprytnie porozmawiać z każdym z 4 strażników niewolników, wysyłając ich prosto do buntowników. Rób to jednak pojedynczo, by orkowie nie pojawili się na raz w obozie buntowników.
Doświadczenie: 1250
Reputacja u Buntowników: +1
Zleceniodawca: Sanford – nadzorca magazynu.
Po zdemaskowaniu Sanforda (wykonując zadanie „Zabij krowy„), ten w rozmowie z tobą poprosi cię o wniknięcie w struktury Najemników oraz dostanie się do Vareka, dowódcy orków w Monterze (potrzeba do tego 75 punktów reputacji w Monterze). Po rozmowie z Varekiem, udaj się do Sanforda, który zleci ci oswobodzenie miasta. Rewolucję zaczniesz zabijając orka lub najemnika. Gdy orkowie zorientują się, że stoją na przegranej pozycji, uciekną z Mpontery, która stanie się wolna.
Doświadczenie: 5000
Reputacja u buntowników: +5