Romek
Risen 2: Mroczne Wody

Mamy dla Was jeszcze jedną relację z Game Developers Conference, tym razem opublikowaną w serwisie Goozer Nation. Jest to krótkie i zwięzłe podsumowanie pokazu Risen 2: Dark Waters.  Autor artykułu zauważalnie jest zachwycony wyglądem gry a szczególnie cyklem dnia i nocy w Risen 2 i jego wpływu na życie NPC i potworów. Żeby lepiej go zrozumieć, przetłumaczyliśmy dla Was jego relację. Znajdziecie ją w rozwinięciu newsa. Przypomnę, że wszystkie najważniejsze informacje z GDC znajdziecie w naszym zbiorczym Artykule.

risen2log

 

Risen 2 to następca gry z 2009 roku – Risen, stworzonej przez Piranha Bytes i opublikowanej prze Deep Silver. Spojrzałem na to pirackie RPG podczas GDC.

Zaczęliśmy od krótkiej, slajdowej prezentacji, wyjaśniającej związek pomiędzy Risen 2 a Risen, a potem pokazano nam krótkie intro drugiej części Risen. Jedną z rzeczy, która natychmiast rzuciła się w oczy to styl i poziom detali w Risen i Risen2; przerobili wygląd postaci w naprawdę dużym stopniu.

Risen posiadał bardzo ogólny styl RPG, z nieefektownymi kolorami i ciemnymi krajobrazami. Ale Risen 2 złamał tą formę. Co zobaczyłem, to to, że naprawdę starają się włożyć żywe kolory do krajobrazów, oraz dodać szczegółowość i styl do postaci. Gra nie rozgrywa się już na wielkiej i pojedynczej wyspie. Teraz świat składa się z wielu wysp. Każda posiadająca własny styl i atmosferę. Jedynymi momentami, w których obszar gry będzie wczytywany, to czas podróży pomiędzy różnymi wyspami.

Inną zajebistą rzeczą jest pokazanie nam cyklu dnia i nocy i wpływu, jaki ma na życie NPC i potworów. Dla przykładu, powiedzmy, że jakiś potwór strzeże przedmiotu, który jest akurat ważny w Twoim obecnym zadaniu, ale twój poziom jest zbyt niski na zdobycie tego przedmiotu przez zabicie stwora. Możesz zaczekać, aż pójdzie spać, podkraść się i wykraść przedmiot. Wszystkie NPC śpią w nocy tak jak wiele stworzeń, więc możesz to wykorzystać na swoją korzyść.

Deweloperzy oświadczyli, że nauczył ich przykład Risena, dlatego używają podczas projektowania multi-platformowego systemu. Gra będzie tworzona i podrasowana dla każdej z platform z osobna, co oznacza lepszy interfejs użytkownika oraz lepsze sterowanie.

Jak na razie, nie istnieje znana data premiery