Romek
Gothic 3

W grze występują specjalne skrzynie zwane (w Edycji Rozszerzonej) „Ciężkimi Skrzyniami”. W ich wnętrzu znajdziemy niezbędny ekwipunek dla każdego wojownika.
Pamiętajcie, zawartość zależy od ilości otwartych skrzyń a nie kolejności otwierania.

A oto lista z ich położeniem i wnętrzem:
Zgodne z najnowszym patchem 1.75.14 (Z włączonym alternatywnym balansem).

Myrtana:

1. Przed Ardeą, w drodze do kręgów gdzie siedzi myśliwy Chris, koło ogniska i zniszczonej chaty siedzą bandyci.
2. Tunel w Reddock przy pierwszym pełzaczu, jakiego spotkamy.
3. Cape Dun – wieża obserwacyjna – gdzie uwięziony był/jest paladyn Wenzel.
4. Jaskinia pod Cape Dun, na samym dole, za drugim smokiem.
5. Między drogą z Cape Dun do Montery, po lewej jest jaskinia z 3 cieniostworami.
6. Pagórek po lewej stronie przed złodziejami zboża koło Montery.
7. Za jaskinią ze złodziejami zboża koło Montery.
8. W Okarze po wyjściu zaraz w lewo przy dwóch cieniostworach (tych z misji).
9. W Okarze w grocie gdzie siedzi paladyn Roland.
10. W Gotha na drugim wewnętrznym dziedzińcu, po prawej stronie gdzie jest tron szamana orków.
11. W Faring w skrzyni Alego, na piętrze w gospodzie.
12. Idąc wzdłuż bariery przy Vengardzie i dalej na północ pod górę, napotkamy wiele Ogrów, tam też przy ogniskach jest jedna ze skrzyń, łączy się tam Myrtana z Nordmarem.
13. W północnym namiocie orków, którzy oblegają Vengard. To ten z szamanem orków.
14. W domu pierwszego dowódcy oblężenia Vengardu, wewnątrz bariery, po wyjściu ze świątyni, zaraz po prawej stronie.
15. Vengard, nad salą tronową, na tarasie skierowanym w stronę morza.
16. W Trelis, co mamy misję zabić Ogry, w tej grocie koło kapliczki Beliara.
17. W Trelis w domu kupca Asasyna Khabira.
18. Na północ od Trelis, na farmie gdzie ukrywa się alchemik Avogadro i siedzi złodziej Peer, pod nimi jest jaskinia z rozpruwaczami i tam jest kolejna skrzynia.
19. Dwie drogi: pierwsza od świątyni w Trelis iść zaraz w lewo przy ścianie i dojdzie się do spalonego domu i obozu buntowników, dalej prosto i na prawo jest ta jaskinia.
Druga droga na przeciwko miejsca gdzie walczyliśmy razem z gońcem leśnym przeciwko orkom (droga do Montery) trzeba przejść i po lewej jest jaskinia.
19,5. BONUS: Zaczynając od świątyni w Trelis idziemy wzdłuż jeziora aż dojdziemy do kamiennego kręgu. Na środku niego leży tarcza paladyna.
20. W skarbcu w Geldern.
21. W Geldern nad kopalnią siarki koło zburzonej wieży i smoka (trzeba wchodzić od strony kopalni na południu gdzie brat kupca Asasyna kopał).
22. Za wilczą jaskinią, dalej prosto i po zabiciu 3 normalnych trolli leży skrzynia.
23. Po pkt. 22 idziemy dalej na północ, aby wejść na górę z lewej gdzie znajdziemy berło cienia, a jeszcze dalej cofając się na południe (będąc na tej górze) zabijamy 2 normalne trolle i 1 czarnego trolla i jest kolejna skrzynia.

Varant:

24. Na północ od Bragi przy bandytach – w zamaskowanej jaskini – idąc od strony Bragi po prawej stronie od ścieżki, w momencie gdy mijamy miejsce, w którym był Paladyn Kurt.
25. Przy pierwszym rozwidleniu drogi z Bragi do Isthar – w ruinach z trzema Ogrami.
26. W domu Daro w Ben Sali.
27. Na północ od Bakareshu, na wybrzeżu, w obozie wrogo nastawionych orków.
28. Na największej wyspie Varantu, na piedestale we wschodniej części wysepki.
29. Na północny wschód od świątyni Al-Shedim przy 4 Ograch, miejsce to wyraźnie widać – jest na wzgórzu, z dużą szubienicą.
30. Przy 3 gargulcach w ruinach biblioteki Al-Shedim.
31. W świątyni Al-Shedim.
32. W pałacu Gonzalesa w Mora-Sul.
33. W świątyni Mora-Sul.
34. Daleko na zachód od Mora Sul, w sumie to bliżej do Isthar. Dotrzeć do gór – trzeba się przebiec wzdłuż i poszukać jaskini, w której będzie skrzynia.
35. Jaskinia lwów na północ od Isthar. Trzeba dojść do oazy z czterema Asasynami i wtedy skręcić na zachód, przejść jeszcze ładny kawałek. W środku rozkładające się bestie i lwy (skóry tych pierwszych potrzebne były w zadaniu w Isthar).
36. W komnatach Zubena.
37. W Isthar – przy arenie jest wejście do piwnicy, w jednym z pomieszczeń jest skrzynia.
38. Północny zachód od Isthar, przy studniach trzeba skręcić w lewo i iść kawałek pod górę. W jaskini z szakalami.

Nordmar:

39. W domu Pedara (niedaleko grobowca Ejnara).
40. W grobowcu Ejnara.
41 i 42. W domu Kalana (w Klanie Ognia).
43. W grobowcu Angira.
44. Obóz orków (na drodze do grobowca Akashy jest małe rozwidlenie prowadzące do małej doliny, tam znajduje sie ów obóz).
45. W grobowcu Akaschy.
46. Skrzynia Tjalfsa – szefa Klanu Młota. Klucz dostajemy po oczyszczeniu kopalni.
47. W domu Ingvara (w Klanie Młota).
48. W domu Larsona (w Klanie Wilka).

ZAWARTOŚĆ:

#01 Nóż Asasyna
#02 Łuk Asasyna
#03 Kościany łuk
#04 Rapier
#05 Kusza łowcy głów
#06 Miecz Asasyna
#07 Łuk kompozytowy
#08 Śmierć niewolnika
#09 Kusza najemnika
#10 Tarcza czaszki
#11 Łuk wojenny
#12 Krwawe żniwa
#13 Wielki topór
#14 Katana
#15 Miecz Paladyna
#16 Rubinowe Ostrze
#17 Wilczy rozpruwacz
#18 Miecz zakonu
#19 Topór rzeźnicki
#20 Lodowa Ostrze
#21 Łuk dębowy
#22 Kordelas
#23 Kusza Nordmarczyka
#24 Młot wojenny
#25 Łuk armijny
#26 Miecz dwuręczny z rudy
#27 Tarcza runiczna
#28 Rogowy łuk
#29 Projekt (Miecz runiczny)
#30 Zabójca Nosorożców
#31 Inkwizytor
#32 El Bastardo
#33 Miecz katowski
#34 Nimrod
#35 Wielki miecz
#36 Miecz mistrzowski
#37 Topór bojowy barbarzyńcy
#38 Ciężka kusza
#39 Projekt (Miecz przodków)
#40 Łuk runiczny
#41 Wielki Inkwizytor
#42 Kusza bojowa
#43 Projekt (Moc przodków)
#44 Demoniczny łuk
#45 Topór Berserkera
#46 Krash Morra
#47 Gniew Berserkera
#48 Gniew Innosa