Romek
Risen 2: Mroczne Wody

Czas na ostatnią partię informacji podsumowujących produkcję Risen 2: Dark Waters. Tym razem dowiecie się o takich faktach z gry jak: Przebieg rozgrywki, Interfejs, Ekwipunek, Muzyka, a także Świat wykreowany w najnowszej odsłonie sagi Risen. Mamy nadzieję, że to podsumowanie pozwoli lepiej zapoznać się z nowymi aspektami, które pojawią się w grze. W rozwinięciu newsa znajdziecie informacje.

 

 

Przebieg rozgrywki

1. Piranha zamierza zaskoczyć nas nowymi rozwiązaniami w zakresie tworzenia przedmiotów (na przykład możliwością tworzenia obiektów z podstawowych materiałów)
2. Będą minigry pozwalające na zarobienie pieniędzy
3. System umiejętności jest podobny do tego z Risen; jest 5 obszarów oraz około 75 aktywnych i pasywnych umiejętności
– walka w zwarciu (ostrza – miecze, sztylety)
– strzelectwo (pistolety i muszkiety)
– przebiegłość (perswazja, nieczyste chwyty, podkładanie bomb, uniki etc.)
– wytrzymałość (zastraszanie, odpornośc na ostrza i pociski, odwaga, etc.)
– magia (spekuluje się iż będzie to magia voodoo)
4. Nauczyciele nadal są konieczni do zdobywania / poszerzania umiejętności
5. Prace trwają nad usprawnieniem SI przeciwników w walce
6. System walki jest trochę inny od tego z Risen, nie jest łatwiejszy a bardziej dynamiczny i zróżnicowany niż w podobnych grach;
7. Istnieją specjalne umiejętności związane z manewrowaniem ("nieczyste chwyty") takie jak rzucanie piaskiem w oczy, użycie oswojonej papugi, etc.
8. Są pewne usprawnienia w zakresie dziennej rutyny NPC'ów
9. Bohater wciąż na głos czyta książki które napotka; mogą one dać wskazówki na temat lokalizacji legendarnych przedmiotów które mogą poprawić statystyki herosa
10. Podsłuchiwanie będzie wynagradzanie (n.p. aby dowiedzieć się iż strażnik opuszcza swój posterunek o konkretnej godzinie)
11. Nadal istnieje magia ale w zupełnie innym systemie (n.p. laleczki voodoo)
12. Cykl dnia i nocy będzie miał wpływ na rozgrywkę
13. W dialogach są bezpośrednie wybory czasami powiązanie z umiejętnościami bohatera, które wywiorą wpływ – czasem krótko, czasem długotrwały
14. Nie będzie dużych walk na morzu ( jest to gra RPG, a nie symulator bitew)
15. Bohater nie zapisuje się do frakcji ( nie ma ekskluzywnych zadań dla frakcji tak jak w poprzedniej grze ) ale jego zachowanie i podejmowane decyzje wpływają na historię – niemożliwe jest nauczenie się wszystkich umiejętności podczas jednego przejścia gry

Interfejs

1. Interfejs uległ zmianie
2. Ekwipunek wciąż nie ma limitu
3. Jest możliwe, że zarządzanie ekwipunkiem będzie odbywać się tylko z klawiatury; nie wiadomo jeszcze, czy będzie to przymusowym i jedynym rozwiązaniem
4. Podczas biegania, camera przybiera swą zwykłą formę; gdy używamy myszki, możemy kontrolować bohatera, lecz gdy bohater stoi w miejscu, myszka może obracać kamerę wokół niego (tak jak w Wiedźminie na przykład)
5. Są ułatwienia (n.p. znaczniki zadań na mapie) lecz mogą zostać one wyłączone
6. Jest możliwość filtrowania ekwipunku kategoriami aby dokonywać porównań
7. Gra jest produkowana na PC i następnie transferowana na platformy Xbox i PS3 ( więc wersja na PC nie jest wersją z Xbox z teksturami w wyższej rozdzielczości)
8. Wykorzystana technologia jest perfekcyjnie przystosowana do działania zarówno z interfejsem PC jak i konsoli; każdy wariant ma swój własny interfejs więc użytkownik konsoli jest szczęśliwy ze swoim kontrolerem, a użytkownik PC dostaje w pełni funkcjonalny interfejs bazujący na myszce
9. W wersję na PC można pograć za pomocą kontrolera Xbox 360

Świat, flora i fauna

1. Świat jest w 100% ręcznie zrobiony
2. Świat jest większy niż w Risen; wielkością przypomina obszar Gothica 3 (lecz większość to akweny wodne)
3. Jest to świat fantasy z motywem piratów jako głównym
4. Nie ma dzieci
5. Jest duże prawdopodobieństwo iż będzie burdel (tzw. dom publiczny)
6. Są toalety (latryny)
7. Jest kilka wysp (a nie jak w Risen tylko Faranga), każda z nich będzie pomiędzy 1/3 a 2/3 obszaru Farangi, lub tak samo rozległa
8. Pomiędzy wyspami podróżujemy statkiem
9. Wyspy będą różniły się klimatami i środowiskiem
10. Będą punkty szybkiej podróży (podobne do teleportów); łódeczki – będą zlokalizowane w strategicznych punktach na wybrzeżu, i konieczne jest znalezienie co najmniej 2 aby między nimi podróżować
11. Potwory są zarówno inspirowane rzeczywistymi opowieściami o potworach, jak i stworzone przez Piranha Bytes
12. Niektóre zwierzęta są przerażające i nietypowe
13. Są nowe, małe stworzenia
14. Znowu spotkamy się z gnomami; niektóre nawet mogą być przyjazne
15. Znowu spotkamy się ze ścierwojadami
16. Poza zwierzętami fantastycznymi, są małpy, dzikie dziki, etc.
17. Morze zamieszkują różne stworzenia atakujące statki
18. Wszystkie zwierzęta "będące częścią tła" mogą zostać zabite
19. Jest duże miasto, które w pełni będziemy mogli zwiedzić na końcu gry

Ekwipunek

1. Istnieją 'rangi' związane z ubraniami ochronnymi (lekki, średni, ciężki) – ranga jest bezpośrednio związana z efektywnością ochrony
2. Są nowe typy broni długotystansowej, jak i tej do walki w zwarciu – lecz żegnamy się z łukami i kuszami
3. Jest więcej 'unikatowych' broni ( na kształt Uriziela, na przykład )
4. Jest broń palna: muszkiety, pistolety, etc.; będą one modyfikowalne specjalną amunicją, a najlepsze egzemplarze są zarezerwowane dla tych, którzy mają wspaniałe relacje z inkwizycją
5. W konkretnych momentach fabuły występują działa
6. Ubrania ochronne składają się z indywidualnych zestawów butów, rękawic, nakryć głowy, okryć dolnych i górnych partii ciała etc.
7. Broń jednoręczną będziemy nosić przy pasie, nie na plecach
8. Nie ma już bojowych kosturów ani tarcz; są one zastąpione specjalną bronią i umiejętnościami
9. Nie ma już ciężkich zbrój płytowych (a przynajmniej nie takich które będzie mógł nosić bohater)

Muzyka

1. Bastian Seelbach stworzył muzykę oraz nowe efekty dźwiękowe
2. Większość muzyki jest już napisana
3. Ścieżka dźwiękowa Risena 2 zawiera kilka nowych instrumentów których nie mieliśmy okazji usłyszeć ani w Risen, ani w Gothicu