Risen 2 : Dark Waters – wywiad z Mike’m Hoge’m

 

intro

 

Rosyjski serwis igromania.ru niespodziewanie przeprowadził wywiad z jednym ze współzałożycieli Piranha Bytes, a mianowicie z Mike’m Hoge. Z tego wywiadu możemy się dowiedzieć co nieco o najnowszej produkcji PB, czyli Risen 2 oraz o zmianach względem poprzedniczki. Dowiemy się między innymi o tym, że :

– Jest nowy system towarzyszy

– Magia Voodoo została potwierdzona

– Została dodana nowa kamera podczas walki

– System walki został całkowicie przerobiony

 

Przetłumaczony wywiad możecie znaleźć w rozwinięciu newsa. Zapraszamy do przeczytania.

Niemieckie gry RPG były jedyną alternatywą dla gier z Bioware oraz Bethesda już od jakiegoś czasu. Jednak oni również mają kłopoty. Po ogłoszeniu upadłości JoWood wielka seria Gothic stoi pod znakiem zapytania, twórcy Drakensang pracują nad internetowa wersją gry, ostatnio słychać również cichy szum wokół Sacred 3.

W zasadzie tylko w jeszcze jednym zespole jest szansa na odrodzenie niemieckich RPG – weteranów z Piranha Bytes. Mimo, iż Risen nie odniósł wielkiego sukcesu, zapowiedziano jego kontynuację. Myślą również o sytuacji związanej z grą Arcania : Gothic 4 i wydaje im się, że Risen 2 : Dark Waters spełni oczekiwania graczy, których zawiodła czwarta część przygód Bezimiennego bohatera.
Ludzie, którzy stworzyli pierwsze 3 części Gothic’a wykorzystali swe umiejętności przy tworzeniu Risen, jednak teraz zdecydowali się na coś zupełnie nowego : sequel będzie niczym innym jak opowieścią o piratach. Będzie dużo armat, broni palnej oraz morskich podróży. Informacje te uzyskaliśmy podczas rozmowy z jednym z opiekunów projektu – Mike’m Hoge.

Legenda:
IGROMANIA ( IG )
MIKE HOGE ( MH )

IG : Piraci oraz seria Gothic – oryginalne połączenie dwóch różnych środowisk! Jakie cechy pirackie będziemy mogli spotkać w grze?

MH : Będziemy mieli wszystko co kojarzy się z piratami : podróże, przygody, papugi oraz dużo rumu! Ale nie zatrzymujemy się na stereotypach, dodajemy również coś z elementów fantasy między innymi magia Voodoo oraz różne ciekawe rzeczy.

IG : Czy to oznacza, że Piranha Bytes utraci w swych grach swój ciemny oraz gotycki styl ukazania gry?

MH : Wierzymy, że piracki motyw pasuje do naszego nowego stylu. Mieliśmy już piratów we wcześniejszych grach tj. w Gothic 2 : Noc Kruka lub w Risen. Tym razem poświęcimy całą grę na ich temat.

IG : Słyszeliśmy, że będzie więcej wątków miłosnych oraz kobiet. Czy to prawda?

MH : Tak, bohater ponownie spotka się ze starą znajomą – córką pirata Stalowobrodego – Patty, z którą flirtował z pierwszej części. Ale chcemy na razie zachować w tajemnicy te informacje oraz sam wątek relacji pomiędzy nimi.

IG : Wiadomo, że bohater w drugiej części będzie ten sam. Ale tym razem ma głęboką depresję oraz popadł w alkoholizm. Jaki to będzie mieć wpływ na rozgrywkę? Czy gra będzie bardziej dojrzała?

MH : Bohater przeszedł długą drogę, doświadczył dużo i rzeczywiście będzie to mieć wpływ na rozgrywkę oraz na decyzje jakie będziemy musieli podejmować. A jeśli już mówimy o podejmowaniu decyzji tutaj będzie to bardziej rozwinięte, to nas teraz najbardziej interesuje. Czyli : W jakiś sposób twoja decyzja wpłynie na możliwości w grze? Na przykład bohater musi ominąć strażnika aby przejść. Łapówka, wydać go straży, pobić, okraść – to tylko połowa z możliwości.

IG : Podczas oglądania trailera można odnieść wrażenie, że będziemy intensywnie współpracować z towarzyszami. Czy to oznacza, że będzie więcej elementów grupowych?

MH : Towarzysze są ważnym elementem mechaniki gry. Czuliśmy, że musimy to poprawić w danym zakresie, a więc opracowaliśmy system grupowy. Ważne jest, aby zrozumieć rozwój systemu reputacji oraz relacji z innymi, a nie sam interfejs gry. W grze musisz komunikować się z innymi, a nie bezmyślnie klikać w menu rozmowy. Większość interakcji odbywa się poprze dialog. Innymi słowy musisz poinformować towarzyszy czego oczekujesz od nich i czego oni oczekują od ciebie.

IG : Powiedz nam coś więcej o świecie gry. Czy będzie go dużo i będziemy go mogli swobodnie badać?

MH : Akcje nie będzie się odbywała na jednej wyspie, a na kilku. Będziemy mogli używać statku do podróży pomiędzy nimi. W pierwszej części świat był mniejszy niż Gothic 3 i pracował bardzo dobrze. W dalszym ciągu mamy pomysł i chcemy stworzyć większy świat aniżeli w G3. Chcemy mieć duże tereny jak w Risen oraz naszych poprzednich grach. Będziemy z tego bardzo dumni.

IG : Jakie frakcje spotkamy w Risen 2?

MH : Będą nowe frakcje na pewno. Zostaną znane z pierwszej części oraz dodane zupełnie nowe, lecz nie możemy powiedzieć o nich nic więcej.

IG : W jaki sposób będziemy się uczyć umiejętności? Nadal będą nauczyciele zdolności?

MH : W Risen 2 opracowaliśmy zupełnie nowe reguły dotyczące nauki. Owszem będą nauczyciele oraz trenerzy ale wszystko się zmieni. Gracz będzie miał więcej swobody w nauce oraz będzie mógł stworzyć swoją własną klasę.

IG : Były informacje, że system walki zmieni się diametralnie. W jaki dokładnie sposób?

MH : Jedną z najistotniejszych zmian jest kamera. Mimo, że zawsze była przyklejony do tyłu bohatera, będzie teraz oddzielona i będzie pomocna w walce z kilkoma przeciwnikami. Ponadto zmodyfikowaliśmy system walki. W Risen 1 można wybierać kilka ruchów bronią białą, teraz gracz będzie mógł wyprowadzać różne taktyki np. przy użyciu broni białej i palnej równocześnie. Wraz z lepsza animacją walki oraz przechwytywania ruchu, tworzymy skuteczny oraz imponujący system walki w przeciwieństwie do naszych poprzednich gier.

IG : I jeszcze jedno ostatnie pytania : Co zamierzacie zrobić z serią Gothic gdy JoWood faktycznie zniknie z rynku?

MH : Oczywiście zapoznaliśmy się z informacją o upadłości, ale w tej chwili jesteśmy maksymalnie skoncentrowani na Risen 2.

wordpress theme jazzsurf.com