Romek
Wiadomości

computerbilderhaeltemai

Dziś mamy dla was wersje świeżutko przetłumaczonej zapowiedzi dotyczącej Risen2: Dark Waters poczynionej przez redaktora portalu Computerbild.de. Wrażenia po rozgrywce w demo Risen 2 w wersji beta są niezwykle obiecujące ale tego dowiecie się już czytając przygotowany materiał.


Risen 2 – Dark Waters: nowa siła voodoo

Dynamiczne walki, lepszy wygląd, nowy system magii – zdaniem redaktorów po zetknięciu z Risen 2. Po przejściu pierwszej misji jasnym jest, że: gra ma wielki potencjał!

Jak on wygląda, wielki bohater opłakujący zaginioną towarzyszkę Patty. Siedzi w bazie Inkwizycji na Calderze i pije jedną butelkę rumu po drugiej, patrząc niewidzącym wzrokiem swoim jedynym okiem. Nic dziwnego – od jego wielkich czynów przedstawionych w poprzedniej części „Risen” minęło już kilka lat. Uratował wyspę Farangę przed Tytanem ognia, ale świat i morza nadal są pełne potworów. Niosą śmierć i zniszczenie wszędzie gdzie się pojawią. Lecz nadzieja umiera ostatnia: okrutne morze wyrzuca na brzeg wyspy szczątki statku.

Nigdy nie jest sam

Z odległej przeszłości pojawia się stary przyjaciel: Patty- silna, choć kapryśna i uszczypliwa towarzyszka. Pojawienie się jej wprawia nowy duet w dynamiczną akcję, której celem jest odnalezienie Gregora Salowobrodego, ojca Patty. Stary pirat zna ponoć sekret, jak poruszać się bezpiecznie po morzach i jak pokonać potwory. Młoda panna ze swym pirackim mieczem jest dużym wsparciem w tym zadaniu. W Risen 2 ważnym nowym elementem gry jest fakt, że bohater już nigdy nie musi zmagać się z przeciwnościami losu samotnie. Zawsze ma obok siebie towarzysza, czy to Patty czy też kogoś innego. Ale towarzystwo owo nie ogranicza się tylko do ludzi. Bohater może z czasem nosić na swym ramieniu niewinnie wyglądającą małpkę, która kradnie dla niego fanty, lub gryzie przeciwnika. Jest też papuga, która lecąc gwałtownie na oponenta, rozprasza go dając nam cenny czas na wykonanie swojego ruchu.

Już na pierwszy rzut oka oczywiste jest, że programiści Piranha Bytes, zastosowali wiele nowych rozwiązań w stosunku do gry poprzedniej, czy nawet serii Gothic, jednak pozostają też wierni sobie. Gra wygląda dobrze i jest bardziej kolorowa od swojej poprzedniczki, ale daleko jej do świata marki Candy z „Piratów z Karaibów”.

Wracając do fabuły:
Po spotkaniu się Patty z naszym bohaterem, Sebastiano dowódca Inkwizycji przenosi nas na Takargu- jednej z wielu wysp mórz południowych. Znajdują się tam nie tylko piraci, ale także dzikie zwierzęta, takie jak guźce, ciężkie i agresywne pająki, jaguary itp.. Dobrze, że bohater szybko uczy się walki, odpowiedniej strategii, w zależności od rodzaju wroga, oraz używania broni palnej. W grywalnej wersji beta, pojawiły się walki z różnymi oponentami. Z ich przebiegu wynikało, że nie są one dla początkującego i niemożliwe jest bez większych umiejętności odniesienie sukcesu w starciach.

Niekochany Snob

Patty i bezimienny bohater lądują w portowym mieście Puerto Sacarico. Funkcjonuje tam gubernator Di Fuego. Jest to zblazowany gość, w dodatku nie rozumie wojskowego drylu. Kłopotów przysparzają mu piraci kradną całe stosy worków pełnych cukru. Chcąc się przypodobać Di Fuego, wykonujemy dla niego typowe zadania. Bohater oferuje swoje usługi w charakterze posłańca, przynosząc list od Piratów, w którym Ci domagają się dostaw rumu w zamian za zwrot worków cukru. Otrzymany rum moglibyśmy oddać Inkwizycji, ale nie jesteśmy zainteresowani konfliktem, więc dostarczamy go Piratom. Nasz bohater za otrzymane wynagrodzenie za wykonane zadanie kupuje nowe ubranie, niezbędne w dalszej rozgrywce.

W końcu nasz duet odnajdzie kapitana Stalowobrodego, którego statek cumuje w porcie. Stary pirat jest podekscytowany spotkaniem z dawno niewidzianą córką. W tym czasie bezimienny bohater zaznajamia się z załogą Stalowobrodego w pobliskiej tawernie.

Ekscytujące dialogi

Pierwsze kontakty bezimiennego z innymi postaciami w Puerto Sacarico mają bardzo ważną funkcję. W rozmowie z ludźmi uzyskujemy cenne informacje. Często dialog sprowokowany jest jakąś komiczną sytuacją, będącą pretekstem do jej rozpoczęcia.

Dobrym przykładem jest sytuacja, kiedy bohater potrzebuje koszuli, ale nie ma pieniędzy aby ją kupić, od strażnika więziennego Cartera. Niezbędne fundusze można zdobyć w Koch Osorio, ale aby tam wejść, trzeba mieć koszulą na sobie. Bohater przekonuje więc Patty, aby mu w tym pomogła w bardzo dowcipny (macho) sposób. Pokazany jest tu niekonwencjonalny humor, którego będzie więcej w Risne 2. Dialogi pełnią tu na tyle ważną rolę, że bez odpowiedniego ich prowadzenia, wielu celów nie osiągniemy, nie rozwiniemy bohatera itp..

Szybka podróż

W Risen, dostępna jest funkcja podpowiedzi/samouczka dla początkujących- ci wytrawni gracze, zapewne ją wyłączą. Można otrzymać dzięki temu mnóstwo użytecznych wskazówek, które na początku rozgrywki prowadzą nas dosłownie za rączkę. Mowa tu o sposobie poruszania się, z klawiatury za pomocą strzałek, rozglądanie się, walka- za pomocą myszy. Ponadto, wyjaśniono znaczenie mapy i szybkiego przemieszczania się w lokacjach.

Inne ważne zmiany dotyczą rozwoju postaci i grup politycznych. Istnieją dwie takie grupy: Inkwizycja i Piraci. Rozwój postaci nie podlega ograniczeniom, wiec dostosowujesz go wedle uznania, wszystko zależy od posiadanych pieniędzy i umiejętności.

Magia voodoo – wzbogacona

Aby móc nauczyć się magii rodem z Karaibów, gracz musi podjąć taką decyzję już na początku:
Albo przenika do piratów i uczy się magii voodoo, albo zostaje z Inkwizycją i ma na swoje usługi potężnych magów.

Sztuka voodoo powoduje, że możemy wpływać na ludzi i ich zachowanie, oczyszczając sobie drogę z wrogów i osłabiając ich siłę po przez przeklęcie ich- rzucenie klątwy. Do tego celu konieczne jest posiadanie lalki manifestującej daną postać, wobec której stosujemy magię. Możemy przeniknąć do umysłu niektórych postaci, a wtedy dużo łatwiej nakłonić delikwenta do zrobienia czegoś, w brew jego woli. Magia sprawia też, że dostajemy większe wynagrodzenie za usługę/ zadanie. Jednak jedna lalka nie może służyć do kontrolowania wielu wrogów.

Wibrujące berło

Poza lalkami, istnieją inne magiczne utensylia – berło. W przeciwieństwie do lalek voodoo, berło ma nielimitowane działanie. Jedyne ograniczenie stanowi czas, który musi upłynąć od momentu stosowanie narzędzia na jednym celu, aby móc go ponownie użyć na innym.

Przewidywania: Risne 2 Dark Waters

W porównaniu do Risen, Risen 2 Dark Waters wygląda, na świetną robotę i duży postęp. Walki wydają się być bardziej dynamiczne, ale aby to osiągnąć, potrzeba więcej praktyki. Piracki świat został spójnie przedstawiony. Nie brak tu specyficznego humoru, wzbogacającego fabułę. Gra jest dość złożona, ale nawet przy pierwszym podejściu dość przyjazna dla początkujących.

Oprócz wspaniałego klimatu i autentycznej atmosfery inspirowanej karaibskimi doświadczeniami, jest tu dużo zabawy, a voodoo daje więcej możliwości niż walka dystansowa uzyskana w trakcie szkolenia Inkwizycji. Wszystko wskazuje na to, iż Risen 2 zdobędzie rzeszę nowych fanów, utrzymując jednocześnie tych starszych i wypróbowanych.

Data premiery „Risen 2 – Dark Waters” 27 Kwietnia 2012 na PC, PS3 i Xbox 360