Romek
Seria Gothic

Magowie Wody

Są to wyznawcy Adanosa, duchowi przywódcy koczowników. Współtwórcy magicznej bariery wokół Kolonii. Zajmują się badaniem tajemnych miejsc, nieznanych spraw, losów Pradawnych, początkami świata oraz głoszeniem pokoju i nauczaniem ludu. Mają także swoich wojowników należących do tzw. „Kręgu Wody”. To odpowiednicy dzisiejszych Służb Specjalnych (czyt.: tajniacy). W miejscach publicznych nie wolno im nosić zbroi ani ogłaszać swej przynależności do Kręgu. Znakiem rozpoznawalnym jest pierścień z akwamarynem. Ich miejscem spotkań jest gospoda ”Pod Martwą Harpią”, której właścicielem jest rzecz jasna członek Kręgu.

Na historię Magów składają się dwa sprzeczne fakty:

  • początkowo dochodzi do nas informacja o tym, że przed powstaniem bariery nie było podziału na Kręgi Wody i Ognia. Wynika z tego, że Magowie królestwa zgromadzeni byli w jednej grupie. Po wysłaniu do Khorinis i stworzeniu bariery ich poglądy sie poróżniły i podzielili się na dwa żywioły… Wodę i Ogień. (G1)
  • natomiast na kontynencie słyszymy informację, iż Magowie Wody od początku prowadzili koczowników. (G3)

A więc jak to możliwe? To oczywiście niedociągnięcie fabuły, które zawsze intrygowało i wprowadzało w zdumienie nawet największych znawców świata Gothic.

„(…) Magów Wody, magów wybranych przez samego Adanosa ! ” – w grze słyszymy takie oto słowa. A ci Wybrańcy to:

  1. Saturas – przywódca wszystkich koczowników.”Kiedyś poprowadzi koczowników drogą Wiecznego Wędrowca”. Można go spotkać w Nowym Obozie (G1), Krypcie-Podziemiu (prowadzi nas do niej Lares) (G2) i w ruinach Świątyni Al-Shedim (G3)
  2. Vatras – czcigodny, wysoki rangą Mag Wody. Zawsze gotowy wesprzeć Bezimiennego. Można go spotkać w Khorinis (G2) i jako więźnia w Lago (G3)
  3. Myxir – znawca historii Pradawnych, bardzo mądry Mag Wody. Urzęduje w Nowym Obozie (G1), Krypcie-Podziemiu (G2) i wśród ruin Al-Shedim (G3)
  4. Riordian – kolejny uczony; pierwszy, którego spotykamy na kontynencie rozjaśnia nam kilka spraw. Można go spotkać w Nowym Obozie (G1), Krypcie-Podziemiu (G2) i górach daleko na południe od Bragi (G3)
  5. Cronos – stary znajomy Bezimiennego, ma wiele magicznych przedmiotów. Spotykamy go w Nowym Obozie (G1), Krypcie-Podziemiu (G2) oraz przy jaskini w paśmie górskim biegnącym wzdłuż drogi z Bakareshu do Mora Sul (G3)
  6. Merdarion – także wielki naukowiec, interesuje się tajemnicą teleportacji. Sprawuje pieczę nad świątynią Mora Sul. Przebywa w Nowym Obozie (G1), Krypcie-Podziemiu (G2) i jaskini skalnej niedaleko Mora Sul (G3)
  7. Nefarius – potężny mag, kolejny bliski przyjaciel Bezimiennego. Na kontynencie opowiada nam o wielkim wojowniku Pradawnych – Haran-Ho. Prosi nas o zaprowadzenie do grobowca, po czym może nas nauczyć potężnego czaru Adanosa. Można go spotkać w Nowym Obozie (G1), Krypcie-Podziemiu (G2) a także w oazie na północ od Ishtar (G3)

Podsumowując, Magowie Wody są wielkimi ludźmi, prawdziwymi nosicielami pokoju.

Korekta: Phantom