Fakty o Risen 2: Dark Waters cz. 3

Kolejna porcja nowych faktów o Risen 2. Tym razem w większej ilości dowiecie się o aspektach odnoszących się do kwestii fabularnych i misji, a także samego bohatera oraz dostępnych postaci i frakcji.  Zobaczcie sami.

 

FABUŁA I MISJE

1. Cała fabuła jest już stworzona, tylko niektóre jej aspekty mogą zostać jeszcze dopracowane.

2. Będą funkcjonowały misje typu „znajdź mordercę…” (tak jak w przypadku Risen, gdy w klasztorze musieliśmy rozwiązać podobną zagadkę).

3. Zadania zostały lepiej zrównoważone, tzn. że każdy rozdział będzie obfitował w moc questów (nie powtórzy się sytuacja z jedynki, gdzie – w opinii wielu graczy – w rozdziale drugim, było bardzo mało do zrobienia).

4. Jedna z wysp jest w dalszym w ciągu posiadaniu Inkwizycji.

5. Fabuła jest bardziej kompleksowa i złożona.

6. Początek przygody jest raczej liniowy, a wydarzenia prowadzą gracza za rękę, jednak z czasem świat staje się otwarty, a nasze poczynania mają coraz większy wpływ na rozwój fabuły (a więc mamy tu sytuację odwrotną do tej z Risen).

7. Wiele questów można rozwiązać na kilka różnych sposobów, w zależności od naszych wyborów i naszego podejścia (np. poszukiwanie armaty w mieście Antigua).

8. Niektóre decyzje mają decydujący wpływ na rozwój historii.

9. Wymagane będzie zastosowanie różnych metod, aby otrzymać część zadań pobocznych.

10. Gra zaczyna się w małej wiosce portowej Caldera.

11. Fabuła jest dość mroczna.

12. Świat gry, będzie na początku ograniczony do jednej wyspy, ale w miarę postępów w zgłębianiu fabuły, otworzą się przed nami zróżnicowane, pod względem wyglądu i ukształtowania, tereny.

13. Jednym z pierwszych wyzwań, będzie zdobycie akceptacji ze strony frakcji piratów.

14. Bohater musi awansować w hierarchii piratów, aby stać się ich kapitanem i w konsekwencji zdobyć własny statek.

15. Bohater będzie używał statku jako swego rodzaju bazę (np. w celu wymiany załogi, werbowania nowych członków itp.).

16. Na początku gry, u wybrzeży wyspy na której przebywa bohater, rozbija się statek, a wśród ocalałych jest Patty (znana postać z Risen).

17. Historia skonstruowana jest tak, iż po eksploracji jednej wyspy, nie porzucimy jej na zawsze, zmierzając do następnej. Intryga jest dość zawiła i będzie wymagała od nas, powrotu na niektóre wyspy wielokrotnie.

18. Zadań i questów jest prawie dwa razy więcej, niż w pierwszym Risen.

 

BOHATER

1. Protagonista nie jest typem mięśniaka (jak to miało miejsce w Gothicu 3)

2. Bohater jest tą samą osobą jak w prequelu, ale jest złamanym, pozbawionym złudzeń człowiekiem popadającym w alkoholizm

3. Pod przepaską na oku bohater nosi monokl inkwizytora

4. Bohater pamięta wydarzenia z Risen 1

5. Bohater może rekrutować kompanów w zależności jak dobre relacje ma z frakcjami

  POSTACIE I FRAKCJE

1. Bohater ma więcej przyjaciół

2. Może być więcej opcji dla tych postaci

3. Patty i komendant Carlos są wciąż częścią historii

4. Oczywiście, należy się spodziewać wielu piratów; ale nie typu 'karaibskiego', a raczej 'bandytów pływających po morzu' => bez papug i drewnianych nóg

5. Można będzie ocenić jak silny jest przeciwnik patrząc na jego mimikę (będą mogli nawet uciec jeśli nie czują się pewnie)

6. Kobieta w trailerze odgrywa istotną rolę w historii

7. Do znanych frakcji należą: piraci, inkwizycja i coś na kształt wyznawców voodoo

8. Nie musimy wybierać frakcji jak w poprzednim tytule (pojedynczy wybór) lecz raczej działania bohatera bieżąco wpływają na relacje 9. Kompani których bohater może mieć mają bardzo silnie zarysowane, różne osobowości

10. Tylko jeden kompan może być z bohaterem poza statkiem; wspomaga bohatera swoim zestawem umiejętności, bierze udział w rozmowach i komentuje wydarzenia; bohater może uleczyć kompana ale nie zmieniać jego ekwipunku, uzbrojenia ani jego statystyk

wordpress theme jazzsurf.com