Dark Fenix
Wywiady Gothic Remake

Choć tegoroczny Gamescom zakończył się już ponad miesiąc temu, echa tego wydarzenia wciąż do nas docierają. Niedawno serwis Wccftech opublikował wywiad z twórcami Gothic Remake. Na pytania odpowiadali: Reinhard Pollice – szef studia, Kai Rosenkranz – główny kompozytor, oraz Timur Khodyrev – community manager. Przedstawiciele Alkimia Interactive odpowiedzieli na kilkanaście pytań, które zadał Alessio Palumbo. Zapraszamy do lektury naszego tłumaczenia.

Gothic Remake

wccftech.com: Czy można od początku zwiedzać całą mapę, czy trzeba coś najpierw odblokować?

Kai Rosenkranz: Nic nie jest całkowicie zablokowane, ale można trafić na obszary, do których dostępu blokuje potężny potwór, niemożliwy do pokonania. Możesz także napotkać zamkniętą bramę, ale jeśli użyjesz odpowiedniego czaru i przemienisz się w małego robaka, będziesz mógł przejść przez mały tunel do środka danego miejsca. Nie ma tu żadnych sztucznych blokad, tylko naturalne przeszkody w żywym świecie.

WCC: Możesz ulepszyć swoją broń?

KR: Da się to zrobić w tym sensie, że możesz wykuć własną broń. Jeśli znajdziesz schemat i potrzebne materiały na lepszy oręż, możesz wrócić do kowala i wykuć większą broń, która będzie wyglądać lepiej i zadawać większe obrażenia.

WCC: Można ukończyć większość zadań w dowolnej kolejności?

KR: Tak. Niektóre zadania rozwijają wątek główny, ale istnieją też zadania poboczne, które wpływają na nią. Gracz może sam wybrać, co chce zrobić i co jest dla niego ważne.

WCC: Jaki jest maksymalny poziom postaci w Gothic Remake?

KR: Granicą jest 50 poziom.

WCC: Chciałbym zapytać o długość gry. Wiem, że dodajecie nowe miejsca i tworzycie nowe zadania, jaka będzie długość rozgrywki?

KR: Oryginalna gra z 2001 roku oferowała do 20 godzin rozgrywki. Miała ona jednak w późniejszych rozdziałach bardzo liniową fabułę. Tak więc środek i końcówka gry wyglądały bardziej jak bieganie od punktu do punktu i były znacznie bardziej liniowe niż pierwsze rozdziały. Udało nam się rozwinąć te rozdziały, dodaliśmy kilka opcji, które rozwijają wątek główny i możliwość wykonania zadań pobocznych w późniejszych rozdziałach. Wszystkie te rzeczy wydłużyły czas rozgrywki, myślę do 30 godzin. Chodzi o to, aby zachęcić gracza do ponownej rozgrywki przy innych wyborach, tak aby mógł doświadczyć innych rezultatów i spróbować innych stylów walki.

WCC: Wiem, że gra działa na Unreal Engine 5, zgadza się? Wykorzystujecie technologie Lumen i Nanite?

KR: Tak, obie.

WCC: Będzie możliwość wyśrodkowania kamery na postać bohatera, a nie jak to jest teraz, że Bezimienny znajduje się lekko na lewo od środka?

Timur Khodyrev: Nie byliśmy pewni co do pozycji kamery. Przesunęliśmy ją na bok kilka tygodni przed Gamescomem. Patrząc jednak na opinie, począwszy od zwiastuna, dodamy opcję ustawienia kamery na środku lub z boku bohatera.

image 14

WCC: Czy bohater będzie miał inne przygody w drugim i trzecim rozdziale, jeśli dołączymy do Nowego/Starego Obozu zamiast 'szpiegowania’ Sekty na Bagnie?

Reinhard Pollice: Jest więcej pobocznych zadań i opcji na ich wykonanie, ale główna fabuła pozostaje niezmieniona. Oznacza to, że musisz przyjrzeć się Sekciarzom na Bagnie.

WCC: Będzie więcej misji dedykowanych konkretnej gildii niż w oryginale?

TK: Tak, jak wspominaliśmy w poprzednich pytaniach, chcemy rozwinąć Gothic Remake w różnych kierunkach. Chcemy zapewnić graczowi więcej informacji o świecie, gildiach oraz ich celach i motywacjach.

WCC: Czy dodacie bardziej zróżnicowane reakcje postaci w Gothic Remake zależne od tego, do jakiego obozu dołączymy?

RP: Mamy bardzo złożony system reakcji i planujemy różne komentarze oparte na rozwoju historii, misjach, które wykonujesz, ostatnich wydarzeniach czy roli, jaką odegrał bohater w świecie gry.

WCC: Będzie możliwość wcześniejszego zostania Magiem Wody?

RP: Nie konkretnie Magiem Wody, ale chcemy otworzyć ścieżkę magii wcześniej.

WCC: Będzie możliwość modyfikacji poziomu trudności?

RP: Prawdziwe doświadczenie Gothica ma konkretny poziom trudności, ale dla graczy, który chcą go zmienić, będzie taka opcja. Należy jednak pamiętać, to nie będzie Gothic, jaki był zaprojektowany tylko pewien wariant.

WCC: Ludzie zawsze pytają o Nową Grę Plus. Jest to coś, co rozważacie w Gothic Remake?

KR: Będą pewne opcje trudności, ale nie Nowa Gra Plus.

WCC: Czy NPC mogą używać zwojów?

RP: NPC mogą używać magii.

Projekt bez nazwy 04640

WCC: Jak zareaguje Bractwo na śmierć Y’Beriona? W oryginalnym Gothicu nic się nie zmieniło oprócz Kaloma, który opuścił obóz. Czy jest to coś, co zamierzacie rozwinąć?

TK: Tak, oczywiście. Właściwie po tym momencie w oryginalnej grze nie trzeba wracać do Obozu Sekty, ponieważ nie ma tam żadnej dodatkowej zawartości ani zadań. To jest właśnie to, co planujemy rozszerzyć w Remake’u. Nie możemy jednak nic zdradzić, bądźcie jednak pewni, że jest to zgodnie z naszą filozofią dodawania głębi i rozwijania świata, aby można było poczuć, że jest on żywy.

WCC: Jak zmieni się system umiejętności w Gothic Remake?

TK: Jeśli masz na myśli system rozwoju, będzie on praktycznie taki sam jak w oryginalnej grze. Zyskujesz doświadczenie za wykonywanie zadań i pokonywanie przeciwników. Nauka jest dostępna jedynie u nauczycieli. Więc nie ma „drzewka rozwoju” jak w wielu innych grach RPG. Najpierw musisz znaleźć nauczyciela, który jest specjalistą w tej lub innej dziedzinie. Mamy trzystopniowy system rozwoju, jeśli mówimy o walce bronią jedno- lub dwuręczną oraz analogicznie przy broni dystansowej tak jak to było w Gothicu 1 (nie jak w Gothicu 2).

Jest też kilka nowych zdolności, które możemy zgłębić, przykładowo wspinanie po skałach lub nurkowanie. Później możesz rozwinąć nurkowanie, aby pozostać dłużej pod wodą.

WCC: Czy dodacie Ray Tracing do gry?

TK: Tak, Ray Tracing będzie dostepny w Gothic 1 Remake.

WCC: Czy na konsolach będzie tryb wydajności?

TK: Tak, będzie tryb jakości i wydajności na konsolach.

WCC: Czy planujecie wykorzystać moc konsoli PS5 Pro?

RP: Na pewno będą pewne ulepszenia.

WCC: Czy Remake Gothica będzie wspierał technikę generowania klatek (frame generation) od NVIDI lub AMD na PC?

RP: Na pewno będzie wspierać jakiś rodzaj tej technologi.

WCC: Dziękuję za poświęcony czas.

Oryginalny wywiad w języku angielskim możecie przeczytać na stronie wccftech.com.

Powiązane Wpisy