Wrażenia RPGFrance dotyczące Arcania: Gothic 4 na GamesCom 2010

Administrator francuskiego portalu RPGFrance przygotował krótki opis prezentacji Arcania: Gothic 4 na targach Gamescom 2010, która została przeprowadzona specjalnie dla francuskich wysłanników. Gra wywarła na nim pozytywne wrażenie, dzięki czemu patrzy z nadzieją na losy czwartej odsłony Gothica.

 

Prezentacja zaczyna się w momencie, gdy bohater znajduje się na plaży. Prowadzący skupia się na pokazaniu nam efektów pogodowych w Arcania: Gothic 4, dlatego uruchomiono intensywny deszcz. Ziemia  pod wpływem opadów zaczyna zmieniać wygląd, krople deszczu obryzgują po uderzeniu w kałużę lub podłoże. Dach jednego z nadmorskich domów był dziurawy – na piętrze tego budynku, w miejscu, gdzie brakowało pokrycia dachu, pojawiła się kałuża. To imponujący efekt.


Podobnie sprawa ma się z efektami świetlnymi. Ruch słońca po sklepieniu nieba wygląda pięknie, w szczególności podczas wschodów i zachodów. Promienie ulegają załamaniu na krawędziach przedmiotów. Widać to szczególnie w przypadku drzew – liście korony unikalnie przepuszczają światło, co tworzy fantastyczne cienie pod nimi.

Następnie prezenter skupił się na systemie rozwoju postaci. Drzewo umiejętności bohatera zawiera 8 pozycji. 3 z nich to magia (ognia, lodu i błyskawicy). Każdą z dróg można rozwijać do 16 poziomu. W grze będzie sporo frakcji (około 6 – 9), z których jedna ma swoją siedzibę w zamku Stewark. Arcania: Gothic 4 ma jedno rozpoczęcie i jedno zakończenie, jednak będzie możliwość obrania różnych dróg przejścia gry. Średni czas ukończenia głównego wątku fabularnego ma wynosić 35 godzin.

Moim zdaniem Arcania: Gothic 4 będzie w sposób godny kontynuować serię, dzięki realistycznym efektom, światowi o takich rozmiarach, by każdy chciał zwiedzić jego każdy zakątek, pomimo tego, że niektóre tereny są niedostępne na początku gry. Fani Gothica mogą sapać spokojnie.

  Źródła – rpgfrance.com, arcania-game.ru

wordpress theme jazzsurf.com