Materiał Archiwalny – Dziennik Developera cz.1

 

Dziennik Developera.

Dziennik Developera to zbiór sześciu artykułów, które powstały w trakcie tworzenia kultowego już Gothica. Zostały one napisane przez znanego członka zespołu Piranha Bytes, Kai’a Rosenkranza dla nieistniejącego już portalu rpgdot.com. Warto przypomnieć emocje jakie towarzyszyły twórcom w trakcie rozwoju projektu. Dzięki użytkownikowi forum, a konkretnie Boomowi możecie poznać ich treść.  Zapraszamy do lektury tego materiału, z czasem będą pojawiać się kolejne części dziennika.

Drogi Pamiętniku

Fakt, że postanowiłem złapać za długopis i napisać kilka linijek tekstu to grzech, bo naprawdę to nie mam na to czasu.

Ale być może, drogi pamiętniku, później opisze ci jakie prawdziwe wymagania postawiło przede mną kilka piranii. Praca nad Gothiciem 2. Wciąż trwają efektywne prace. Muszę jednak przyznać, że musimy pokonać długi dystans w bardzo krótkim czasie. Śpiwory wetknięte pod stoliki to normalna sprawa, chcemy wykorzystać każdą cenną minutę w naszym pobycie w biurze.

Podczas mojej krótkiej obserwacji, zdałem sobie sprawę jak wszyscy są zajęci ukończeniem gry i dopracowaniem poszczególnych elementów. Mike sprawdzał wartości i cyfry, tak by gra była zbalansowana. Mattias dodawał drugi rozdział i był też odpowiedzialny za udzielanie wywiadów. Carsten poprawiał silnik gry i nie ustanie w środkach, dopóki gra nie będzie poprawnie zoptymalizowana. Bjorn jest odpowiedzialny za równomierną ilość potworów a także umieszczanie różnych obiektów. Andre odtwarza animacje, tak by wyglądały jak najlepiej. Mariusa widziałem, jak tworzy na ekranie drewnianą konstrukcję, która zapewne miała zostać domkiem, podczas gdy Sascha udaje, że modeluje dziurę w Starym Obozie :-). Horsta nie ma w tej chwili i nie mam pojęcia gdzie jest. Ale powinien skończyć teraz nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Jeśli chodzi o mnie, coś zrobiłem z muzyką i muszę to teraz naprawić. Z jakiegoś powodu, muzyka w trakcie gry zajmuje ponad 120 MB pamięci, co jest oczywiście sprawą złą. Po kilku godzinach tropieniu błędów i aranżacji na nowo całej orkiestry, udało mi się osiągnąć mniej niż 30 MB. Opcje oczywiście się zmniejszyły ( wyobraź sobie, że masz zapis przeznaczony dla 80 osób, ale ostatecznie załaduje tylko 20 ), ale mimo to rezultat mnie satysfakcjonuje.

Brałem nawet udział przy tworzeniu kilku zaklęć. Tutaj chodzi głównie o nadanie mocy efektom, ponieważ właściwy ognisty efekt musi mieć dużo iskier i wyglądać pompatycznie. Ale ciężko znaleźć właściwą miarę między efektami i wydajnością. Efekt z wielu kątów może wyglądać świetnie, ale gra jednocześnie spowalnia jeśli znajduje się więcej NPCów. Dlatego też cały czas szukamy efektów, które nie obciążą mocno gry, a dalej będą wyglądać ładnie.

Na razie to tyle. Dziękuję Ci, drogi pamiętniku, że tak cierpliwie słuchałeś.

 

wordpress theme jazzsurf.com