Gothic Remake rok po zapowiedzi

Gothic Remake rok temu dostał “zielone światło”, przez ten czas twórcy musieli stworzyć nowe studio i przeanalizować opinie jakie zebrali na podstawie Gothic Playable Teaser. Spójrzmy jak ten czas wpłynął na wygląd Gothic Remake.

Wraz z dodaniem nowej karty gry na Steamie pod nazwą Gothic 1 Remake, otrzymaliśmy kilka screenów prezentujących aktualny stan produkcji. Są to lokacje występujące w Gothic Playable Teaser.

Pierwsze co rzuca się w oczy to zmieniona tonacja kolorów. Wszystko jest przytłumione i bardziej szare. Nawiązuje to do oryginalnej gry z 2001 roku. Zrezygnowano z efektów postprocesowych. Dzięki czemu zniwelowano irytujący efekt rozmycia i przejaskrawienia kolorów. Można również odnieść wrażenie występowania ostrzejszych tekstur na skałach. Niestety nie widać żadnych zmian w konstrukcji świata.

Drugie porównanie prezentuje ścierwojada. Po lewej stwór z Gothic Playable Teaser z prawej art prezentujący nowy wygląd potwora.

Zmiana jest znaczna. Dodano zewnętrzną czaszkę, która zdecydowanie ułatwi dziobanie w ziemi i pomoże w walce z przeciwnikami. Usunięto przednie kończyny, które nie pasowały do pierwowzoru. Skostnienia na grzbiecie i szyi dodają więcej walorów obronnych. Pozbyto się również kolców na końcu ogona. Ścierwojad ma teraz bardziej naturalne przebarwienia na ciele.

Aktualne zmiany nie są imponujące lecz pokazują, że twórcy chcą bardziej upodobnić się do oryginalnej pierwszej części Gothica z 2001.

Jeśli panujecie zagrać ponownie z Gothic Playable Teaser zachęcamy do wyłączenia efektów postprocesowych. Taka zmiana zredukuje przejaskrawienie kolorów i pozwoli w większym stopniu cieszyć się grą.

Gothic 1 Remake na Steam
Gothic Playable Teaser na Steam
Gothic UP na Facebooku

wordpress theme jazzsurf.com