Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody – część trzecia

Rozgrywka i interfejs – to tematy przewodnie trzeciego dnia z cyklem “Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody”. Dziś dowiecie się nieco więcej o walce, systemie rozwoju postaci i wszelakich “okienkach” (ekwipunek itp.) występujących w grze.

Oprócz tego w rozwinięciu znajdziecie miłą muzyczkę towarzysząca nam podczas poruszania się po menu Risen 2: Mroczne Wody.

ROZGRYWKA

  1. Piranie chcą nas zaskoczyć nowościami w rzemiośle np. budowanie przedmiotów z surowców.
  2. Pojawią się mini gry pozwalające na zdobycie pieniędzy
  3. System rozwoju postaci jest prostszy niż w Risen 1. Występuje 5 głównych gałęzi rozwoju, w których zawiera się około 75 aktywnych i pasywnych umiejętności:
  • walka wręcz (umiejętności walki ostrzami, mieczami i szablami)
  • broń palna (umiejętności strzelania z pistoletów, muszkietów i strzelb)
  • spryt (perswazja, nieczyste zagrywki,  podkładanie bomby itd.)
  • wytrzymałość (zastraszenie, odporność na ostrza i pociski, odwaga)
  • magia (najprawdopodobniej voodoo)
  1. Nauczyciele są wciąż niezbędnym elementem zdobywania kolejnych umiejętności. Na każdej z wysp znajdą się nauczyciele każdej z 5 gałęzi rozwoju, jednak mentorzy unikatowej umiejętności występują rzadko w świecie Risen 2.
  2. AI (sztuczna inteligencja) oponentów w walce uległo poprawie.
  3. System walki uległ zmianie. Jest nieco trudniejszy i dynamiczniejszy niż w Risen 1.
  4. „Nieczyste zagrywki” to nie do końca fair zagrania, takie jak rzucanie piaskiem w oczy czy wykorzystywanie oswojonej papugi… (bez skojarzeń ;p)
  5. Codzienne czynności NPC’ów uległy usprawnieniu.
  6. Bohater wciąż czyta znalezione księgi na głos. Dzięki nim może uzyskać wskazówki dotyczące miejsca położenia legendarnych przedmiotów poprawiających statystyki bohatera.
  7. Podsłuchiwanie może dostarczyć przydatnych informacji. Dzięki niemu może dowiedzieć się na przykład kiedy straż opuszcza wartę.
  8. Magia w całości została poświęcona voodoo, które wykorzystuje atrybuty „czarnej magii” takie jak lalki, różdżki i wzywanie duchów. Nie pojawi się zatem np. kula ognia. Magia została zepchnięta do roli dodatku, takie jak „Nieczyste zagrania”.
  9. Cykl dnia i nocy wpłynie na rozgrywkę.
  10. Podczas dialogów pojawiają się często różne odpowiedzi do wyboru. Czasami odwołują się one bezpośrednio do umiejętności bohatera, czasami ich znaczenie jest krótkoterminowe, a innym razem długoterminowe.
  11. Nie będzie wielkich bitew na morzu – to gra RPG a nie symulator żeglugi morskiej.
  12. Bohater formalnie nie dołączy do żadnej z frakcji, co nie wyklucza wykonywania dla nich zadań. Za to zachowanie i decyzje jakie podejmie wpłyną na dalszy bieg wydarzeń. Jest niemożliwe także zdobycie wszystkich umiejętności.
  13. Znikną punkty nauki dodawane bohaterowi przy osiąganiu kolejnych poziomów. Zostaną zastąpione przez punkty Chwały, które można wykorzystać na zdobycie umiejętności u nauczycieli.
  14. Małpa może zostać użyta do podkradania się (?).
  15. Jeśli na początku gry będziesz współpracował z Inkwizycję, zyskasz dostęp do broni palnej. Jeśli poprzesz tubylców, zgłębisz tajniki voodoo.

 

INTERFEJS

  1. Interfejs został przebudowany.
  2. Nasz plecak jest nadal „bez dna”.
  3. Bardzo prawdopodobne jest, że zarządzanie naszymi zapasami będzie odbywało się tylko i wyłącznie przy pomocy klawiatury (nie jest ot jednak jeszcze do końca pewne).
  4. Podczas biegu kamera zachowuje się normalnie, a używając myszy kierujesz bohaterem. Jednak gdy bohater stoi w miejscu, mysz służy do obracania kamery wokół niego (podobnie jak w Wiedźminie).
  5. W Risen 2 występuje szereg udogodnień (jak zaznaczanie zadań na mapie), jednak większość z nich można wyłączyć.
  6. Możliwe jest segregowanie ekwipunku ze względu na kategorie oraz porównywanie ze sobą przedmiotów.
  7. Risen 2: Mroczne Wody jest tworzone na PC, a następnie przenoszone na konsole (zatem wersja PC nie jest wersją Xbox z lepszymi teksturami).
  8. Interfejs gry jest przyjemny zarówno dla graczy PC jak i dla konsolowców. Ci drudzy nie powinni mieć problemów ze współpracą Risen 2 i joypada, a ci pierwsi poradzą sobie z eksploracją świata gry za pomocą myszki i klawiatury.
  9. W wersję na PC będzie można grać z controllerem Xbox (podobnie jak w Risen 1).
  10. Okna dialogowe są obsługiwane także za pomocą klawiatury („W”, „S”, „Esc”).
  11. Podczas używania broni palnej, prawy przycisk myszy służy do celowania, a lewy do strzelania. Broń palna może być także używania podczas walki za pomocą ostrza.

{youtube}U0VFDI2p4qI{/youtube}

Muzyka w menu głównym

wordpress theme jazzsurf.com