Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody – część czwarta

Dzisiaj już ostatni dzień minicyklu “Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody”. W rozwinięciu newsa przyjrzymy się bliżej naszemu ekwipunkowi. Dowiemy się także, jak wygląda świat Risen 2, zarówno pod względem fizycznym jak i biologicznym.

 

ŚWIAT, FLORA I FAUNA

  1. Świat jest w 100% stworzony ręcznie.
  2. Świat gry jest większy od tego przedstawionego w Risen 1. Rozmiarami przypomina ten z Gothic 3, ale większa cześć obszaru to morza.
  3. Risen 2 to wciąż świat fantasy z pirackim motywem przewodnim.
  4. W grze nie spotkamy dzieci.
  5. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że któreś z miast będzie posiadało burdel.
  6. Natkniemy się na toalety (latryny).
  7. Świat Risen 2 składa się z kilku wysp (5 – 6?). Żadna z nich nie będzie mniejsza niż 1/3 Farangi (Risen 1), a niektóre mogą dorównywać jej rozmiarami.
  8. Podróż pomiędzy wyspami odbywa się za pomocą statku, którym jednak nie będzie nam dane sterować.
  9. Na wyspach występują punkty szybkiego przemieszczania się (coś na styl teleportów), którymi są łódki z wiosłami. Jednak aby skorzystać z pkt. A, który prowadzi do pkt. B, trzeba wcześniej odkryć oba te punkty samodzielnie.
  10. Potwory są zarówno realnymi zwierzętami, jak i monstrami wymyślonymi przez PB.
  11. Niektóre z nich są straszne, inne niezwykłe.
  12. Pojawi się nowy, mały potworek.
  13. Ponownie spotkamy gnomy, z czego jeden z nich (Jaffar) może zostać zrekrutowano do załogi bohatera.
  14. Morze pełne jest morskich stworzeń atakujących statki.
  15. Wszystkie zwierzęta z „otoczenia” mogą być zabite.
  16. W Risen 2 pojawi się wielkie miasto, które będzie dostępne dopiero pod koniec gry.
  17. Ponownie spotkamy „żywe” szkielety.

 

EKWIPUNEK

  1. Ubrania ochronne są podzielone na trzy kategorie (lekkie, średnie i ciężkie), które są bezpośrednio związane z efektywnością ochrony.
  2. Pojawią się nowe rodzaje broni dalekiego zasięgu (m. in. broń palna) jak i borni do walki na krótkie dystanse. Jednakowoż zabraknie łuków i kusz.
  3. W Risen 2 będziemy mogli zdobyć większą ilość unikatowych broni (jak Uriziel w Gothic 1).
  4. W grze pojawi się broń palna: muszkiety, pistolety itd. Wprowadza one większy asortyment możliwości niż łuki/kusze (np. ilość strzałów). Mogą być ulepszane poprzez specjalną amunicję, a najlepsze sztuki broni są zarezerwowane dla tych, którzy mają świetne stosunki z Inkwizycją.
  5. Ubrania ochronne składają się z poszczególnych części – buty, rękawice, nakrycia głowy, odzież górna i dolna.
  6. Bohater nosi broń pojedynczo, u swego boku.
  7. Znikną statystyki ataku i ochrony. Zostaną zastąpione przez specjalne umiejętności i wyposażenie.
  8. W grze nie pojawi się ciężka zbroja płytowa, którą mógłby założyć bohater.
  9. Niektórzy z przeciwników nie posiadają broni palnej (są wyposażeni np. tylko we włócznie).

 

MUZYKA

  1. Twórcą muzyki i efektów dźwiękowych jest Bastian Seelbach.
  2. Muzyka jest gotowa.
  3. Do soundtracku Risen 2 wykorzystano kilka nowych instrumentów, które nie były używane przy produkcji Risen 1 i Gothic’ów.

wordpress theme jazzsurf.com