Co wiemy o Risen 2: Dark Waters – część pierwsza

Na oficjalnym forum Deep Silver pojawił się spis faktów dotyczących Risen 2: Mroczne Wody. Jest on dosyć obszerny, dlatego podzieliliśmy go na kilka części, które codziennie będą umieszczane na naszym serwisie. Informacje zawarte w tym artykule są aktualne na dzień 25 lutego bieżącego roku.

Dzisiaj wzięliśmy na tapetę ogólne informację dotyczące gry. Oprócz tego odświeżymy sobie kilka faktów dotyczących oprawy wizualnej Risen 2: Mroczne Wody.

O GRZE

  1. Gra została zapowiedziana na GamesCom w sierpniu 2010 r.
  2. Nie będzie Mod Kit’a.
  3. Nastąpi wiele zmian; niektóre z nich będą znaczące. Obejmą każdy obszar gry.
  4. Pojawi się nowe video z logo Piranha Bytes (pamiętacie krowę ?).
  5. PB nabyło nowe oprogramowanie do zarządzania projektami w celu zoptymalizowania prac nad Risen 2.
  6. Zakończono etap tworzenia treści (obiekty, tekstury, animacje, nagrania dźwięków). Zaczęto prace nad udoskonaleniami i optymalizacją.
  7. Prace nad grą trwają od 2009 roku.
  8. Gra jest w fazie beta.
  9. Risen 2 będzie dostępne na PC, Xbox i PS3 (nie koniecznie w tym samym czasie). Za przeniesienie gry na konsole odpowiedzialny jest WizardBox, przy czym przygotowania do całego procesu poczęli eksperci PB. Przeniesie gry na konsole odbywa się w sposób profesjonalny, co nie do końca miało miejsce w przypadku Risen 1.
  10. Piranha Bytes wyklucza multiplayer mod.
  11. Premiera gry zapowiedziana jest na 24 kwietnia 2012 w Ameryce i 27 kwietnia 2012 w Europie.
  12. Zabawa z grą zajmie nam około 50% czasu więcej niż w przypadku Risen 1 (średnio 60 godzin w porównaniu z 40).
  13. Minimalne wymagania sprzętowe: XP, dual core CPU 2 GHz, 2 Go RAM, 512 Mo Radeon 3870/GeForce 8800 GTX; Zalecane wymagania sprzętowe: XP/Vista/7, dual core CPU 3 GHz, 4 Go RAM, 1024 Mo Radeon 4890/GeForce 260 GTX
  14. Budżet przeznaczony na Risen 2 nie jest znany, jednak wiemy, że będzie to najdroższa gra w historii Piranha Bytes.
  15. Polska wersja językowa zawierać będzie polskie napisy jak i polski dubbing (przyp. Red gothic.org.pl)
  16. Silnik graficzny wykorzystuje wielordzeniowe procesory (nie jest pewne, czy tyczy się to procesorów z większa liczbą niż 4 rdzenie).
  17. Za zabezpieczenia antypirackie odpowiada platforma STEAM. Przed rozpoczęciem gry konieczne będzie stworzenie konta/zalogowanie się na STEAM.
  18. Gracz powinien mieć minimum 16 lat wg PEGI lub 12 wg niemieckiego USK.

 

OPRAWA WIZUALNA

  1. W porównaniu z Risen 1, sequel zrobi wielki przeskok w grafice i animacji.
  2. Szczególną troską objęto projekt poprawy wyglądu kobiecego NPC.
  3. Do tworzenia animacji wykorzystano technologię Motion Capture, a za sam proces odpowiedzialna jest firma-podwykonawca.
  4. Tekstury są ostrzejsze i bardziej wyraziste.
  5. Śmierć zwierząt i wrogów jest bardziej realistyczna np. nie będzie już odlatujących wilków po ich uśmierceniu, co miało miejsce w przypadku Risen 1.
  6. Wszystkie animacje postaci, potworów itd. są całkowicie przebudowane i rozbudowane (np. charakterystyczny dla danej frakcji sposób poruszania się).
  7. Rendering wody ulegnie poprawie.
  8. Zostanie dodany rendering mgły.
  9. Animacje gestykulacji są ulepszone, a podstawowa mimika emocjonalna pojawi się na twarzach PC.
  10. Efekt światła słonecznego pozostaje utrzymany.
  11. Po skoku bohatera pojawia się mała animacja imitująca jego lądowanie (bardziej realistyczna niż w Risen 1). Same skoki będą wolniejsze od biegania (odwrotnie niż w Risen 1).
  12. Pojawia się większa różnorodność jeśli chodzi o twarze NPC, a poszczególne człony ciała stanowią oddzielną teksturę.
  13. W ustawieniach graficznych istniej możliwość włączenia/wyłączenia synchronizacji pionowej.
  14. W grze pojawią się HDR (High Dynamic Range) jednak bez nadmiaru jasności.
  15. W ustawieniach graficznych istnieje opcja „Ultra High”, która ustawia wszystkie suwaki na maksimum.
  16. Pojawienie się animacji podczas picia mikstur (o ile takowa istnieje) wciąż jest dyskutowane.
  17. Gra wykorzystuje technikę „mapowania wypukłości”. Na niebie pojawią się realistyczne chmury wyświetlane w czasie rzeczywistym.
  18. Animacje są gładsze i bardziej szczegółowe.
  19. Przenoszenie się między wyspami będzie wymagało ich wczytania, jednak na samej wyspie w użyciu będzie strumieniowanie.
  20. Silnik SpeedTree został użyty do polepszenia renderingu liści.
  21. Risen 2 wykorzystuje anti-aliasing (AA) w przypadku tubylców.

wordpress theme jazzsurf.com