Romek
ArcaniA: Gothic 4 Wiadomości

Spellbound przy produkcji Arcania: A Gothic Tale wykorzystuje silnik Trinigy Vision Engine, który jako jeden z pierwszych jest w stanie wykorzystywać DirectX 11. Niemcy jednak oparli grę o biblioteki sprawdzonego DirectX 9.

Dlaczego Spellbound wybrało Trinigy Vision Engine? Andreas Speer, jeden z członków niemieckiego studia, wypowiada się o silniku Trinigy w samych superlatywach:

Trinigy Vision Engine zapewnia wysoką jakość obrazu na wszystkich platformach. Jest elastyczny pod względem wszelkich modyfikacji, jakie wykonujemy na własne potrzeby. To nie pierwsza nasza gra, w której wykorzystujemy silniki Trinigy. Tak więc mamy już z nimi spore doświadczenia, które oczywiście wykorzystujemy przy obecnych pracach. Sama firma Trinigy pomaga nam w procesie ulepszania silnika tak, by stworzyć dokładnie taką grę, jaką planujemy.

Wchodząc w szczegóły, nie modyfikowaliśmy bezpośrednio samego silnika graficznego. Natomiast dodaliśmy do niego sporo własnych systemów zarządzania rozbudowanym garniturem wizualnym gry. Na przykład stworzyliśmy własną technologię tworzenia twarzy, modelowania drzew i wiele innych tego typu.

Trinigy Vision Engine 7 (wersja wykorzystywana w Arcania: A Gothic Tale) ma być rozszerzona do współpracy z DirectX 11 na nowym systemie operacyjny Windows 7. Niestety, Spellbound nie zamierza integrować kolejnej części Gothica z najnowszym dziełem DirectX.

– Jest wiele powodów, przez które Arcania: A Gothic Tale nie będzie oparta o biblioteki DirectX 11 – informuje Andreas Speer – Pierwszym z nich, a zarazem najważniejszym, jest to, że nasza gra pojawi się na rynku już w najbliższym czasie, a liczba graczy posiadających karty graficzne obsługujące DirectX 11 jest niewielka.  Takie posunięcie uniemożliwiłoby wielu fanom zabawę z Arcanią.

Po drugie, nasze prace nad Arcania: A Gothic Tale opartej na DirectX 9 są już na zaawansowanym poziomie. Trochę już za późno na zmiany. DirectX 11 to przyszłość nowych gier, jednak na razie wolimy pozostać przy sprawdzonej wersji 9.

Poniższe video ukazuje, jak wstępnie wyglądałaby Arcania: A Gothic Tale współpracując z DirectX 11.