Romek
Wiadomości

Dla niektórych graczy pewne wątpliwości budzi fakt, czy wydanie Risen 2: Dark Waters na platformy Xbox360 oraz PS3 nie wpłynie ujemnie na rozgrywkę w wersji PC. Chcąc rozwiać te wątpliwości redaktorzy z portalu Incgamers.com postanowili zapytać wydawcę gry Deep Silver o wpływ wersji konsolowej na rozgrywkę dla graczy platformy PC.

Każdy, kto grał w Risen na Xbox 360 dokładnie wie, jak źle było, Tekstury pop-in były śmieszne, a frame-rate spadał do poziomu nie pozwalającego na normalną rozgrywkę. Głównym problemem było to, że gra została wykonana dla PC, bez ustępstw do edycji konsolowej.Oznaczało to ogromne zapotrzebowanie na pamięć, gdzie zaprojektowana gra nie została dopasowana do możliwości sprzętowych konsoli. Inny punkt widzenia został obrany w przypadku Risen 2: Dark Waters, które pozwoli normalnie funkcjonować na wszystkich platformach. Świat jest podzielony na mniejsze części, które mogą być ładowane do pamięci konsoli w mniejszych partiach. Potencjalnym problemem jest to, że rozpad świata to pewien kompromis, który dla wielu graczy PC jest rozwiązaniem uciążliwym, gdyż cenią sobie oryginalny, szeroko otwarty krajobraz bez żadnych czasów wczytywania. Kiedy zapytaliśmy wydawcę Deep Silver, czy wersja konsolowa Risen 2 będzie mieć negatywny wpływ na wersję PC odpowiedział ostro”nie”.

Chodzi o to, w jaki sposób podejść do problemu„, powiedział Brand Manager Pete Brolly.”Problemem Risen 1 było to, że wyspa była ogromna i zasadniczo miał jedną wielką mapę tekstury umieszczoną na nim – nie został dokładnie zaprojektowany z myślą o optymalizacji pod konsole. Naprawiliśmy to poprzez pocięcie wyspy na mniejsze kawałki, ale pozwalając swobodnie podróżować między nimi. Jedynym kompromisem jest to, że ekran ładowania pojawia sięmiędzy wyspami, ale nic innego w wersji PC nie zostało zmienione by pasowało„.