Gothic 4 Wywiad z Joachen Hamma

W dniu dzisiejszym mamy dla Was tłumaczenie wywiadu z  Joachen Hamma, który zdradza w nim kilka szczegółów odnośnie Gothic 4.

 

1. Cześć Jochen. Czy mógłbyś się nam przedstawić? Czym konkretnie zajmujesz się w Spellbound?

Nazywam się Jochen Hamma, Jestem producentem Gothic 4 – Genesis z ramienia Spellbound. Moja kariera w przemyśle gier komputerowych zaczęła się 18 lat temu, po 5 latach w przemyśle samochodowym, dostawcy producenta. Od 1989 głównie pracuję na grami RPG. Zaczynałem w dziale jakości, pracując nad fabułą, wyglądem, po części programowaniem oraz zarządzaniem i produkcją finalnego produktu. Dziś najbardziej interesujące są dla mnie sama gra i projekt interfejsu.- w obrębie projektu, najczęściej jestem zatrudniany do nadzorowania produkcji i zarządzania. Moja pierwsza styczności z grami RPG i zainteresowanie światem fantasy pojawiło się, gdy w 1984 zacząłem grać w gry typu Pen & Paper a także czytać książki J.R.R. Tolkiena..

2. Powiedź nam coś o początkach Spellbound i waszych poprzednich projektach…

Spellbound został założony 1994 przez Armina Gesserta– kilka miesięcy później, Jean-Marc Haessig dołączył do firmy. Obydwoje są nadal u nas i działają – jako dyrektor generalny oraz dyrektor kreatywny 1995 firma zaczęła współpracę z innym deweloperem (attic Entertainment Software) – pracując nad grą RPG Realms of Arkania – Shadows over Riva. Przy tej produkcji byłem producentem z ramienia attic Entertainment Software, wtedy pierwszy raz poznałem Armina Gesserta. Po Shadows over Riva, Spellbound zaangażował się w produkcję około 20 gier różnego typu (RPG, Akcja, Strategie, Taktyczne oraz Symulacje). Najbardziej znane to Airline Tycon, Robin Hood czy seria Desperados ,czy gra Helldorado

3. Chcemy wam pogratulować tego, że zostaliście Deweloperem Gothic 4. Jak uważasz, czemu Joowod wybrał właśnie was???

Jowood szukał zespołu z Europy, najlepiej Niemiec. Myślę, że szukali zespołu, który ma doświadczenie w produkcji gier RPG, i dowiódł tego także na innych platformach niż PC. Moim zdaniem te wyniki w połączeniu z doświadczonym, międzynarodowym rozwiniętym zespołem, pomogą zakończyć transakcję obojga partnerów. Jeśli chcecie znać konkretne powody wyboru Spellbound jako dewelopera Gothic 4 musicie spytać Jowood

4. Czy grałeś w Trylogię Gothic? Która część jest twoją ulubioną i gdzie znajdujesz największą inspirację do produkcji G4

Dla jasności, bardzo lubię serię Gothic. Grałem we wszystkie trzy części, także wielu członków zespołu. Muzyka i estetyka G3 są bezsprzecznie najlepsze z serii jak do tej pory. Od strony Fabuły i dialogów osobiście preferuje Gothic2. Jeśli chodzi o system walki i interfejs – trzy części miały różne wady i zalety. Zamierzamy dokonać zmian w obrębie systemu walki a także w obszarze interfejsu. Co do grafiki, akustyki i elementów fabuły, prequel może być rozważony jako bardzo dobry plan ale musi być ulepszany tak by w chwili wydania był to tytuł konkurencyjny Uważam, że rynek zmieni się w dużym stopniu na przestrzeni przyszłych lat.

5. Nie czujecie się źle z powodu tego, że pracujecie nad tytułem, który nie był początkowo wasz??? Jakie doświadczenie w produkcji gier RPG aktualnie posiadacie????

Jesteśmy szczęśliwi, że możemy pracować na bazie najbardziej popularnego Niemieckiego uniwersum, rpg. Jeśli pracujesz na basie pracy innego zespołu- musisz wiedzieć o wysiłku, zaangażowaniu i poświęceniu włożonemu w stworzenie tego świata. Uniwersum Gothica będzie traktowane z dużym szacunkiem przez ekipę Spellbound. Planujemy przedsięwziąć takie, kroki by zachować historię, umiejscowienie oraz wszystkie inne ważne aspekty w zgodności z Uniwersum Gothica na tyle na ile będzie to możliwe.
Jeśli chodzi o doświadczenie: Ludzie z zespołu Spellbound byli zaangażowani w produkcję wielu gier rpg(15 tytułów z tego, co wiem) Zapewne słyszeliście o serii the Realms of Arkania. Sam byłem w nią zaangażowany. Sprzedała się w kilku milionach kopii i zdobyła rozmaite nagrody. Więc jeśli spojrzy się zarazem na liczbę gier, w których mieliśmy udział oraz ilością pozytywnych odzew od krytyków- drużyna wnosi pewną ilości uznania do całej grupy.

6. Minęło kilka tygodni od ogłoszenia informacji na tematG4: Genesis. Czy myśleliście już o fabule??? Chcecie kontynuować w fabule stare pomysły, myślę tu o idei nieznanych ziem, czym macie zamiar stworzyć zupełnie nową linię fabularną???

Obecnie tworzymy linię fabularną, jednakże chcemy zostać bardzo blisko historii gier z serii Gothic. Co do geograficznego umieszczenia, nasz projekt jest gotowy. Dążymy do reagowania na główne prośby społeczności- pytając o podziemia, większe miasta, czy utrzymania typowego dla gothica stylu dużych otwartych przestrzeni.

7.Co możecie powiedzieć o oprawie audio-wizualnej gry??? Jakiego silnika planujecie użyć???

Jeszcze nie podjęliśmy żadnych ogłoszeń czy decyzji, jednak wiadomo już, że stworzymy własny autorski silnik. – i raczej użyjemy sprawdzonych technologii. (Unreal, Gamebryo, Trinigy) Jestem pewien, ze ostateczna decyzja pojawi się w przyszłym miesiącu

8.Co jest dla was bardziej ważne: Ogromny wolny świat i grafika następnej generacji czy dobra historia i klimat??? Gdzie widzicie słabe punkty Gothica i co chcecie zmienić??

Dla nas gameplay jest najważniejszą rzeczą.. Zarówno historia jak i klimat wspomagają chęci gracza i w dużym stopniu go motywują, są, więc niewiarygodnie ważne i przyczyniają się do sukcesu Gothica. Jednakże uważam, że bez dobrego wyglądu i testów- Ogólny sukces nie będzie możliwy do osiągnięcia. W odniesieniu do słabych punktów- prawdopodobnie każdy gracz ma swoją własną opinię na ten temat. Osobiście zgadzam się zarówno prasą jak i ze społecznością graczy. Gothic 3 głownie cierpiał na techniczne problemy. To musi zostać wzięte pod uwagę i dokonają się zmiany w odniesieniu do systemu walki i interfejsu

9. Czy jesteście jesteście kontakcie z zespołem Piranha Bytes??? Czy mają oni chęci do współpracy z wami lub dawania wam jakichś przydatnych wskazówek????

Tak-oczywiście, że jesteśmy. Na płaszczyźnie deweloperskiej mamy dobry kontakt z niektórymi ludźmi z ich zespołu od lat. Będąc na takim poziomie dobrych personalnych kontaktów, możesz bezpiecznie przyjąć, że rozmawiamy ze sobą

10.Seria Gothic jest także dobrze znana z wspaniałej muzyki nagrywanej przez orkiestrę. Czy macie też swojego Kaia Rosenkranza ( Kompozytor PB)

Kai Rosenkranz jest unikalny – jest wspaniałym kompozytorem, starannie rozwijał styl muzyki, jaki pojawiał się w trzech odsłonach gry. Będzie trudnym zadaniem dla nas znaleźć artystę podobnych zdolnościach. Jakiego muzyka byśmy nie wybrali, chcemy by podążał za oryginalnym muzycznym stylem i ostrożnie rozwijał go dalej. Więcej szczegółów podam wam tak szybko jak zostanie podjęta decyzja, co do kompozytora i stylu, i pierwsze wyniki tych decyzji będą dostępne.

11. W Action RPG bardzo ważny jest system walki. Jakie usprawnienia/zmiany szykujecie dla graczy???. Czy będzie możliwe sterowanie jak w G1, przy pomocy klawiatury???

System walki będzie rejonem, w którym dokona się największa zmiana w porównaniu do G3. Mogę jedynie skomentować sterowanie w systemie walki – jest całkowicie skorygowana
Generalnie chcemy zachować daleko dystansowe bronie. Celowanie może być konieczne, dlatego na ten moment nie jestem pewien czy sterowanie będzie się odbywało wyłącznie za pomocą klawiatury

12.Moją ulubioną postacią jest mag. Co możesz powiedzieć na temat magii????

Jak wiesz systemy rozwoju magii zmieniały się od G1 przez G2 do G3. Ustawienia G4:Genesis pozwalają na wprowadzenie nowych elementów magii pozostawiając najbardziej interesujące części starego systemu w takiej samej formie.

13. Czy możesz nam zdradzić informacje o jakichś nowościach, które pojawią się w grze?

Wspomniałem już o większych miastach i nowym systemie walki. Jeśli chodzi o zdolności bohatera możecie oczekiwać nowych czarów i zmiany w systemie umiejętności.

14. Czy spotkamy naszych starych bohaterów Xardasa, Gorna czy Milena i innych w G4???

Będzie możliwa interakcja z wieloma Npctami dobrze znanymi z poprzednich części.

15.A co z możliwością jazdy na zwierzętach????

Jak widzicie to w innych grach Spellbounda mamy już gry z taką możliwością. Technicznie wszystkie problemy zostały rozwiązane. Z punktu widzenia samej rozgrywki głównym pytaniem pozostaje projekt świata i samej walki. Odpowiedni projekt dla bohatera poruszającego się na zwierzęciu musi być odpowiednio większy niż gra przeznaczona dla biegającego/chodzącego bohatera. Ponadto, jeśli chcemy wprowadzić dobry system walki zarówno dla jazdy jak i latania oraz normalnych walk Musimy zaplanować wielomiesięczny rozwój dla tej cechy. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, co zrobić tutaj.

16Kiedy pokażecie nam jakieś materiały video z prac nad grą? Zaczęliście już prace????

Prace nad Gothic 4 zaczęliśmy od sierpnia 2007. Prace są już w trakcie, jednak nie sądzę by jakiś materiał z prac pojawił się w najbliższych tygodniach.

17. Kiedy planujecie ruszyć z oficjalną stroną G4???

Do Jowood powinniście skierować to pytanie. Jednak chyba mogę wam powiedzieć, że w niedalekiej przyszłości.. Planujemy zarezerwować więcej czasu na komunikacje z członkami naszego temu na forum zaczynając od Października 07

18 Czy pracujecie nad patchami i programami do modyfikacji, czy skupiacie się wyłącznie na G4?

Zamierzamy wypuścić patche przyszłości, jeśli wszystkie techniczne problemy będą mogły zostać rozwiązane. Będziemy potrzebowali napomknienia od Pirania Bytem, żeby działać szybko. Ponadto Społeczność graczy zaczęła pracować nad łatkami naprawiającymi Bugi i problemy. Mamy nadzieję, że wspólnie połączymy siły by uzyskać dobre rezultaty w jak najszybszym czasie

19. Co sądzicie o nowym projekcie PB??? Czego się po nim spodziewacie????

Pirania Bytem ma zespół wielce utalentowany, zmotywowany i doświadczony. Stworzyli niesamowicie dobrą serię gier RPG zwiększając bazę fanów do wydania ostatniej części. Jako fan RPG jestem bardzo zaciekawiony ich kolejnym dziełem. Myślę, że są zdolni do stworzenia gry, która będzie przekraczała wysokie standardy, jakie wyznaczyli w trzech poprzednich częściach.

20. Opublikujecie edycję kolekcjonerską z wszystkimi dodatkami?

Wszystkie decyzje tego typu podejmuje Jowood. Jestem pewien, że wcześniej ogłoszą szczegóły dotyczące, tak ważnego wydarzenia, jakim będzie wydanie gry


21. Co możesz powiedzieć nam o lokalizacji?

Wszystkie gry Spellbounda są wydawane przy bliskiej współpracy z międzynarodowymi
Wydawcami. Przez ostatnie lata większość była wydawana jednocześnie w kilku językach. Mamy możliwości by wydać jednocześnie tytuł w 5-10 językach. Ostateczna data wydania należy do Jowood i wydawców, z którymi współpracuje

22 Czy planujecie zainwestować więcej czasy na wyeliminowanie Bugów i beta testy???
Spellbound to małe studio. Czy jesteście jesteście stanie zrobić grę na wysokim poziomie???

Faktycznie Spellbound ma obecnie tylko 25 członków w zespole. Jednakże. Wytypujemy i dodamy kolejnych 20-50 ludzi w okresie tworzenia. Przyglądając się tworzeniu większych tytułów w przeszłości mieliśmy 50-60 ludzi pracujących jednocześnie nad jedną grą. Taka sama sytuacja wydarzy się przy Gothicu 4.Jeśli chodzi o naprawę bugów to ostateczna wersja gry zostanie wydana bez patchy lub z jednym. Mam nadzieje, że nasze prace w tych rejonach zakończą się pełnym sukcesem

23 Jak widzisz fani Gothica mają ogromne wymagania. Czy możemy spać spokojnie????

Zespół Spellbound ma wyspecjalizowanych zdolnych i zmotywowanych ludzi. Jeśli wszystko pójdzie dobrze nasze wysiłki dadzą rezultat w bardzo dobrze zrobionej grze


Jochen Hamma, Główny producent

Tłumaczenie by yeed

 

Dyskusja na forum – Zapraszamy! 

wordpress theme jazzsurf.com