Co po Risenie?

Tak jak pisaliśmy wczoraj, mamy dla was jeszcze jeden tekst. Dzisiaj zajmiemy się przyszłością Piranha Bytes a autorem tekstu jest Dark Fenix. Jaką drogę obierze PB, jaka gra ujrzy światło dzienne i czy będzie to dalej RPG? Zapraszamy do przeczytania tekstu w rozwinięciu news-a.

 

„Co po Risenie?”

Już jutro zostanie wydana trzecia część sagi Risen. Historia tytanów dobiegnie końca, a wszystko dzięki naszemu nowemu bohaterowi. Jednak gdy ta epicka przygoda się skończy, Piranha Bytes będzie musiała dokonać ciężkiego wyboru, podobnie jak czynili to ich bohaterowie w grach. Dalej tworzyć gry RPG, czy zająć się innym gatunkiem?
Czytając wywiad z Björn Pankratz możemy się dowiedzieć, że PB pozostanie na „starych śmieciach”. W tym momencie dochodzimy do sedna sprawy. Przeanalizujmy kilka możliwości.

1.Remake/reboot pierwszej części Gothic-a

Od kilku lat coraz częściej słyszy się głosy aby PB zrobiła remake Gothic-a. Jest to zrozumiałe, ponieważ sama gra ma już 13 lat i jej rozwiązania technologiczne są przestarzałe. Teraz  możemy wyliczać „grzechy” gry, zaczynając od braku kompatybilności z nowymi systemami poprzez brak rozdzielczości panoramicznych, kończąc na topornym sterowaniu. Wszystkie te wady sprawiają, że starzy gracze mają coraz bardziej utrudniony dostęp do ulubionej gry, a zainteresowanie nowych odbiorców spada w wyniku wielu problemów na starcie.

Oczywiście taki wybór niesie za sobą kilka trudnych decyzji. Jaką zastosować grafikę (osobiście jestem za grafiką z Risen)? Jak zmodyfikować sterowanie aby było przejrzyste dla użytkownika? Najtrudniejszym zadaniem byłoby odtworzenie świata, jego wyglądu i tonacji barw tak aby zachować odpowiedni klimat.

Krok w stronę remake G1 byłby bardzo odważny, a jednocześnie postawiłby PB pod murem ze względu na wysokie oczekiwania fanów.

2. Remake Gothic 3

Jest to bardziej moje marzenie niż realne plany PB, ale przeanalizujmy fakty.

PB została zmuszona wydać G3 prędzej niż to planowała, ponieważ firma JoWooD Entertainment zaczynała mieć problemy finansowe i musiała ratować budżet. JoWooD dobrze wiedział, że popularność poprzednich części zapewni wysoką sprzedaż mimo, że G3 był jeszcze nieukończony. I w taki sposób narodził się negatywny obraz G3, który trwa do dziś. PB aby poprawić opinię swojej gry i zakończyć sagę Gothic w taki sposób jak to pierwotnie zaplanowała powinna wydać ostatnią część jeszcze raz. Wielu z Was powie w tym miejscu, że to bez sensu bo przecież mamy dzisiaj patch 1.75.14,  który poprawia to co złe. Patch naprawia aspekty techniczne (patrz bugi), ale fabuła dalej pozostaje monotonna i nużąca.

Remake Gothic-a 3 choć jest mało prawdopodobny jest o wiele łatwiejszy do realizacji niż remake G1.

3. Gothic 5

Prawie każdy fan Gothic-a pragnie kontynuacji, Piranha Bytes zdaje sobie z tego sprawę. Niestety chwilowa utrata praw do Gothic-a sprawiły, że część z numerem 4 ujrzała światło dzienne. W taki oto sposób twórca ma trzy problemy.  Po pierwsze PB nie uznaje G3:ZB i Arcanii jako kontynuacji historii. Po drugie Gothic miał być trylogią tak jak Risen i po trzecie ciężko kontynuować coś co ma napisaną historię a jednocześnie chciałoby się o niej zapomnieć.

Te okoliczności sprawiają, że projekt „G5” raczej nigdy nie zostanie zrealizowany.

4. Nowa gra RPG

Jak ustaliliśmy na początku PB nie chce porzucać gier RPG, jednocześnie nie może kontynuować swoich poprzednich serii. Przychodzi więc czas na stworzenie nowego tytułu. Nowa gra wymaga zastosowania nowych mechanizmów, nowych pomysłów.

Imię dla nowego bohatera. Bezimienny bohater jest już tak „wykorzystany” przez PB, że nie powinien być dalej używany. Brak imienia w serii Gothic zwiększało tajemniczość gry. R1 i 2 były obojętne w tej sprawie i lepiej żeby nowi bohaterowie mieli swoje imiona.
Nowy silnik graficzny. Mimo, że grafika w grach od PB nie jest najważniejsza to powinna choć trochę zbliżyć się do dzisiejszych standardów. Nowa generacja konsol sama wymusza podwyższenie efektów graficznych dla nowego tytułu.
Soundtrack. Muzyka w serii Risen jest przeciętna, żaden utwór nie pozostaje w pamięci tak jak ścieżka dźwiękowa z Gothic-ów. Warto by wznowić współpracę z Kai Rosenkranz dzięki czemu gra byłaby bardziej klimatyczna.

 

Piranha Bytes stoi przed najważniejszym wyborem. Popularność Gothic-a sprawiła, że seria Risen sprzedawała się przyzwoicie, jednak teraz sprzedaż będzie zależeć od samego produktu, a nie popularności innych tytułów.
Bez względu na to co wybierze PB życzymy jej szczęścia w biznesie.

wordpress theme jazzsurf.com