Romek
Wiadomości Modyfikacje

Ekipa Gothic Online opublikowała kilka bardzo istotnych kwestii na temat swojego projektu.
Więcej informacji w rozwinięciu newsa.

 

Chcielibyśmy przybliżyć Wam kwestie wyglądu Waszych postaci w grze. Pewnie zastanawialiście się jakich umiejętności będzie można się nauczyć i jak wygląda rozwój postaci. Otóż wszystko jest dość proste. Zacznijmy od samego systemu rozwoju.
Pierwszy sposób został przeniesiony z Tibii, czyli używając danej czynności ( np. walcząc mieczem ) podwyższamy poziom danej umiejętności ( w tym wypadku byłaby to walka mieczem ).
Drugi sposób, to punkty rozwoju. Każdy gracz po zdobyciu kolejnego poziomu postaci otrzymuje 10 punktów, które spokojnie może przeznaczyć na rozwój dowolnych umiejętności, a tych jest trochę – zaczynając od tych przeniesionych z Tibii ( sword, blunt, fishing etc. ), a kończąc na nowych, wprowadzonych przez twórców Gothic Online. Mowie tu o umiejętnościach takich jak wycinanie pazurów, czy tez obdzieranie ze skóry ( umożliwia nam, jak sama nazwa wskazuje, pozyskiwać trofea z zabitych potworów – im większy poziom umiejętności, tym większa szansa, ze zdobędziemy trofeum ). Nie jest to jednak wszystko, co w tej kwestii chce zmienić Gothic Online Team. Nie ujawniamy tego jednak, ponieważ na temat wielu rzeczy trwa jeszcze dyskusja lub nie wiadomo do końca, czy w grze będzie to spełniać nasze oczekiwania.

Kolejna rzeczą o jakiej chcielibyśmy poinformować, to walka między graczami ( czyt. PvP ). Będzie ona możliwa od ustalonego poziomu ( prawdopodobnie od piątego, lecz jeszcze trwają dyskusje na ten temat ). Wprowadzone zostanie tez ograniczenie, które ma na celu zapobiegnięcie sytuacji, w której gracz z 100-ym poziomem będzie bezkarnie zabijał tych z np. pięciokrotnie niższymi poziomami. Dlatego twórcy postanowili, iż walka będzie mogla mieć miejsce tylko wtedy, gdy różnica poziomów miedzy graczami nie wynosi więcej niż 10 lvl’i. System ten nie będzie obowiązywał na wojnach.
Jeszcze jedną rzeczą, o której napisze, to rodzaje kont. Będzie ich aż 6. Oto i one:

Free – konto podstawowe. Każdy gracz automatycznie po zarejestrowaniu otrzymuje je. Dzięki niemu uzyskamy możliwość dostępu do kilku lokacji, misji, części terenu, jednak niektóre rzeczy będą dla nas niemożliwe do wykonania.
Premium – jest to konto, które będziemy mogli nabyć odpłatnie poprzez przelew bankowy/ przekaz pocztowy( w niedługim czasie zostanie opracowany poradnik wpłacania pieniędzy na konto z poczty polskiej). Daje ono nam możliwość awansu na profesje elitarne, oraz walkę z niedostępnymi wcześniej potworami. Posiadając to konto będziemy mogli starać się także o posadę Tutor’a.
Konto Promocyjne – jest to tak jakby rozszerzone konto premium. Będziemy mogli nabyć je tylko w grze za bryłki rudy. Daje nam określone bonusy jak np. szybsza regeneracja życia i many.
Konto Extra – otrzymamy je za dotacje na rzecz gry. Jest to najlepsze konto dla zwykłego gracza, gdyż daje nam wszystkie ulepszenia i dostęp do wszystkich rzeczy, które przygotowali nam twórcy.
Game Master – konto specjalne. Gracze z takim typem konta będą pilnować porządku na serwerze – nagradzać, jak i karać. Odpowiedzialni także będą za rożne atrakcje i eventy.
GoD – konto zarezerwowane tylko dla administratorów. Zajmować się będą poprawnym działaniem gry od strony technicznej oraz najważniejszymi sprawami jej dotyczącymi. W grze będzie dwóch adminów – są to Demonical_Monk oraz Blashix.

Pragniemy poinformować iż z dniem 29.04.2008 rozpoczną się Alpha testy serwera. Zaproszenia dostaną wybrane osoby. Dodatkowo do zespołu dołączył nowy skrypter, więc możecie spodziewać się przyśpieszenia prac nad Projektem.

To na razie wszystko, co chcieliśmy Wam przekazać w dzisiejszym newsie. W razie pytań – zapraszamy na forum Gothic Online

Wraz z dzisiejszym newsem Redakcja rzeczników medialnych rozpocznie akcję umieszczania wywiadów z poszczególnymi członkami projektu. Dzisiejszy wywiad przeprowadziliśmy z założycielem projektu, człowiekiem zabieganym, znanym użytkownikom jako Blashix. Oto treść:

RM: Jaką funkcje spełniasz w projekcie?
B: Jestem założycielem projektu. Zajmuję się także tworzeniem mapy.
RM: Skąd pomysł na to, żeby stworzyć Gothic Online?
B: Pomysł zrodził się z chęci pogrania w gothic’owym świecie z znajomymi.
RM: Czy jesteś zadowolony z postępu prac teamu?
B: Nie ma co narzekać, mogło być gorzej, może być lepiej ale jest dobrze… no gdyby nam nie brakło skryptera było by lepiej.
RM: Czy udział w takim projekcie nie koliduje z Twoim życiem prywatnym?
B: Bardzo często… raz nawet miesiąc nie miałem jak zrobić cokolwiek (wyjazd), jeśli chodzi o projekt Gothic Online.
RM: . Jakie innowacje planujecie wprowadzić?
B: Bardzo dużo ciekawych opcji… zresztą zobaczycie już nie długo.
RM: Czy administracja będzie zarabiać na projekcie, czy cała suma uzyskana ze sprzedaży kont pójdzie na pokrycie kosztów projektu?
B: Trudno powiedzieć… zależy od sumy jaka będzie przybywać. Myślę że wszystko pójdzie na projekt. (Tak aby mogło zagrać dużo graczy z jak najmniejszą ilością lagów) Jeżeli coś zostanie – będzie odłożone na następny miesiąc.
RM: Wierzysz, że Gothic Online okaże się wspólnym sukcesem i zdobędzie rzesze wiernych fanów?
B: Jak najbardziej!
RM: Czy ciężko było zebrać ekipę do pracy?
B: Były tylko problemy ze skrypterem.
RM: Wielu graczy zastanawia się nad terminem uruchomienia gry. Możesz nam przybliżyć tą kwestie?
B: Beta testy MAJ 2008, jak będzie zobaczymy.
RM: Wiadomo jest, ze zespół pilnie potrzebuje skryptera. Wyjaśnij nam proszę jego rolę oraz czy gra może bez niego ruszyć.
B: Skrypter pisze większość gry (zadania, npc, itp.) to też gra nie ruszy bez skryptera.

Jeśli macie pytania piszcie:

EMAIL

Pozdrawiamy,
Gothic Online Team