Wraz z odświeżeniem oficjalnej witryny Arcania: Gothic 4, odświeżeniu uległ również artykuły o historii w grze. Dowiadujemy się dzięki niemu wielu nowych informacji, nie tylko o samej fabule, ale również o tym, co stało się ze starymi przyjaciółmi Bezimiennego.Tłumaczenie tekstu w rozwinięciu newsa.
Rhobar III i naród Myrtany
Po pokonaniu Thorusa i jego armii orków, król Rhobar III wciela w życie swój ambitny plan – ponowne zjednoczenie królestwa Myrtany, składające się niegdyś z prowincji Myrtany, Nordmaru, Varantu i Wysp Południowych. Ziemie te niegdyś zjednoczone, teraz zwaśnione. Król Rhobar widząc to, zdecydował się podjąć działania. Zgromadził silną armię i postanowił zakończyć wojnę domową, która rozprzestrzeniała się na całym kontynencie. Najpierw spacyfikował Nordmar, a następnie Varant. Działania te doprowadzająco pokoju na kontynencie.
Następnym krokiem było zbudowanie floty, w celu wyruszenia wraz z armią na Wyspy Południowe by wyswobodzić je… ale coś złego zaczyna się dziać. Rhobar III zmienia się w czasie podróży. Jego umysł staje się mroczny, postępuje to z dnia na dzień. Po dotarciu na wyspy, Rhobar jest zbyt słaby, by stanąć na czele armii. Wyręczają go w tym jego generałowie – Lee i Lord Hagen, którzy przejęli dowodzenie i zdobyli cenne strategicznie miasto Thornaria.
Rhobar siedząc na drewnianym tronie Thorniary, jest coraz bliżej szaleństwa. Wydaje się niezdolny do kierowania swym królestwem. Generał Lee wraz ze swymi oddziałami wyruszył na Setarrif, królewskie miasto we wschodnim regionie Argaan, natomiast Lord Hagen ze swoimi Paladynami skierował się w zachodnie regiony wyspy. Król wydaje się nieobecny…
Starzy przyjaciele Bezimiennego
Rhobar, kiedyś Bezimienny Bohater, posiadał zaufanych towarzyszy od wielu lat, którymi byli Diego, Gorn, Milten i Lester. Pomagali mu oni w zjednoczeniu kontynentu. Rhobar od przybycia na wyspę Argaan nie odezwał się ani słowem, a jego przyjaciele z niewyjaśnionych przyczyn zostali wyrzuceni z królewskiego otoczenia.
Starzy bohaterowie nie mogli tolerować takich działań. Diego postanowił pomóc mieszkańcom wyspy, poprzez szmuglowanie potrzebnych im towarów ze statków wojennych Myrtany. Gorn, zwolennik silnego dowodzenia, zaciągnął się jako najemnik barona Stewark. Milten osadził się na południu wyspy, w miejscu zjednoczenia trzech rodzajów magii (ognia, wody i światła) jakim jest Wielkie Drzewo. Lester początkowo wyruszył z Miltenem, ale nie zatrzymał się razem z nim i braćmi Tooshoo. Wolał wyruszyć głęboko w bagna i toczyć tam proste życie pustelnika.