Najemnicy
Bandyckie szumowiny, wygnańcy z kolonii karnej – to ich inne nazwy nadane im przez „porządnych obywateli Khorinis”. A kim tak naprawdę są i czym się zajmują Najemnicy w Gothicu II?
Po zniszczeniu bariery dawni najemnicy z Nowego Obozu rozpierzchli się po całej wyspie. Duża część jednak pozostała ze swoim dawnym szefem – Lee*.
Lee – Dawniej był królewskim generałem. Dowodził w zwycięskiej bitwie o Varrant. Został niesłusznie oskarżony za sprawą swoich zazdrosnych konkurentów i wtrącony do kolonii karnej. Tam został przywódcą najemników w Nowym Obozie. Ich zadaniem była ochrona rezydujących tam Magów Kręgu Wody. Przez długie lata żył w żądzy zemsty na jego oprawcach. Jak mówi sam dowódca paladynów – Lord Hagen, „Generał Lee jest człowiekiem prawym i honorowym”.
Stacjonują teraz na farmie bogatego właściciela ziemskiego – Onara. Ich zadaniem jest ochrona farmerów i majątku oraz ściąganie haraczu od innych farmerów. Bezimienny w pierwszej części Gothica współpracował z najemnikami. Wraz z nimi odbijał Wolną Kopalnie i wykonywał plany Magów Wody. Teraz większość najemników wciąż pamięta naszego bohatera. Do naszych starych znajomych należą Lee, Torlof, Gorn, Cord, Cipher, Buster, Wilk, Lester i Jarvis. Do ludzi Lee można zaliczyć także Khaleda. Wśród najemników na farmie Onara są także inni wojownicy, którzy nie byli w koloni karnej. Za swojego szefa uznają jednak Sylvia. Są to Fester, Sentenza, Raoul, Rod i Bulko. Oprócz nich po farmie kręcą się także Dar, którego jedynym zajęciem jest palenie bagiennego ziela i kowal Bennet – ważna postać w drugiej części gry. Mimo dużych znajomości, Bezimienny nie może od razu dołączyć do najemników. Na początku należy wybrać się na farmę i porozmawiać z Lee. Na farmę zaprowadzi nas Lares, można także pójść tam samemu. ,
Najlepiej mieć w gotowości 50 sztuk złota, aby zapłacić myto Sentenzie. Po rozmowie z Lee dowiadujemy się, że aby do nich dołączyć musimy przejść próbę Torlofa i zdobyć poparcie większości najemników. Najpierw zajmijmy się tym pierwszym. Mamy do wyboru odebranie haraczu albo utarcia nosa strażnikom. Jeśli mamy do wyboru walkę ze starym dziadkiem i dwoma wyszkolonymi strażnikami może wybierzmy pierwszą opcje. Idziemy do Sekoba i grzecznie prosimy o 50 sztuk złota. Następnie niestety musimy nieszczęśnika pobić. Teraz albo zmuszamy go do oddania pieniędzy albo płacimy za niego. Próbę mamy za sobą teraz musimy zająć się najemnikami.
Wilka przekonamy po prostu z nim o tym rozmawiając. Sentenza odda swój głos, jeśli damy mu 50 sztuk złota przy wejściu do obozu. Jarvis (siedzi w karczmie) pomoże nam, jeśli pobijemy 3 ludzi Sylvia. Proponuję pokonać Festera, Roda i Raoula. W ten sposób mamy już 3 głosy. Cipher chętnie nas wesprze, jeśli damy mu 10 łodyg bagiennego ziela. Porozmawiajmy z Darem, a następnie powiedzmy Cipherowi, kto ukradł jego ziele. Po bójce zabierzmy pokonanemu Darowi 9 łodyg bagiennego ziela. Jedną z pewnością już w jakiś sposób mieliśmy, więc możemy je już dać Cipherowi. W ten sposób zdobyliśmy 4 głos. Roda musimy przekonać podnosząc jego miecz. Wymaga on 35 siły bohatera. Jeśli wygramy zakład i podniesiemy jego kawał badziewia, będzie nas popierał. Teraz wróćmy się do małej chatki nad jeziorem niedaleko farmy i pobijmy Bustera. W zamian otrzymamy jego poparcie. Pobity Raoul również będzie po naszej stronie. Jeśli mamy umiejętności walki przynajmniej na poziomie „wojownik” możemy iść po poparcie Corda, choć nie jest to już wymagane. Teraz jesteśmy już gotowi. Idziemy do Torlofa, następnie do Lee. Ten zaś odsyła nas do Onara w celu wynegocjowania wypłaty. Nie opłaca się z nim kłócić! Wracamy do Lee, który oficjalnie przyjmuje nas na najemników. Gratulacje!